//

iPhone 3GS safe mode/herkent geen simkaart

iPhone 3GS safe mode/herkent geen simkaart discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een tijdje geleden een tweedehands iPhone 3GS gekocht. Bij aankoop werkte hij prima met mijn simkaart, kon er mee bellen, gebeld mee worden, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-10-12, 22:32
ikbenanita ikbenanita is offline
• iOS 1.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard iPhone 3GS safe mode/herkent geen simkaart

Ik heb een tijdje geleden een tweedehands iPhone 3GS gekocht. Bij aankoop werkte hij prima met mijn simkaart, kon er mee bellen, gebeld mee worden, mijn contacten stonden erin etc.

Bij thuiskomst heb ik alle instellingen gewist via de iPhone zelf, daarna was hij ruim 3 uur aan het wissen. Toen met aanwijzingen van internet de iPhone in een DFU mode gezet, waarna hij aanging. Maar er werd geen sim kaart gevonden.

Op de iPhone stond dit: uw iPhone kan niet worden geactiveerd, omdat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is. sluit uw iphone aan op iTunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.
Neem contact op met Apple support via apple.com/support als het probleem zich blijft voordoen.


Niks werkte en dus bij de Apple store om advies gevraagd, zij hebben nog eens een diep herstel gedaan maar ook dat werkte niet.
Toen heb ik om advies gevraagd bij een random telefoonwinkel en daar zeiden ze dat het probleem opgelost zou zijn als ze hem simlock vrij zouden maken.
Dat werd gedaan maar ook dat werkte niet; de iPhone bleef zoeken naar een netwerk als ik mijn simkaart erin plaatste.
Toen is hij nog een keer simlock vrij gemaakt, maar nu krijg ik de volgende boodschap:

We apologize for the inconvenience, but SpringBoard has just crashed. MobileSubstrate did not cause this problem: it has protected you from it.
Your device is now running in Safe Mode. All extensions that support this safety system are disabled.


Ik weet niet meer wat ik moet doen! Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-10-12, 00:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Je iPhone is blijkbaar van een jailbreak voorzien.

Probeer eens te rebooten (respringen kan ook, als je weet hoe dat moet).
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 23-10-12, 13:12
ikbenanita ikbenanita is offline
• iOS 1.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor je antwoord!
Ik weet niet hoe ik moet respringen. Ik heb een filmpje op Youtube gevonden waarin iemand uitlegt dat ik een programma moet installeren dat Boss prefs heet (?)
De iPhone is simlock vrij gemaakt, omdat werd gedacht dat dat het probleem was. De man van de winkel zei dat als ik nu de software update, de iPhone weer gesimlockt wordt.
Het is allemaal nogal ingewikkeld, ik hoop dat je het begrijpt en mij kunt helpen. Alvast heel erg bedankt.
  #4  
Oud 23-10-12, 13:15
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ik denk dat ik het wel begrijp; je telefoon is via een jailbreak en ultrasn0w softwarematig simlock vrij gemaakt.

Reboot nou eerst eens? (je iPhone helemaal uit zetten en opnieuw laten opstarten)
  #5  
Oud 23-10-12, 13:30
ikbenanita ikbenanita is offline
• iOS 1.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard

Ik heb hem gereboot; nu staat weer datgene over SpringBoard in beeld.
  #6  
Oud 23-10-12, 13:32
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Jammer, ik had gedacht dat een reboot dat zou oplossen. Raar...

Krijg je een optie om uit Safe Mode te gaan?
  #7  
Oud 23-10-12, 13:38
ikbenanita ikbenanita is offline
• iOS 1.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard

Er zijn drie opties: OK, Restart en Help
Als ik op restart klik gaat hij naar het begin scherm en als ik dan ontgrendel staan er weer dezelfde drie opties. Als ik op OK klik dan verdwijnt de boodschap.
Als ik op help klik opent er zich een internet pagina cydia.saurik.com/safemode
met een paar stappen,
1. Restart
2. Remove recently installed extensions.
maar ik weet niet wat er recently installed is.
  #8  
Oud 17-11-12, 19:38
caramello caramello is offline
• iOS 3.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 12
Standaard

ik heb hetzelfde probleem met mijn iphone 3gs
ik kreeg hem van een vriend die hem niet meer nodig had. voordien heb ik hem gebruikt en toen ik thuis kwam heb ik herstellen geklikt op mijn laptop maar nu kan ik mijn iphone niet meer activeren door een foutmelding "activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar. sluit uw iphone aan op iTunes voor activering of probeer het over enkele minuten opnieuw.
Neem contact op met Apple support via apple.com/support als het probleem zich blijft voordoen.

maar als ik hem aansluit op de pc komt de foutmelding er dat er geen simkaart in zit. maar deze zit er duidelijk wel in.

is hier al een oplossing voor?

grtz
caramello
  #9  
Oud 20-11-12, 12:18
ikbenanita ikbenanita is offline
• iOS 1.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 7
Standaard

Nee ik heb nog geen oplossing gevonden...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs herkent simkaart niet xFloor iPhone algemeen 7 27-09-12 23:36
Iphone herkent geen simkaart meer? iMasteri iPhone accessoires en onderdelen 0 13-11-11 11:33
3GS 16GB herkent simkaart niet jespkoekie iPhone algemeen 1 01-08-11 14:58
itunes herkent geen dfu mode? :/ Guest-20191103144301 iTunes 2 17-07-11 22:20
Windows: iPhone word niet herkent in iTunes geen DFU mode? xBram iTunes 5 28-09-08 16:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.