iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geen push-notificatie bij standby (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128046-geen-push-notificatie-standby.html)

Debbiee 22-10-12 22:08

Geen push-notificatie bij standby
 
Ik heb een vervelend probleempje die ineens is op komen dagen, waar ik nog nooit eerder last van heb gehad.

Ik heb niks veranderd aan mijn instellingen, en alles staat ook nog goed.

Als ik thuis kom en ik kan op de Wi-Fi (dit doe ik al jaren), zet ik mijn 3G uit. Dit omdat ik een beperkte internet bundel heb. Ineens sinds vandaag, als mijn telefoon gewoon op standby staat, krijg ik geen push berichten meer van Whatsapp (en Whatsapp is eigenlijk het enige waarvan ik pushberichten kan krijgen, de rest staat uit).

Als ik gewoon aan mijn telefoon zit krijg ik wel gewoon meldingen, of als ik zelf op Whatsapp druk komt alles ineens binnen als mijn telefoon daarvoor op standby heeft gestaan.

Nu merk ik ook dat als ik op de homebutton druk, nog vóór ik ontgrendel, het Wi-Fi-symbool er niet staat, pas na zeker 15 seconden. Normaal stond dit er sneller...
Ik weet dat je iPhone de Wi-Fi uitzet tijdens standby voor batterijbesparing, maar normaal gaf 'ie gewoon de push berichten van Whatsapp alsnog door. Erg vervelend is dit.

Na een aantal ''tests'' merk ik dat hij dit vooral doet als Whatsapp op de achtergrond ook staat uitgeschakeld.

Hoe kan dit ineens, en heeft iemand dit ook (tijdelijk?) gehad?

Ik heb 5 dagen geleden iOS 6 erop gezet, hiervoor 4.0 gehad en nooit problemen...

vuurvreter 22-10-12 22:23

Zit je toevallig bij vodafone?

Debbiee 22-10-12 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 841498)
Zit je toevallig bij vodafone?

Ja.. maar zou dat ermee te maken kunnen hebben dan?

vuurvreter 22-10-12 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Debbiee (Bericht 841501)
Ja.. maar zou dat ermee te maken kunnen hebben dan?

Mijn vrouw heeft precies hetzelfde, wellis waar met een android telefoon.
Ze heeft al een nieuwe simkaart gehad waarmee het probleem tijdelijk was opgelost, maar nu zijn we weer terug bij af. En ja zij zit bij Vodafone.

Met Whatsapp kan ik haar alleen thuis bereiken op Wi-Fi, niet op het mobiele internet. Een vervelend probleem.

Debbiee 22-10-12 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 841503)
Mijn vrouw heeft precies hetzelfde, wellis waar met een android telefoon.
Ze heeft al een nieuwe simkaart gehad waarmee het probleem tijdelijk was opgelost, maar nu zijn we weer terug bij af. En ja zij zit bij Vodafone.

Met Whatsapp kan ik haar alleen thuis bereiken op Wi-Fi, niet op het mobiele internet. Een vervelend probleem.

Bij mij is het dus andersom... Op 3G doet 'ie het wel, denk ik, maar als ik thuis ben en ik draai alleen op Wi-Fi dan geeft 'ie alleen push-meldingen als Whatsapp op de achtergrond draait. Anders niet :(

stino90 22-10-12 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 841503)
Mijn vrouw heeft precies hetzelfde, wellis waar met een android telefoon.
Ze heeft al een nieuwe simkaart gehad waarmee het probleem tijdelijk was opgelost, maar nu zijn we weer terug bij af. En ja zij zit bij Vodafone.

Met Whatsapp kan ik haar alleen thuis bereiken op Wi-Fi, niet op het mobiele internet. Een vervelend probleem.

ik gebruik whatsapp niet maar, hij heeft het probleem met Wi-Fi terwijl jij het probleem hebt met 3G.

trouwens Wi-Fi heeft toch niks te maken met telefoonprovider...

vuurvreter 22-10-12 22:41

Sorry dat heb ik inderdaad verkeerd gelezen :confused:

stino90 22-10-12 22:42

desalniettemin is er wel een probleem, ook bij u...

vuurvreter 22-10-12 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 841512)
desalniettemin is er wel een probleem, ook bij u...

Ja dat is helaas ook zo.

Debbiee 22-10-12 22:46

Ik ga morgen wel naar iFactors... :(

FridgeNL 26-11-12 13:55

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, krijg geen push meldingen meer in standby stand en mis hierdoor aardig wat berichten. Het heeft altijd prima gefunctioneerd, ben 20-11 over gegaan van T-Mobile naar Telfort en sindsdien is het probleem aanwezig. Zodra ik de telefoon unlock krijg ik de meldingen binnen, allemaal tegelijkertijd. Instellingen zijn niet veranderd alleen de provider.

Rowinvd 27-11-12 01:03

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben, hier ook problemen met het ontvangen van push berichten. Maakt niet uit wat het is(whatsapp, Twitter, etc.), of ik op Wi-Fi of 3G zit en of me telefoon op standby staat of niet; de berichten worden regelmatig allemaal opgestapeld en komen dan in ene binnen.

Heel irritant...!

MarcBlokvoort 27-11-12 12:17

Is er een kans dat je niet alleen 3G uitzet maar het gehele mobiele internet? Dan is er een kans dat het daardoor komt, of deed je dit voorheen ook?

FridgeNL 27-11-12 15:52

In mijn geval kan ik zeggen dat ik enkel en alleen een andere simkaart in mijn telefoon hebt gestopt, van T-Mobile naar Telfort en toen is alles gestopt.

Ben wel tot een "soort van" oplossing gekomen, apps waar ik regelmatig push meldingen van krijg heb ik eraf gegooid, een harde reset uitgevoerd en toen weer opnieuw vanuit de appstore erop gezet. Ik krijg nu weer push meldingen van o.a. whatsapp en tweetbot :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:30.