iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 heel snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128054-iphone-5-heel-snel-leeg.html)

dhoyng 23-10-12 09:03

iPhone 5 heel snel leeg
 
Sinds gisteren heb ik problemen met mijn iPhone 5 iOS6..

Eerst was mijn batterij helemaal niet snel leeg en ging hij altijd met alles aan (geen apps uitzetten, Wi-Fi, 3g, bluetooth aan) zonder moeite een dag mee.

Maar gisteren merkte ik opeens dat mijn telefoon sneller leegging, dus vanmorgen heb ik een testje er mee gedaan. Vanmorgen om 7 uur haalde ik mijn telefoon uit de oplader, ik heb toen ook alle actieve apps afgesloten. Ook heb ik Wi-Fi en bluetooth uitgezet.

En nou komt het, het is nu 9 uur, sinds ik hem 2 uur geleden uit de oplader haalde heb ik hem niet aangeraakt en alles staat dus uit. Nu staat de batterij op maar 77%?

Weet iemand wat er mis kan zijn, of dat het misschien een software fout kan zijn?

Bomans 23-10-12 09:15

Backup terug gezet van een vorig toestel waar een jailbreak opstond?

dhoyng 23-10-12 09:17

Jailbreak? Dat heb ik nog nooit gehad, en ook geen trek in. Ik heb apple omdat ik dan nergens over na hoef te denken.. Waarom zou ik dat veranderen?

colliehome 23-10-12 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhoyng (Bericht 841599)
Jailbreak? Dat heb ik nog nooit gehad, en ook geen trek in. Ik heb apple omdat ik dan nergens over na hoef te denken.. Waarom zou ik dat veranderen?

ze willen je gewoon maar helpen met het determineren van je probleem. Een JB of JB restje kan je batterij laten leeglopen.

Guest-20180925190238 23-10-12 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhoyng (Bericht 841593)
Maar gisteren merkte ik opeens dat mijn telefoon sneller leegging, dus vanmorgen heb ik een testje er mee gedaan.

Doe nog eens een testje:

1) Voer een harde reset uit of zet de iPhone uit en na 30 seconden weer aan. De accu wordt nu gekalibreerd;

2) Zet 3G uit. Alle data zou nu over GPRS (of EDGE) moet werken. Weliswaar met veel minder bandbreedte maar ook veel minder energie;

dhoyng 23-10-12 09:36

Ah, ik wist niet dat het iets met een JB te maken zou kunnen hebben..

Ik doe nu eens een hard reset, hopen dat het dan weer beter gaat. Vreemd, het lijkt dus iets softwarematigs te zijn?

Guest-20180925190238 23-10-12 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhoyng (Bericht 841607)
Vreemd, het lijkt dus iets softwarematigs te zijn?

Hoe je tot die voorbarige conclusie komt weet ik niet :rolleyes: Gebruik je vandaag dan andere software als gisteren?

Om de reden van zulke problemen op te sporen is "trouble shooting by elimination" een goed tactiek.

Jij hebt nu een probleem met het energieverbruik. Dan is het verstandig om de allergrootste energieverbruiker voor een test tijdelijk te elimineren en dat is dan 3G.

Het zendvermogen bij een UMTS/HSPDA verbinding kan oplopen van ca. 100 mW tot maximaal 2.000 mW afhankelijk van de afstand tot de 3G Base Cell, de paddemping door obstructies, reflecties en last but not least de bandbreedte.

dhoyng 23-10-12 09:48

Ik heb net de hardreset gedaan, dus ik ga het nu weer eens 2 uur bekijken. Mocht het dan weer 15-20 % teruglopen dan ga ik 3g uitzetten..

Ik hou jullie op de hoogte!

psychoke225 24-10-12 03:09

heb ook een iphone 5 , en de oude backup terug gezet , en op mijn vorige iphone 4s had ik jailbreak.
dus dat geeft resten van een jailbreak ?

Guest-20180925190238 24-10-12 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 (Bericht 842284)
dus dat geeft resten van een jailbreak ?

Yep, plus heel wat problemen.

dhoyng 24-10-12 08:45

Goed, een nieuwe update..

Gisteren heb ik alles uit gehad, maar niks hielp. Ik heb mijn telefoon dan ook halverwege de dag uitgezet aangezien de batterij gewoon zichtbaar leegliep..

Gisteravond heb ik mijn iPhone hersteld via iTunes, mijn reservekopie teruggeplaatst (geen jailbreak gehad ooit). Maar helaas, vanmorgen telefoon uit de oplader gehaald, hij was helemaal opgeladen.

Wederom Wi-Fi uit, bluetooth uit en 3g uit, ik heb 5 minuten gebeld met Tmobile (later meer hierover) en nu, na 2 uur is mijn batterij 61%! Ik denk dus dat er echt iets aan de hand is.

Tmobile adviseerde om nog een keer mijn iphone te herstellen en daarna direct te kijken voor een update. De jongen die ik aan de lijn had verwachtte dat dat het probleem op zou moeten lossen. Wat denken jullie hiervan?

Daan

Mr_recci 24-10-12 08:47

Geen backups terugzetten van toestellen me een jailbreak. Dan blijft er vaak 'zooi' achter dat kan zorgen voor problemen. Gewoon instellen als nieuwe iPhone.

dhoyng 24-10-12 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhoyng (Bericht 842304)
Gisteravond heb ik mijn iPhone hersteld via iTunes, mijn reservekopie teruggeplaatst (geen jailbreak gehad ooit).

@ MR_Recci....

Guest-20180925190238 24-10-12 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dhoyng (Bericht 842304)
Goed,
Wederom Wi-Fi uit, bluetooth uit en 3g uit, ik heb 5 minuten gebeld met Tmobile (later meer hierover) en nu, na 2 uur is mijn batterij 61%! Ik denk dus dat er echt iets aan de hand is.

Om een en ander uit te sluiten kan je nog eens een test doen met Mobiele Data uit.

Dus, iPhone herstarten en dan Mobiele Data uitzetten voor een uurtje of twee.

dhoyng 24-10-12 09:07

Bedankt voor je tip, ik heb het direct gedaan..

We gaan het zien!

xynta 24-10-12 09:46

Onlangs nieuwe apps gedownload? Als je een reserve back-up terug zet van de iPhone 5 config welke al problemen veroorzaakte dan zal dit vermoedelijk niet helpen om het probleem te verhelpen. De beste test om te kijken of het aan het toestel ligt is door deze helemaal nieuw in te stellen en dan even naar je batterij verbruik te kijken.

Guest-20180925190238 24-10-12 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xynta (Bericht 842342)
Onlangs nieuwe apps gedownload?

Als ik de cijfers van de TS neem gaat het om een energieverbruik van ca. 450 mAh. Welke apps kunnen, in de achtergrond, zulk een dramatisch energieverbruik veroorzaken?

deuxani 24-10-12 10:31

En als je je iPhone als nieuwe iPhone instelt en even wacht met het terugzetten van je backup (kan altijd later nog). Dus even twee uur kijken wat je kale lege nieuwe iPhone zonder backup doet.

Als hij dan nog snel leegloopt dan kunnen we denk ik wel stellen dat het een hardwarematig probleempje is.

dhoyng 24-10-12 20:03

Dat ga ik nu ook inderdaad doen, eens kijken hoe het dan gaat!

Ik hou jullie op de hoogte!

xynta 24-10-12 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 842343)
Als ik de cijfers van de TS neem gaat het om een energieverbruik van ca. 450 mAh. Welke apps kunnen, in de achtergrond, zulk een dramatisch energieverbruik veroorzaken?

Een foutieve update heeft bij mij er wel eens voor gezorgd dat locatie services en het verzenden van mijn locatie continu op de achtergrond doorgingen. Dit zorgde bij mij voor meer dan een halvering van mijn gebruikerstijd.

dhoyng 25-10-12 08:48

Goed, het is gelukt!

Ik heb gisteravond mijn iPhone nog een keer hersteld, maar nu niet de vorige instellingen teruggezet (ben nu wel al mn smsjes enz kwijt) en nu is het weer helemaal prima. Via de itunes wel al mijn apps al terug kunnen zetten, nu in 2 uur tijd 2% batterij eraf. That's more like it!

deuxani 25-10-12 10:10

Goed om te horen :) Ik zet alleen een backup terug bij kleine software updates (5.0 naar 5.0.1, bij 5.x naar 6.x begin ik altijd met een lege kale install), dus bij de aanschaf van een nieuw toestel zou ik al helemaal opnieuw beginnen :D

BluePress 25-10-12 10:26

ik heb ook ergens gelezen dat het heel goed te maken kan hebben met de push-mail functie. als je die uitzet en op fetch zet (met tijdschema voor het ophalen van nieuwe mail) zou het ook opgelost kunnen worden.

roeliej92 25-10-12 10:49

Maar even erop doorgaan; sommige dingen of apps wil ik ook op mijn nieuwe iPhone hebben; denk aan whatsapp en de whatsapp geschiedenis bv. Hoe krijg ik deze terug zonder een backup terug te plaatsen?

Aeros 25-10-12 11:00

Gewoon opnieuw downloaden uit AppStore als je ze ooit gekocht heb zijn ze nu gratis te downloaden

SPEEDMAN 25-10-12 11:33

Hebben jullie ook niet dat de iphone vreselijk warm wordt?
Het lijkt alsof hij continu mails wil refreshen en als je erbij nog eens aan het bellen gaat is de temperatuur niet te harden. Je kan hem nauwelijks in je handen houden. Het apple support forum staat hier ook van vol...
Ik hoorde al dat er een slechte batch zou zijn van iphone 5's de eerste lading...
Mssch toch een nieuwe vragen?

roeliej92 25-10-12 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aeros (Bericht 843396)
Gewoon opnieuw downloaden uit AppStore als je ze ooit gekocht heb zijn ze nu gratis te downloaden

Ja, daar ben ik me van bewust. Maar dan ben ik m'n hele whatsapp geschiedenis kwijt, als ik 'm gewoon opnieuw download.

SPEEDMAN 25-10-12 12:40

En als je een email verstuurt hoor je het geluid v verzonden maar hij verstuurt niet.

Hij blijft maar de hele tijd 'verzenden' zeggen en de iphone 5 wordt gloeiend heet en de percentages zakken zienderogen..echt niet normaal..

stino90 25-10-12 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SPEEDMAN (Bericht 843481)
En als je een email verstuurt hoor je het geluid v verzonden maar hij verstuurt niet.

Hij blijft maar de hele tijd 'verzenden' zeggen en de iphone 5 wordt gloeiend heet en de percentages zakken zienderogen..echt niet normaal..

ik heb het nog niet voor gehad...

maar staan u instellingen dan wel goed?? krijg je mails binnen?

psychoke225 25-10-12 15:56

ik heb hem gereset , Wi-Fi af , 3g uit , alles geprobeerd , men iphone 5 loopt leeg als gek

deuxani 25-10-12 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychoke225 (Bericht 843658)
ik heb hem gereset , Wi-Fi af , 3g uit , alles geprobeerd , men iphone 5 loopt leeg als gek

Restoren en geen backup terugzetten...

kecnme 25-10-12 18:53

Back-up teruggezet van mijn vorige iPhone 5 die als nieuwe telefoon was ingesteld.
Deze is na 3 uur gebruik en 4,5 uur stand-by al op 29%, dramatisch.

Shorty007 25-10-12 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kecnme (Bericht 843832)
Back-up teruggezet van mijn vorige iPhone 5 die als nieuwe telefoon was ingesteld.
Deze is na 3 uur gebruik en 4,5 uur stand-by al op 29%, dramatisch.

Woowwww dat is snel. Hoor trouwens best veel negatieve dingen over de iphone 5, erg jammer.
Misschien gaat de batterij na een tijdje wel langer mee.. Ik heb een iphone 4 en die gaat 2 dagen mee gelukkig :) mja moet er wel bij zeggen dat ik overdag op me werk weinig tijd heb om met me iphone wat te doen :)

SPEEDMAN 25-10-12 22:27

Als je geen restore mag doen wat mag je dan wel?

Ik breng hem terug zodra ik tijd heb

Flashbag 26-10-12 14:49

Blijven er ook JB resten zitten in Icloud??

Guest-20180925190238 26-10-12 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flashbag (Bericht 844560)
Blijven er ook JB resten zitten in Icloud??

Yep, ook daar staan er jailbreakresten in :)

Flashbag 26-10-12 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 844563)
Yep, ook daar staan er jailbreakresten in :)

Goed om te weten! Wil binnenkort iphone 5 bestellen maar wel handig om te weten! Kan ik daar in ieder geval rekening mee houden :)

jooskieffer 26-10-12 15:20

Iemand een idee waarom mijn iphone batterij van 32% in een keer naar 26% sprong? Ik heb deze iphone als nieuw ingesteld.

kevinaerox 29-10-12 12:44

Een vraagje ik heb gister mijn iPhone 5 binnen gekregen en zit ook met problemen. Vanmorgen 100% uit de lader en zit nu 4,5 uur later al op 59% ik heb misschien 10 min whatsapp gebruikt en ik sluit altijd alles af. Ook Wi-Fi, locatie en zelfs mail heb ik uit staan. Hiervoor een 4 s gehad met alles erop en eraan qua jailbreak. Heb hem hersteld van een reserve kopie. Ik lees dat er jailbreak resten achterblijven dus wil hem als nieuwe iPhone gaan gebruiken alles eraf en helemaal clean beginnen. Heb een vraagje of jullie misschien weten hoe ik dan toch foto's en vooral contact gegevens terug kan zetten. Ik heb geen zin om al mijn contacten (271) handmatig in te gaan voeren. Weet iemand een trucje ?

Shorty007 29-10-12 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinaerox (Bericht 845948)
Een vraagje ik heb gister mijn iPhone 5 binnen gekregen en zit ook met problemen. Vanmorgen 100% uit de lader en zit nu 4,5 uur later al op 59% ik heb misschien 10 min whatsapp gebruikt en ik sluit altijd alles af. Ook Wi-Fi, locatie en zelfs mail heb ik uit staan. Hiervoor een 4 s gehad met alles erop en eraan qua jailbreak. Heb hem hersteld van een reserve kopie. Ik lees dat er jailbreak resten achterblijven dus wil hem als nieuwe iPhone gaan gebruiken alles eraf en helemaal clean beginnen. Heb een vraagje of jullie misschien weten hoe ik dan toch foto's en vooral contact gegevens terug kan zetten. Ik heb geen zin om al mijn contacten (271) handmatig in te gaan voeren. Weet iemand een trucje ?

Ik gebruik zelf Gmail en daar staan ook al mijn contacten op.
Ik heb me Gmail als Exchange toegevoeg op me iphone en zo worden mijn contacten automatisch gesynchroniseerd :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:00.