iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Formaat foto's op iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128207-formaat-foto-s-op-iphone-5-a.html)

stacey245 24-10-12 22:34

Formaat foto's op iPhone 5
 
1 Bijlage(n)
Ik ben nu bijna een week, trotse bezitter van de iPhone 5.
Nu heb ik vandaag pas mijn eerste foto er mee genomen. Maar nu schrok ik wel. Het formaat is kleiner geworden (nog kleiner als op iphone 4s). de foto's worden niet meer op het hele beeldscherm vertoond.
Tijdens het maken van een foto is de balk met de knop voor foto maken groter.
Als je nu de foto's terugkijkt in de foto app. Is de verhouding bijna hetzelfde als op de iphone 4s en krijg je dus zwarte balken aan de zijkant. De ruimte wordt helemaal niet benut en het ziet er niet mooi uit.
Zit het in instellingen (die ik niet heb kunnen vinden, het scherm stond niet op vergrendeld staandweergave modus)? Of wordt dit hopelijk zo snel mogelijk softwarematig opgelost?
Iemand met hetzelfde probleem?
Zie in de bijlage de foto:
Bijlage 13227

RWK 25-10-12 01:54

Heb ik ook, eerlijk gezegd geen last ervan gehad.

Resolutie is natuurlijk wel hetzelfde he;)

stevenensiham 25-10-12 03:44

Is bij mij net hetzelfde hoor

ViktorV 25-10-12 08:43

Helaas mensen, maar dit klopt.

Foto's hebben een standaard verhouding van 3:2 en de iPhone 5 16:9.

Dit valt dus niet op elkaar te mappen en heeft Apple er voor gekozen het op deze mannier op te lossen

Nikooos 25-10-12 08:51

Óf je hebt zwarte balken óf je ziet een stukje van de foto niet. Dat krijg je natuurlijk bij zo'n schermformaat.

stino90 25-10-12 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 843300)
Óf je hebt zwarte balken óf je ziet een stukje van de foto niet. Dat krijg je natuurlijk bij zo'n schermformaat.

een vriendin van mij heeft dat probleem

als ze een foto trekt valt het hoofd van de persoon op de foto weg.

ze heeft echter geen zwarte balken? is dit een instelling ofzo?

Nikooos 25-10-12 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 843551)
een vriendin van mij heeft dat probleem

als ze een foto trekt valt het hoofd van de persoon op de foto weg.

ze heeft echter geen zwarte balken? is dit een instelling ofzo?

Is dat ook een iPhone 5?

Mug 25-10-12 14:43

maak even een "knijpbeweging" dan komt de foto in zijn geheel op het scherm, dan zal het gezicht er waarschijnlijk wel op staan (als het bij de foto nemen natuurlijk ook goed is genomen)

stino90 25-10-12 19:01

ja het is een 5.

ik zal het even voorstellen maar vrees dat het dat niet is... het hoofd wordt zeker getrokken, maar het komt er niet op...

koningjordy 26-02-13 16:51

Zwarte balken liggende foto iPhone 5
 
Hallo,

Als ik een liggende foto maak met mijn iPhone 5 en hem wil terug zien in foto's , zitten er zwarte balken en de zijkanten, dit vind ik raar aangezien als je de foto maakt, wel het hele scherm gevuld is.

Heb ik een instelling misschien niet goed staan?

Wie kan mij hiermee helpen?

Mvg,

Jordy

wouter1981 27-02-13 08:28

Discussies samengevoegd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:32.