//

Dubbelen verjaardag in agenda (gmail)

Dubbelen verjaardag in agenda (gmail) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Na dat ik mijn iphone4 heb geupdate naar ios6.0 (clean install zonder jailbreak) Heb ik mijn agenda weer ingesteld zoals hij eerst was. Ik gebruik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-10-12, 20:24
0burner0 0burner0 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 13
Standaard Dubbelen verjaardag in agenda (gmail)

Na dat ik mijn iphone4 heb geupdate naar ios6.0 (clean install zonder jailbreak) Heb ik mijn agenda weer ingesteld zoals hij eerst was. Ik gebruik Google Calendar.

Hij deed het helemaal goed tot dat na twee dagen ik zag dat er iemand jarig was nou ja iemand. Deze persoon stond wel 30x in mijn agenda als jarig op 1 dag.

Ik heb hem al geprobeerd me agenda op nieuw toe te voegen, maar helaas heeft dit niet het gewenste effect. Ook het aan en uit zetten van diverse agenda's heeft geen nut.

Als ik gewoon op mijn pc op googele calendar kijk zie ik geen fouten.

Heb een screenshot toegevoegd van mijn agenda. (maakt niet uit welke app ik gebruik overal geeft ie de zelfde fout aan op mijn iphone)

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-12, 23:08
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Krijg ik ook zoveel pakjes als ik mijn verjaardag geef? Kan je 1 uit de 30 wissen vanuit je iPhone, of zijn ze dan alle 30 weg?
  #3  
Oud 27-10-12, 23:25
0burner0 0burner0 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 13
Standaard

Nee op 1 of andere manier wist ie er zelfs geen 1. Het lijkt een sync probleem.
  #4  
Oud 28-10-12, 00:28
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Staat het bij de google agenda (via www.gmail.com) er ook 30 keer in?
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
  #5  
Oud 28-10-12, 09:10
0burner0 0burner0 is offline
• iOS 6.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 13
Standaard

Nee dat is het stomme in Gmail zie je niets staan. Als ik een verjaardag activiteit open staat hij in mijn gewone standaard agenda. (gebruik meerdere gedeelde agenda's) ik kan alleen deze activiteit wissen.

Wat me ook opgevallen is dat het alleen mijn contacten zijn die in mijn contactlijst staan en in facebook.
  #6  
Oud 08-11-12, 19:07
HansJoep HansJoep is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard

Hallo, Ook ik heb hetzelfde probleem, zowel op mijn iPad2 als iPhone 4S. Ik gebruik ook Google Calendar en heb een CalDav-account toegevoegd om hiermee te kunnen synchroniseren. Tot voor kort werkte dit goed. Ook bij mij begonnen het aantal Verjaardag-events ineens snel toe te nemen, inmiddels staan er zelfs 587 (!!!) per dag. Het gevolg is dat mijn Agenda-App er tevens regelmatig uitknalt en ontzettend traag wordt. Ik heb accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt, in Google Agenda zelf (op internet) heb ik de Persoonlijke Contactenlijsten verwijderd, maar de Verjaardag-events blijven zich maar vermenigvuldigen. Zowel op iCloud (waar ik slechts 2 wekelijkse herinneringen heb staan) als in Google Agenda zijn zijn er geen Verjaardagen te bekennen.

Niemand een idee? Bug in iOS 6 / 6.0.1 ?
  #7  
Oud 08-11-12, 22:29
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Helaas ik kan geen oplossing geven, want bij mij werkt alles normaal onder iOS 6.0.1 en Google agenda.

@HansJoep. Ik begrijp het niet helemaal wat je schrijft. Je werkt met Google agenda, maar ook met een iCloud agenda?

Hebben jullie de 'Verjaardagen' agenda ook al eens uit gezet.
  #8  
Oud 09-11-12, 17:03
HansJoep HansJoep is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik zal proberen een volledig beeld te geven:

Ik maak gebruik van 2 Google Agenda's (verschillende accounts) nl. 1 met mijn eigen afspraken en 1 met de afspraken van mijn vrouw.
Hiernaast heb ik 1 iCloud-agenda in gebruik voor slechts een 3-tal wekelijks terugkerende reminders (container XXX buitenzetten....). Ik heb deze reminders in een aparte agenda gezet om te voorkomen dat ook de iPad van mijn vrouw deze Reminders krijgt. Twee andere iCloud agenda's (Algemeen en Werk) heb ik niet in gebruik (zijn leeg).

Wat is gisteravond nog gevonden heb is dat ook mijn Google Account, een (oude) contactenlijst (Google Contacts) bleek te bevatten. Ik heb deze lijst volledig leeg gemaakt.

Na het opnieuw verwijderen en aanmaken van beide Google Accounts is de situatie nu als volgt:
Op mijn iPad werkt alles goed. Per verjaardag staat er slechts 1 activiteit, die getriggerd wordt door de (standaard) Verjaardagen agenda. Zet ik deze uit dan verdwijnen deze (grijze) blokjes.

Op mijn iPhone echter, blijkt iCloud nu de boosdoener te zijn. Zet ik een agenda van iCloud aan, dan zie ik weer de tientallen extra Verjaardagen, zelfs als ik 1 van de twee ongebruikte (!) iCloud agenda’s activeer. iCloud-agenda’s kan ik dus niet meer gebruiken. Ook op de iPad van mijn vrouw zorgt iCloud voor ditzelfde gedrag terwijl zij veel van de verjaardagen niet eens als contactpersoon heeft. Op de iPhone heb ik dit gedrag zowel met de Agenda app als met Week Cal.

Om het nog gecompliceerder te maken: in gesprek met Apple (die mij uiteindelijk naar Google verwees) bleek dat juist het inschakelen van BEIDE Google Accounts de boosdoener was. Als ik slechts 1 van beide (maakte niet uit welke) aanvinkte ging het goed, als ik beide aanvinkte verschenen er opnieuw de eerder genoemde 500+ verjaardag-entries.

Kortom, het lijkt een combinatie te zijn van Google Agenda en iCloud. Maar verder weet ik het echt niet meer….. Help……
  #9  
Oud 09-11-12, 17:40
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Op de iPhone heb ik dit gedrag zowel met de Agenda app als met Week Cal.
Dit is normaal, daar Week een schil om de Apple agenda heen is. Ze maken gebruik van de zelfde dbase.

Dan de Gmail agenda's, krijg je die 500+ entries ook als je ze wel beide aan hebt staan, maar de 'Verjaardagen' agenda uit hebt staan?
  #10  
Oud 09-11-12, 20:07
HansJoep HansJoep is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Dit is normaal, daar Week een schil om de Apple agenda heen is. Ze maken gebruik van de zelfde dbase.

Dan de Gmail agenda's, krijg je die 500+ entries ook als je ze wel beide aan hebt staan, maar de 'Verjaardagen' agenda uit hebt staan?
De 500+ entries kreeg ik gisteren ook te zien als de Verjaardagen agenda uit (gevinkt) stond en ik vervolgens beide Google agenda's selecteerde. De kleur was ook anders dan die gebruikt werd voor de standaard verjaardagen.

Nu (om 19:57) echter, moet ik bekennen dat de dubbele items ineens verdwenen zijn terwijl ik al mijn agenda's (inclusief iCloud) aan heb staan!! 2 uur geleden was dit nog niet zo, het lijkt alsof mijn iPhone op de achtergrond bijna 24 uur bezig is geweest om items op te ruimen. Ik kijk het nog even aan, maar het probleem lijkt dus opgelost.....

Ik ben wel benieuwd of dit probleem bij de initiator van deze discussie ook is opgelost. Blijft wel enigszins onbevredigend dat het me (na heel wat uurtjes 'prutsen') niet duidelijk is geworden waar het nu aan gelegen heeft. De enige echte actie die ik heb gedaan is het verwijderen van al mijn Google Contacts.....

Wil iemand nog reageren?

@KvdS: bedankt voor het meedenken!
  #11  
Oud 07-12-12, 17:11
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

ik heb op mijn iPad exact het zelfde probleem. ik gebruik echter alleen gmail en niets van i cloud
  #12  
Oud 07-12-12, 21:34
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

ik heb op mijn iPad exact het zelfde probleem. ik gebruik echter alleen gmail en niets van i cloud

ik heb vier agenda's: op een account
1, houdelijke dingen zoals container instaat
2, een voor normale afspraken
3, een voor wedstrijd rooster van mijn sport
4, en een voor verjaardagen.

wanneer ik ze alle vier aanzet zie ik de verjaardagen een keer 15. wanneer ik maar drie kalenders aanvink wordt dat probleem opgelost. om te testen heb ik voor een van mijn agenda's een compleet nieuwe account aangemaakt met een agenda om te testen of het aan mijn hoofd account lag. dit bleek niet zo. wanneer ik drie van mijn hoofd account selecteer gaat het goed met verjaardagen. tot dat ik een vierde aanvink. (het maakt hierbij niet uit of het van een andere account is). het is overduidelijk een bug. de vraag is of die bij Apple ligt of bij Google. ik hoop inkelder geval dat er snel een oplossing komt. en dat ik wat mensen met deze informatie blij kan maken

Laatst gewijzigd door eentje; 07-12-12 om 23:44. Reden: wilde vorig bericht editen maar maakte nieuwe post
  #13  
Oud 12-12-12, 03:09
eentje eentje is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 463
Standaard

mijn probleem is opgelost. ik heb de volgende stappen ondernomen.
1. mijn gmail caldev en Exchange account volledig verwijderen.
2. browser naar --- https://m.google.com/sync/settings/iconfig/ --- en alles keer aan uit zetten
3. ipad uit door home en power in te houden.
4. en Exchange weer toe voegen
Reageren

Labels
agenda, gmail, google, iphone, verjaardag



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gmail agenda vervangen voor iCloud-agenda malibutje007 iCloud 9 09-07-12 12:14
3G en synchroniseren gmail agenda en kontakten kudukie iTunes 0 30-04-12 17:43
externe agenda in gmail plaatsen op standaard agenda ipad levy iPad algemeen 16 22-09-11 17:39
fout in agenda (verjaardag) Spreeuwke iPhone algemeen 5 26-09-10 15:15
gmail agenda naar iPhone dsimons iTunes 25 25-07-10 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:49.