dus mocht iemand nog vragen hebben over vliegtuigen.... you know how to reach us:d:d:d
|
Ik heb Apple gemaild met een verzoek om een oplossing en tegemoetkoming. Ik ben benieuwd.
|
Ik had in 6 dagen ongeveer 1,5 gb aan data verbruikt. Kostte me ca 250 euro. Volgens Tele2 lag het aan een bug in iOS6. Ondanks dat je thuis bent en je iPhone aangeeft dat je Wi-Fi gebruikt, blijft je iPhone toch data binnen halen via 3G. Omdat je iPhone aangeeft Wi-Fi signaal te hebben, begint deze ook te syncen met iCloud, iMatch, YouTube en verzin het maar wat er gaat werken als Wi-Fi beschikbaar is. Ga maar na wat een datagebruik dat is. Volgens een Tele2 medewerker is de bug bekend bij Apple. Ik heb hierop Apple gebeld. Deze zei wel op de hoogte te zijn van de klachten, maar een bug, nee dat was het niet en ze konden niets voor me betekenen.
Saillant detail: Volgens iPhone 874 Mb verbruikt over 3G en Tele2 1,5 Gb. Als iemand succes heeft bij Apple, deel de informatie. Nee, ik ben geen Apple hater met alleen een iPhone. |
Citaat:
|
De fout in de Apple software is bekend, dat blijkt wel uit de vele forumdiscussies, ook op apple.com. Ik moet Apple Care bellen om de zaak verder in behandeling te laten nemen, ik stel voor dat iedereen die hiermee te maken heeft hetzelfde doet.
"Beste Sjoerd, Bedankt dat u contact heeft opgenomen met de Apple Online Store, de online winkel van Apple. Met deze vraag dient u contact op te nemen met Apple Care, de technische ondersteuning van Apple. Tel: 0900 7777 703 NL Tel: 0707 0077 2 BE Zij zijn van maandag tot en met vrijdag te bereiken van 09:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:00 tot 17:00. Helaas hebben zij geen contact per email. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht u toch nog vragen hebben, kunt u mij altijd terug emailen." |
Met IOS 6.01 is het bij mij opgelost op mijn iphone 5.
|
heb het zonet gedaan SjoerdK. En nu maar afwachten ;)
|
Ik heb al een poosje dataman erop zitten.
Het is bij mij allemaal niets veranderd na 6.01. Gewoon strak geen gekke uitschieters, niets. :cool: |
Citaat:
Bij mij lijkt het probleem trouwens ook opgelost met 6.0.1 |
Citaat:
Over welk probleem in iOS 6 gaat het dan :rolleyes: |
Uhm niemand zegt tot nu toe dit probleem te hebben met IOS 6.0.1..
1 persoon met 5... Maar dat blijkt verder op in de posts een ander probleem (namelijk ook hoog Wi-Fi gebruik) Probleem is dat de iphone automatisch op mobile data overschakelt (vermoedelijk bij zwakkere Wi-Fi verbinding) terwijl je dit niet door hebt.. |
@Liekew78
Niet op dit forum misschien, maar er zijn ook (vele) vergelijkbare discussies op fora van Apple en diverse providers en daar heb ik dit wel gelezen. Ik heb het idee dat dit probleem bewust een beetje stil wordt gehouden. Ik proef dat ook aan de toon van de Applecare medewerkers die ik heb gesproken. |
Sinds 6.0.1 heb ik dus ook even dit topic doorgelezen. Nu heb ik even een oogje gehouden op mijn Vodafone app en nu blijkt dus dat er in de laatste 8 dagen al 250MB(!) versleten is. Beetje vreemd.. (m'n iPhone 4, niet mijn 5!)
|
Citaat:
---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 20:31 ---------- Citaat:
|
Ik heb al sinds de update uit is iOS 6.0.1 op mijn iPhone 4 staan.
iPhone 5 heeft ook deze FW maar hier heb ik tot nog toe geen problemen mee! |
ik heb ook ios 6.0.1 maar heb ook een hoog dataverbruik, ruim 350mb in 1 week. ik heb nu nog zo'n 130mb over voor de rest van de maand.
wat ik wel heb gedaan is het volgende: bij instellingen van het mobiele netwerk, bij de optie 'gebruik mobiele data voor' heb ik alle opties uitgeschakeld. ik las dat het daar ook mee te maken zou kunnen hebben. ik was van plan om morgen naar vodafone te bellen, maar als ik dit zo'n beetje doorlees, heeft dat denk ik vrij weinig zin? |
Citaat:
|
Citaat:
ps: ik heb gebeld met vodafone, ze zeiden dat ik de eerste was met deze klacht (wat ik niet geloof) maar ze hebben me wel 200mb extra data gegeven voor deze maand. |
Citaat:
Ik heb net met Apple gebeld en die zeiden ook dat het de eerste keer was dat dit probleem was gemeld. Ik heb hem vriendelijk verzorgd eens op google te kijken naar de omvang van het probleem. Helaas was de customer support op zaterdag dicht dus ik moet volgende week opnieuw bellen. Nog steeds hou ik hoop, het kan niet zo zijn dat er wereldwijd duizenden (miljoenen, miljarden) extra data wordt gebruikt sinds iOS6 en Apple dit dan toch blijft ontkennen. Als ik volgende week opnieuw Apple heb gebeld zal ik hier het antwoord vermelden. |
Citaat:
|
@CrimpyRex
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen, 200MB extra.....???? |
Die gaven ze me gewoon, als tegemoetkoming.
Ik heb nu dus mijn mobiele netwerk uitgeschakeld, een de kpn mb meter geeft aan dat ik vandaag ruim 200mb heb verbruikt. Ik heb m haast niet in mijn handen gehad! Wat kan zoveel data kosten op de iphone 5? |
Nu paar dagen verder. Een paar dagen mobiele data uit gehad. Dus alleen Wi-Fi gehad. (Was nog 1 dag hoog mb verbruik over Wi-Fi) Toen mobiele data maar weer aangezet en gekeken of data verbruik nog steeds zo hoog is. Nu is het verbruik helemaal normaal. Hoe dit kan...snap er niks van. Heeft zich vanzelf opgelost..... Ben er in ieder geval wel blij mee. Hopelijk blijft het ook zo.
|
Citaat:
|
iCloud backup stond nooit aan. Alleen agenda's via iCloud staat aan. (Dit stond altijd al zo) Blijft een raar verhaal.
|
heb het even vergeleken met de iphone 4 van mijn vriendin. Die heeft sinds 15:30 uur via Wi-Fi 15 mb verbruikt. Op de iphone 5 van mij heb ik na 30 min al 10 mb gebruikt. heeft iemand hier een verklaring voor?
|
Tip: Onavo count kan dataverbruik per app bijhouden.
|
Citaat:
Dit lijkt een mooie app. Wil je hem gaan installeren dan ga je het internet op en moet er een profiel geinstalleerd worden. Dit is niet gebruikelijk met iOS App's, hierdoor heb ik de installatie afgebroken. Ben ik nu terecht of onterecht voorzichtig? Ik hoor het graag. |
Dat profiel zorgt ervoor dat je overzichtelijk het precieze gebruik per app kan bijhouden. Ik heb hem ook geïnstalleerd en hij werkt perfect!
|
En die profielen zij weer makkelijk te verwijderen via:
Instellingen - Algemeen - Profiel? |
Als vertrouwen een rol speelt: al je dataverkeer gaat dan toch via Onavo?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
deze app lijkt mij privacy gevoelig. Alles loopt via een ander.....:eek:
Of zie ik dat verkeerd:confused: |
Citaat:
Van de andere kant: het loopt ook allemaal al via je provider. |
Ik merk ook een verschil in data registratie tussen Onavo en Data Usage:
Data Usage geeft aan dat ik ruim 30 mb heb verbruikt (combinatie Wi-Fi en mobiele data) terwijl Onavo aangeeft dat ik slechts 4 mb heb verbruikt. Is dit te verklaren? |
Je hebt zelf de verklaring al neergelegd "combinatie Wi-Fi en mobiele data"..
|
Ik heb gelezen (kan het niet bevestigen) dat alle data eerst naar een server van Onavo wordt verstuurd. Daarom kunnen ze het verbruik per app in kaart brengen.
Ik ben normaal niet zo huiverig om mijn gegevens te verstrekken maar nu ligt het even anders met absurd hoge rekeningen ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 november 2012 om 16:55 ---------- Gisteren een telefoongesprek van 30 minuten met Apple gehad en helaas konden ze niets voor mij betekenen . De medewerker die ik aan de lijn had vertelde me doodleuk dat ik bij installatie van iOS6 heb getekend voor een hoger dataverbruik?! WTF. Dit bleef zijn standaard antwoord op veel van mijn vragen. (Ik moet meteen denken aan die Southpark aflevering, maar dat terzijde) Als je dataverbruik 15-20 x hoger wordt sinds de installatie van iOS6 kan je dat niet aan toeval toeschrijven lijkt me. En nog veel erger: Hij kon mij geen oplossing bieden (vergoeding ook niet maar dat was van te voren al verwacht.) De oplossing waar hij 100x op terugkwam en waar je geen zak aan hebt: om in instellingen bij te houden hoeveel MB je verbruikt. IK: "En hoe weet ik dan aan welke app ik het verbruikt heb? En nog belangrijker: hoe ik het hoge dataverbruik kan voorkomen." Medewerker: "Uhh Uhh Uhhh. Misschien heb je fotostream aanstaan of heb je veel geinternet?" Na 100 x zo'n politiek "eromheendraai" antwoord te krijgen was ik er klaar mee en heb het gesprek beëindingd. Ik kwam toch geen steek verder. Enige pluspuntje was dat de medewerker van Apple ook bij een telefoonmaatschappij heeft gewerkt en mij vertelde dat Vodafone wel mijn dataverbruik mag vrijgeven dus misschien kan ik achterhalen waar het vandaan kwam. Wordt vervolgd... |
Citaat:
Die laatste zin begrijp ik niet. |
Onavo count geeft bij mij deze maand aan 638.65mb aan Video/Audio! Hier gaan dus al die mb's heen, Kan iemand mij uitleggen waar video/audio voor staat? Ik dacht zelf aan uitzending gemist bv!
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34. |