//

Verbruik ineens 300MB in 24uur

Verbruik ineens 300MB in 24uur discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Die laatste zin begrijp ik niet. Ik stuur niet graag gegevens van mezelf door naar een bedrijf die op haar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #81  
Oud 14-11-12, 10:18
Kevindewapper Kevindewapper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Die laatste zin begrijp ik niet.
Ik stuur niet graag gegevens van mezelf door naar een bedrijf die op haar beurt de gegevens analyseert en weer naar mij terugstuurt.

Maar omdat ik een extreem hoog dataverbruik/hoge rekening heb (gehad) en geen andere manier heb om dit dataverbruik in kaart te brengen, heb ik de keuze gemaakt om wel mijn gegevens door te sturen naar Onavo.
Hierbij wil ik niet impliceren dat Onavo een slecht bedrijf is, maar ik stuur me gegevens niet graag naar welk bedrijf dan ook.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #82  
Oud 14-11-12, 16:06
Messi's schermafbeelding
Messi Messi is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: Mechelen / Belgie
Berichten: 82
Standaard

ik heb dit al 2x voorgehad, 's morgens om 9u opeens 250Mb verbruikt terwijl er geen apps draaien!
ook al wat gebeld met provider en hun antwoord: "wij mogen dat niet nagaan welke apps jij gebruikt en hoeveel data je daarmee verbruikt, wegens privacy."

Ik denk dat ze goed genoeg weten wat wij verbruiken hoor.
Maar ja...
  #83  
Oud 14-11-12, 20:15
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

Zojuist mobiel datanetwerk thuis weer ingeschakeld. Heb een reservekopie gemaakt, alles lijkt normaal.

Ik houd data usage en kpn mb meter wel goed in de gaten en 's nachts zet ik of vliegtuigmodus aan of ik schakel het mobiele netwerk uit.
  #84  
Oud 14-11-12, 20:53
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Ik heb sinds gisteren een iPhone 5. Ik heb binnen een dag meer dan 50 MB 3G gebruikt. Vreemd, want met mijn iPhone 4 had ik een maandelijks gebruik van zo'n 350 MB. Ik ga het toch maar monitoren, om een hoge rekening te voorkomen.

Update: Het is echt niet normaal. Zelfs met Wi-Fi aan en de iPhone 5 aan de oplader vliegen de verbruikte 3G-MB's omhoog. Ik hoop dat Apple met een oplossing komt. Voor de zekerheid heb ik 3G uitgezet.

Update 2: Dit is echt niet leuk meer. Ik heb alle apps afgesloten, mijn iCloud-account verwijderd en de 3G-datateller gereset. Vervolgens 3G aangezet en het verbruik gemeten. Binnen 8 minuten 2 MB aan mobiel dataverkeer! (Foto bijgesloten).
Ik twijfel of ik wel blij ben met de iPhone 5, want op de 4 had ik hier helemaal geen last van.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iphonefoto.jpg‎ (26,5 KB, 51x gelezen)

Laatst gewijzigd door Fresh; 14-11-12 om 22:58.
  #85  
Oud 15-11-12, 10:09
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

is dit misschien je probleem?
iOS 6.0 downloadt audiostreams meermaals door bug - iPhoneclub.nl
  #86  
Oud 15-11-12, 12:12
R@dium R@dium is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 51
Standaard

Wat Werner zegt, delete al je iTunes songs en audiobooks op je iPhone. Dan kijken wat er gebeurd. Men zegt dat met een update naar 6.0.1 het probleem ook oplost... ??
  #87  
Oud 15-11-12, 13:27
CrimpyRex CrimpyRex is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 45
Standaard

Ik had het probleem juist op 6.0.1
  #88  
Oud 16-11-12, 15:16
Kevindewapper Kevindewapper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fresh Bekijk bericht
Ik heb sinds gisteren een iPhone 5. Ik heb binnen een dag meer dan 50 MB 3G gebruikt. Vreemd, want met mijn iPhone 4 had ik een maandelijks gebruik van zo'n 350 MB. Ik ga het toch maar monitoren, om een hoge rekening te voorkomen.

Update: Het is echt niet normaal. Zelfs met Wi-Fi aan en de iPhone 5 aan de oplader vliegen de verbruikte 3G-MB's omhoog. Ik hoop dat Apple met een oplossing komt. Voor de zekerheid heb ik 3G uitgezet.

Update 2: Dit is echt niet leuk meer. Ik heb alle apps afgesloten, mijn iCloud-account verwijderd en de 3G-datateller gereset. Vervolgens 3G aangezet en het verbruik gemeten. Binnen 8 minuten 2 MB aan mobiel dataverkeer! (Foto bijgesloten).
Ik twijfel of ik wel blij ben met de iPhone 5, want op de 4 had ik hier helemaal geen last van.
En dan valt 2 MB in 8 minuten nog mee.... Ik verbruikte ongeveer 100 MB per uur, ik was toen op me werk en heb me telefoon niet eens aangeraakt. Behalve dan om een data count app op te starten .
  #89  
Oud 16-11-12, 17:45
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Bij mij is het probleem opgelost. Ik zal kort uitleggen wat de oorzaak was.

Zonder dat ik het wist had de systeembeheerder op mijn werk voor onderhoud de toegang tot alle Exchange-accounts op mobiele apparaten uitgezet. Normaal gezien geeft de e-mail-app een foutmelding als een e-mailserver niet bereikbaar is, maar bij mij op mijn nieuwe iPhone 5 gebeurde dat niet. In plaats daarvan bleef de iPhone proberen contact te maken met de server.
Vanaf dat moment schoot het mobiele datagebruik omhoog. Gisteren merkte ik dat de e-mail-app maar bleef zoeken naar nieuwe e-mails en er geen e-mails van mijn werk meer binnenkwamen.
Ik heb vervolgens het Exchange-account op mijn iPhone op inactief gezet, waarmee het probleem van het hoge dataverbruik ineens opgelost was.

Ik heb gisteren voor de zekerheid alle e-mail-accounts verwijderd van mijn iPhone en handmatig weer opnieuw toegevoegd (Exchange, Gmail en Hotmail). Misschien is dat een tip om te doen voor iedereen die zijn reservekopie van een (oudere) iPhone naar een nieuwere/andere iPhone heeft overgezet en plotseling een hoog mobiel dataverbruik waarneemt. Ik had voorheen zelf een iPhone 4, waarvan ik de reservekopie heb overgezet naar een iPhone 5.

Bovendien heb ik iCloud volledig uitgeschakeld door het account van de iPhone 5 te verwijderen, maar dat is wellicht niet voor iedereen een optie.
Het batterijverbruik lijkt er met de genomen maatregelen op vooruitgegaan te zijn.
  #90  
Oud 17-11-12, 10:45
henk19 henk19 is offline
• iOS 6.0
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

SjoerdK heeft kennelijk reactie van Apple gekregen. Dit deelde hij op het Simyo forum: https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72...ks-Wi-Fi-6458/
Tsjonge, wat een knieval van Apple: 30 euro te besteden in de Applestore

Aan de andere kant, ze geven wel toe dat er een fout zit in iOS6 waardoor extra datakosten gegenereerd worden.

Laatst gewijzigd door henk19; 17-11-12 om 12:25. Reden: extra info
  #91  
Oud 17-11-12, 17:14
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Toestel van m'n vrouw had het ook met iOS5. Dus het zal wel een algemene "bug" (of hoe je het ook wilt noemen) zijn.
  #92  
Oud 01-12-12, 18:43
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

In november ineens 2300 mb, terwijl meestal rond de 1000.

Vandaag (1 december) de hele dag thuis, dus Wi-Fi, en mobiel gebruik staat nu al op 97 mb.(op de KPN teller)

Staat 6.1 op de phone, dus apple heb wel stront aan de knikkerd

Laatst gewijzigd door Harley4; 01-12-12 om 18:57.
  #93  
Oud 02-12-12, 11:53
Moeswa Moeswa is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
In november ineens 2300 mb, terwijl meestal rond de 1000.

Vandaag (1 december) de hele dag thuis, dus Wi-Fi, en mobiel gebruik staat nu al op 97 mb.(op de KPN teller)

Staat 6.1 op de phone, dus apple heb wel stront aan de knikkerd
Meestal staat je email te stampen; Wat je kan doen is "mobiele data uit" en gewoon alleen dat Wi-Fi aanstaat. Wat ik zelf merk is dat mijn Wi-Fi vandaag om de haverklap eruit knalt en dan springt mijn telefoon naar 3G.

Probeer even te kijken naar alleen Wi-Fi en kijk ook even als je routerop bepaalde uren niet off line gaat en je telefoon 3G pakt! Mijn mail komt pas binnen als ik op mijn email account druk.

Wat ik ook probeer te doen is steeds safari schonen.

Kijk ook even naar synchroniseren via Wi-Fi alleen. Vaak is het zo dat de iPhone het sterkste / stabielste signaal zoekt om te syncen.

Nou kijk het even na en hou ons op de hoogte!

Ik heb sowieso van uit itunes altijd de melding als iets groter is dan 50 mb.

BTW krijgt je vrouw geen ebooks via email etc want ook die achterdeur dingen vreten 3G.
  #94  
Oud 02-12-12, 12:49
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moeswa Bekijk bericht
Nou kijk het even na en hou ons op de hoogte!
Hoef niks na te kijken, alles gechecked voor ik wat post

Of apple is aan het knoeien, of we worden door de provider in de maling genomen
  #95  
Oud 02-12-12, 12:54
Moeswa Moeswa is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Hoef niks na te kijken, alles gechecked voor ik wat post

Of apple is aan het knoeien, of we worden door de provider in de maling genomen

Was maar een paar adviezen. Ik snap de frustratie maar ik zou alles 3g uitschakelen en dan kijken of je nog steeds 3 G data hebt.


Kan ook zijn dat je opgave bij je provider idd niet klopt.

Met my data manager kan je een stopwatch aanzetten en dan kan je zien wat en hoe. Wat je moet uitsluiten is dat het idd 3 G verbruik is en KPN daarmee confronteren. Tot nu toe met Vodafone geen problemen!

Suc6
  #96  
Oud 02-12-12, 13:40
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

dataman pro is misschien de oplossing om te zien welke apps zo veel verbruiken.
http://www.iphoneclub.nl/app/572431648
  #97  
Oud 05-12-12, 17:20
PDEVRIESS PDEVRIESS is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard

had hetzelfde probleem en naar de hand van een aantal reacties op deze post over een bug heb ik vodafone voor de zoveelste keer gebeld over hetzelfde probleem, de eerste paar keer scheepten ze mij af met een reactie dat ik teveel gebruik maakte van te zware apps op 3g wat niet zo was. Gister had ik ook gebeld want ben nu alweer door de helft van mijn bundel heen en werd mij verteld dat ik een data app kon installeren om te zien hoeveel ik met normaal gebruik op 3g opmaakte dit was in 1 dag erg weinig en ik kon dus nooit op zoveel mb's komen. Na het lezen van deze post heb ik ze opgebeld en over de bug verteld en gevraagd of dit bij hun bekent was en dat was het geval en ze konden nog een mogelijke oplossing geven. Dus zo zie je maar weer dat providers alleen maar doen of ze er niks van weten en wij kunnen maar betalen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 december 2012 om 17:23 ----------

de oplossing is trouwens dat je je iphone koppelt aan itunes een reservekopie maakt vervolgens je iphone naar fabrieks instellingen herstelt en dan je backup er weer op gooit. als het goed is is dan de bug uit je firmware weg.
  #98  
Oud 21-12-12, 09:56
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Gebruiken jullie toevallig de app instamusic, Mr.downloader Pro
https://itunes.apple.com/be/app/inst...1223?l=nl&mt=8


Ik heb dit gebruikt om Youtube apps te bekijken en downloaden via WI-FI
Echter heb ik later ondekt dat ik ook 550MB mobiele data (3G) verbruikt in 2uren tijd

Ik ben bijna 100% zeker dat het van de app instamusic is
  #99  
Oud 30-12-12, 19:22
Mriekje Mriekje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zuiden des lands
Berichten: 10
Standaard

Ik had vorige week een topic geopend over mijn 'probleem'. Helaas zit daar nu een slotje op, vandaar dat ik m'n vraag hier kom stellen...

Omdat mijn onbeperkte internetbundel begin januari afloopt, wilde ik mijn verbruik eens onder de loep nemen, zodat ik een goede keus kan maken voor een nieuwe bundel.
Ik heb dus een MB meter op mn iPhone 4 (IOS 6.0.1) geïnstalleerd. Toen ik mijn verbruik ging controleren, zag ik dat er ook mobiel dataverbruik is terwijl Wi-Fi aanstaat. (en ook verbonden is).
Ik heb alle apps die op de achtergrond draaiden afgesloten.
Toen ik vanmiddag contact wilde leggen met Apple hierover, bleek dat een lastige klus; het kan wel via support, maar daar moet ik dan weer €35,- voor betalen. Ik was benieuwd of hier iemand is die me kan helpen?
Ik heb inmiddels 3G en mobiel netwerk uitgezet, toch heb ik nog steeds mobiel dataverbruik.
Ik snap er niks van!
  #100  
Oud 30-12-12, 19:29
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

3G is de verbindingssnelheid
Om je mobiele dataverbruik uit te schakelen.
Instellingen > algemeen > mobiel netwerk > schakel mobiele data UIT
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi data verbruik het zelfde als mobiel data verbruik ? ceesboersen Wi-Fi 1 24-11-10 23:06
quickpwn 300mb? phoenix555 Jailbreak [archief] 2 20-09-08 11:00
300MB Gerwin Archief 2 12-11-07 17:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.