iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   itunes blijft hangen bij synchronisatie iPhone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128525-itunes-blijft-hangen-synchronisatie-iphone-5-a.html)

JG77 29-10-12 20:59

itunes blijft hangen bij synchronisatie iPhone 5
 
Dus.... iPhone 5 blijft hangen bij stap 7 (wachten totdat bestanden zijn gekopieerd) in itunes. iPad 2 vliegt erdoor zonder problemen. Ik heb nu de iPhone
1 hele nacht eraan gehad, nog steeds hetzelfde bericht. Op iPhone5 blijft icoontje van syncen draaien. iTunes opnieuw geïnstalleerd, niet opgelost. Muziek, video's boeken verwijderd van iPhone, niet opgelost. Harde reset, idem.
Via Wi-Fi geprobeerd, zelfde probleem. Alleen met het uitzetten van de iPhone en opnieuw opstarten verdwijnt het draaiende icoontje.
Enige wat ik nog niet gedaan heb is een complete herstel van de iPhone, Omdat ik hier en daar lees dat dit bij andere problemen ook niet de oplossing biedt, weet ik niet of dit zal helpen. Het vreemde is wel dat hij alles doorloopt, maar hij blijft maar op de grijze balk staan bij deze stap... Iemand deze ervaring en een oplossing weten te vinden?

Guest-20180925190238 29-10-12 21:01

Synchroniseer je foto's met iPhoto?

JG77 29-10-12 21:03

Nee ik sync niet met iphoto
 
Nee, ik sync niet met iphoto

Guest-20180925190238 29-10-12 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JG77 (Bericht 846390)
Nee, ik sync niet met iphoto

OK! Dat is meestal stap 7 maar in jouw geval dus niet.

Dan ga je in de OS X Console moeten kijken wat het probleem is. Sluit de iPhone aan de Mac aan. Start iTunes. Open nu de OS X Console en start dan de synchronisatie.

Kijk welke boodschappen er verschijnen als iTunes blijft hangen.

JG77 03-12-12 16:38

Wat ik heb kunnen vinden is via het activiteitenweergave is dat hij wel iets doet met de map iTunes - musiclibrary, maar ik sync geen muziek... in OSX Console lijken er geen bijzonderheden vermeld te worden.

Guest-20180925190238 03-12-12 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JG77 (Bericht 858145)
OSX Console lijken er geen bijzonderheden vermeld te worden.

Alleen maar "lijken" of "echt geen"?

JG77 03-12-12 17:18

Net nogmaals via kabel aan macbook gedaan.
Nu wachten tot wijzigingen zijn toegepast.
In console: bij system.log zie ik wel veel gebeuren maar heb te weinig kennis hiervan om aan te geven wat dit zou kunnen zijn.

Guest-20180925190238 03-12-12 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JG77 (Bericht 858182)
In console: bij system.log zie ik wel veel gebeuren maar heb te weinig kennis hiervan om aan te geven wat dit zou kunnen zijn.

Tja, en ik kan het van hier uit helaas niet zien.

JG77 03-12-12 17:51

Nee haha. Dacht misschien dat na update naar 6.0.1 het verholpen zou zijn, helaas, daarna nieuwe itunes, helaas. Misschien maar herstelproces opstarten...

stino90 03-12-12 20:14

ik zal het hier maar zetten.

regelmatig crasht iTunes hier op mijn Windows 7 laptop. telkens bij het syncen, of muziek plaatsen in de bib.

ik heb iTunes al eraf gezwierd, en terug opnieuw geïnstalleerd... helpt niet....

Guest-20180925190238 03-12-12 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 858251)
ik heb iTunes al eraf gezwierd, en terug opnieuw geïnstalleerd... helpt niet....

Ook niet als je iTunes en de Apple Mobile Device Drivers verwijdert met Revo Uninstaller en daarna de laatste versie van iTunes opnieuw installeert?

Silvano68 17-12-12 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 858255)
Ook niet als je iTunes en de Apple Mobile Device Drivers verwijdert met Revo Uninstaller en daarna de laatste versie van iTunes opnieuw installeert?

Hallo ,
Dankzij bovenstaand , apple mobile device drivers en itunes zelf te verwijderen en opnieuw te installeren is het bij mij wel gelukt.:)
Ervoor heb ik itunes meerdere malen alleen verwijderd maar dit hielp maar niet.
Bedankt voor de uitleg dus hier.
Groeten

BergMichelvden 03-09-13 15:48

iphone5 blijft hangen bij laatste stap (#6) synchrosnisatie
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Silvano68 (Bericht 861160)
Hallo ,
Dankzij bovenstaand , apple mobile device drivers en itunes zelf te verwijderen en opnieuw te installeren is het bij mij wel gelukt.:)
Ervoor heb ik itunes meerdere malen alleen verwijderd maar dit hielp maar niet.
Bedankt voor de uitleg dus hier.
Groeten


Heb ook alle gegevens verwijderd met Revo uninstaller, maar bij mij verandert er niets: de synchronisatie loopt door tot stap 6 ("wachten tot wijzigingen zijn toegepast") en daarna gebeurt er niets meer.

Is er inmiddels een oplossing bekend voor dit probleem?

mishell72 24-10-13 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BergMichelvden (Bericht 910037)
Heb ook alle gegevens verwijderd met Revo uninstaller, maar bij mij verandert er niets: de synchronisatie loopt door tot stap 6 ("wachten tot wijzigingen zijn toegepast") en daarna gebeurt er niets meer.

Is er inmiddels een oplossing bekend voor dit probleem?

Ook van alles geprobeerd maar bij mij komt het probleem ook steeds terug

uitsmijter 24-10-13 21:21

Ik heb dit gister nog meegemaakt met de update naar 7.0.3. (zowel op de iPhone als op de iPad)
Hij blijft dan inderdaad hangen op synchroniseren/wachten tot wijzigingen zijn toegepast.
Ik klik dan nogmaals op synchroniseren en dan lukt het altijd wel.
Heb je toevallig ook Windows 8.1?
Krijg het idee dat iTunes en Windows 8.1 niet echt van elkaar houden...

mishell72 31-10-13 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uitsmijter (Bericht 928013)
Ik heb dit gister nog meegemaakt met de update naar 7.0.3. (zowel op de iPhone als op de iPad)
Hij blijft dan inderdaad hangen op synchroniseren/wachten tot wijzigingen zijn toegepast.
Ik klik dan nogmaals op synchroniseren en dan lukt het altijd wel.
Heb je toevallig ook Windows 8.1?
Krijg het idee dat iTunes en Windows 8.1 niet echt van elkaar houden...

geen windows 8. Nu iphone weer leeggemaakt en backup teruggezet. En tot nu toe ok. Thanx in ieder geval voor de tip


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:56.