iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iMessage troubles (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128593-imessage-troubles.html)

nouska1976 30-10-12 18:45

iMessage troubles
 
Weet iemand waarom mijn iPhone 4S bij sommige mensen niet automatisch een iMessage verstuurd terwijl de ontvanger WEL iMessages van mij heeft ontvangen ( specifiek gestuurd via contacten -> bericht -> email adres ) .

Ik heb dit bij meerdere mensen die een iPhone 4s, een 5 of een 4 hebben.

Met andere mensen heb ik dat probleem weer niet, daarvan krijg ik gewoon een iMessage binnen. Het lijkt dus wel alsof het willekeurig gebeurt./ En dan heb ik het over het versturen / ontvangen terwijl beide telefoons aangesloten zijn op een werkend Wi-Fi netwerk.

Ligt dit aan een instelling, of wat?

Als ik mijn vriendin een imessage stuur, krijgt zij deze in haar scherm niet onder mijn naam, maar letterlijk van mijn mailadres, wat dus ook mijn Apple IDis. Als ik haar een SMS stuur, komt dat in een ander scherm te staan tussen haar berichten.

Als zij mij een bericht wil sturen en we hebben beiden Wi-Fi bereik, dan wordt het niet autoatisch een iMessage maar een sms. En als ze me iets via iMessage wil sturen krijgt ze een foutmelding.

Wie herkent dit probleem en weet hoe dit op te lossen?

Techfreak 30-10-12 19:28

Ik denk dat dit met de instellingen te maken heeft. Je moet maar eens kijken bij instellingen-berichten-sturen en ontvangen. En dan kijken welke gegevens daar staan. Normaal zou daar enkel je gsm nr moeten staan. Als je Apple id daar ook bij staat, veroorzaakt dat wss het probleem.

nouska1976 31-10-12 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 846899)
Ik denk dat dit met de instellingen te maken heeft. Je moet maar eens kijken bij instellingen-berichten-sturen en ontvangen. En dan kijken welke gegevens daar staan. Normaal zou daar enkel je gsm nr moeten staan. Als je Apple id daar ook bij staat, veroorzaakt dat wss het probleem.

Goedemorgen Techfreak. Dank voor je bericht.

Ik heb net mijn foon gepakt en bij de instellingen staat bij berichten:

iMessage: aan
Stuur leesbewijzen: uit
Stuur als sms: uit
Ontvang op: 2 adressen ->
1. U bent bereikbaar op Tel:... (grijs en kan ik niet aanpassen of aanvinken
2. E-mail: idem als apple id

Bellerherkenning:
gsm nummer + apple id mailadres.
Het vinkje stond bij mijn tel nummer.
Nu heb ik mijn mailadres aangevinkt.

Even proberen of dat het is....

Techfreak 31-10-12 09:20

Goedemorgen.

Daar gaat het probleem zitten.

Maar je hebt je Apple id aangevinkt? Ik dacht dat je hiermee geen iMessage meer mee wou versturen?

Ook even vermelden dat het kan zijn dat er problemen zijn met iMessage door de orkaan in Amerika. Dit even ter info.

nouska1976 31-10-12 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 847105)
Goedemorgen.

Daar gaat het probleem zitten.

Maar je hebt je Apple id aangevinkt? Ik dacht dat je hiermee geen iMessage meer mee wou versturen?

Ook even vermelden dat het kan zijn dat er problemen zijn met iMessage door de orkaan in Amerika. Dit even ter info.

Ik heb net mijn vriendin weer een bericht gestuurd en mijn foon stuurde hem automatisch als iMessage ( wat ik ook graag wil als ik een iMessage kan sturen naar iemand ipv een sms waar kosten aan verbonden zitten ), maar in het scherm van mn vriendin staat nu weer mijn mailadres ( apple id mailadres ) in plaats van mijn Naam zoals in haar contactpersonen lijst. Dit was precies hetzelfde geval toen mijn telefoonnummer was aangevinkt als bellerherkenning.

Helaas kan ik mijn apple id ook niet deleten uit dit scherm of welk scherm dan ook dat onder Berichten valt.

iMessage uitschakelen is helemaal niet de manier uiteraard, want ik wil ze wel kunnen versturen en ontvangen.

Sandy heeft er niets mee te maken want deze problematiek heb ik al een hele tijd, nu pas echt klaar mee en actie ondernomen om het eens en voor altijd uit te zoeken en op te lossen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 oktober 2012 om 09:09 ----------

Bij mijn vriendin werkt het nu ineens, omdat zij in haar foon bij mijn naam in haar Contactpersonen bij IM het hele vakje heeft leeggemaakt, waar eerst een gedeelte (??) van mijn telefoonnummer vermeld stond. nu zie ik ook ineens een blauw wolkje bij haar gsm nummer staan als ik een nieuw bericht wil versturen aan haar...

Betekent dit dus dat het bij problemen aan de ontvangende partij ligt?

Techfreak 31-10-12 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nouska1976 (Bericht 847115)
Ik heb net mijn vriendin weer een bericht gestuurd en mijn foon stuurde hem automatisch als iMessage ( wat ik ook graag wil als ik een iMessage kan sturen naar iemand ipv een sms waar kosten aan verbonden zitten ), maar in het scherm van mn vriendin staat nu weer mijn mailadres ( apple id mailadres ) in plaats van mijn Naam zoals in haar contactpersonen lijst. Dit was precies hetzelfde geval toen mijn telefoonnummer was aangevinkt als bellerherkenning.

Helaas kan ik mijn apple id ook niet deleten uit dit scherm of welk scherm dan ook dat onder Berichten valt.

iMessage uitschakelen is helemaal niet de manier uiteraard, want ik wil ze wel kunnen versturen en ontvangen.

Sandy heeft er niets mee te maken want deze problematiek heb ik al een hele tijd, nu pas echt klaar mee en actie ondernomen om het eens en voor altijd uit te zoeken en op te lossen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 oktober 2012 om 09:09 ----------

Bij mijn vriendin werkt het nu ineens, omdat zij in haar foon bij mijn naam in haar Contactpersonen bij IM het hele vakje heeft leeggemaakt, waar eerst een gedeelte (??) van mijn telefoonnummer vermeld stond. nu zie ik ook ineens een blauw wolkje bij haar gsm nummer staan als ik een nieuw bericht wil versturen aan haar...

Betekent dit dus dat het bij problemen aan de ontvangende partij ligt?

Soms kan dat ook wel. Ik heb ongeveer hetzelfde bij een vriendin van me. Soms komt de iMessage op haar gsm aan en soms op haar mailadres. Dit ligt aan haar instellingen.

Maar dan is het opgelost nu?

http://www.appletips.nl/imessage-berichten-ontvangen-op-een-alternatief-adres/

nouska1976 31-10-12 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 847129)
Soms kan dat ook wel. Ik heb ongeveer hetzelfde bij een vriendin van me. Soms komt de iMessage op haar gsm aan en soms op haar mailadres. Dit ligt aan haar instellingen.

Maar dan is het opgelost nu?

iMessage: Berichten ontvangen en bellerherkenning | Appletips

Nog niet helemaal. Is het bij jou toevallig bekend dat in contactpersonen een vakje IM staat als je op "wijzig" klikt bij een van je contacten?

Bij mijn vriendin (iOS 5) kon je het IM vakje leegmaken, maar bij een vriend (iOS 6) kon dat blijkbaar niet.

Bij mijn vriendin leek dat de oplossing tot het probleem, maar bij die vriend gaat het nog steeds niet goed. Hij kan bijvoorbeeld geen contactpersoon delen met mij...

En als hij mijn naam intikt als geadresseerde in een nieuw bericht ziet hij ook geen blauw wolkje bij mijn telefoonnummer of mailadres... dit heb ik wel bij zijn nummer. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Techfreak 31-10-12 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nouska1976 (Bericht 847201)
Nog niet helemaal. Is het bij jou toevallig bekend dat in contactpersonen een vakje IM staat als je op "wijzig" klikt bij een van je contacten?

Bij mijn vriendin (iOS 5) kon je het IM vakje leegmaken, maar bij een vriend (iOS 6) kon dat blijkbaar niet.

Bij mijn vriendin leek dat de oplossing tot het probleem, maar bij die vriend gaat het nog steeds niet goed. Hij kan bijvoorbeeld geen contactpersoon delen met mij...

En als hij mijn naam intikt als geadresseerde in een nieuw bericht ziet hij ook geen blauw wolkje bij mijn telefoonnummer of mailadres... dit heb ik wel bij zijn nummer. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Ik heb in ieder geval geen im vakje bij mijn contactpersonen als ik op wijzig klik.

En hoe zijn de instellingen van je vriend?

Weet je, ik had vroeger ook mijn Apple id en gsmnr bij iMessage staan. En toen had ik ook problemen.

Ik heb dit dan verwijderd ( Apple id) en toen was het probleem over.

nouska1976 31-10-12 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 847225)
Ik heb in ieder geval geen im vakje bij mijn contactpersonen als ik op wijzig klik.

En hoe zijn de instellingen van je vriend?

Weet je, ik had vroeger ook mijn Apple id en gsmnr bij iMessage staan. En toen had ik ook problemen.

Ik heb dit dan verwijderd ( Apple id) en toen was het probleem over.

Die vriend van me heeft iOS 6 (ik niet) en heeft ook geen IM vakje, en kan dit ook niet toevoegen als veld als hij mijn gegevens wil wijzigen.

Ik heb net mijn apple ID uigelogd en nu staat iMessage alleen op mijn gsm... eens proberen

nouska1976 01-11-12 08:58

Voila, ik heb hem zover gekregen ook zijn apple id uit te schakelen bij de instellingen in berichten. Nu werkt het weer.

Thanks!

/slotje

Techfreak 01-11-12 09:02

Voilą. Zo moet het.

Nog veel succes verder.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:47.