iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Batterij Iphone 4s 1jaar oud binnen 3uur 12% leeggelopen zonder gebruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128715-batterij-iphone-4s-1jaar-oud-binnen-3uur-12-leeggelopen-zonder-gebruik.html)

Crazyberke 01-11-12 09:50

Batterij Iphone 4s 1jaar oud binnen 3uur 12% leeggelopen zonder gebruik
 
Ik heb sinds een goede anderhalve week ondervonden dat de batterij van mijn 4s binnen 3uur terugloopt naar 88-89%. Dit terwijl ik hem helemaal niet gebruik en de background tasks zijn uitgeschakeld alsook locatievoorziening is helemaal uit.

Zijn er meer mensen die dit ondervinden en hier een oplossing voor gevonden hebben?

Werner1963 01-11-12 10:16

heb je dit ook als je Wi-Fi en mobile data uitzet?

Crazyberke 01-11-12 10:42

Heb beide nu uitgezet en zit inmiddels op 80% ik zal over een paar uur nogmaals kijken.

puttemanp 01-11-12 11:08

Ik heb sinds een dikke week hetzelfde probleem. Daar waar ik vroeger 's avonds nog een lading van 70% had (met Wi-Fi en 3g aan, af en toe mail ontvangen en gemiddeld bellen), zit ik nu 's avonds onder de 30%. Ik verdenk één of andere update van één of andere app.

gvanamstel 01-11-12 12:39

Ook ik heb last van snelle leegloop. Recent heb ik geupdated naar io6.
Kort daarna begon mijn Iphone 4 snel leeg te lopen. Ik deed altijd 3 dagen met een lading, nu is hij ᷰs morgens vaak geheel leeg. Vandaag doet de agenda het regelmatig niet en loopt vast. Enkele keren geheel opnieuw opstarten geeft geen effect.

aexpert 01-11-12 14:40

Er waren bij de lancering v/d iPhone 4S batterij problemen bekend.

Het kan zijn, dat je "de eerste" versie van de iPhone 4S hebt

Mochten de problemen aanhouden dan kan je:
1) je batterij laten vervangen (wat niet duur is), mits je garantie hebt
2) "batterij savers" app erop zetten, zoals batterij doctor

Werner1963 01-11-12 14:50

Die genaamde "batterij savers" lossen niet het probleem op.
Die zeggen wat je moet uitschakelen. Heb ik dan nog een smartphone nodig ?

Ik heb de eerst versie van batterij ook maar heb nooit problemen gehad.
inmiddels heb ik ze na 2 jaar wel recent vervangen.

Het enige wat bij mij geholpen heeft is herstellen als nieuw via itunes (niet OTA)
Natuurlijk ben je wel veel gegvens kwijt maar je adressen heb je toch terug vanuit iCloud

aexpert 01-11-12 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 847696)
Die genaamde "batterij savers" lossen niet het probleem op.
Die zeggen wat je moet uitschakelen. Heb ik dan nog een smartphone nodig ?

Deze apps herstellen je batterij dmv druppelladen. Dit helpt wel.

Werner1963 01-11-12 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aexpert (Bericht 847704)
Deze apps herstellen je batterij dmv druppelladen. Dit helpt wel.

Dit doet de iPhone uit zichzelf ook
Kan je me een betere druppellader aanbevelen. Hij mag gerust wat kosten ;)

aexpert 01-11-12 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 847706)
Dit doet de iPhone uit zichzelf ook
Kan je me een betere druppellader aanbevelen. Hij mag gerust wat kosten ;)

battery doctor pro - max your battery life

Deze gebruikte ik op mijn iPhone 3GS en je merkte wel degelijk een verandering wat betreft de levensduur van je batterij

Guest-20180925190238 01-11-12 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aexpert (Bericht 847704)
Deze apps herstellen je batterij dmv druppelladen. Dit helpt wel.

Het is absoluut niet aangeraden om een Lithium-Polymer cel te druppelladen. De meeste laders staan dat ook niet toe.

Citaat:

Charging

LiPoly batteries must be charged carefully. The basic process is to charge at constant current until each cell reaches 4.2 V; the charger must then gradually reduce the charge current while holding the cell voltage at 4.2 V until the charge current has dropped to a small percentage of the initial charge rate, at which point the battery is considered 100% charged. Some manufacturers specify 2%, others 3%, but other values are also possible. The difference in achieved capacity is minute.
Balance charging simply means that the charger monitors the voltage of each cell in a pack and varies the charge on a per-cell basis so that all cells are brought to the same voltage.
Trickle charging is not recommended for lithium batteries.[9] Most manufacturers claim a maximum and minimum voltage of 4.23 and 3.0 volts per cell. Taking any cell outside these limits can reduce the cell's capacity and ability to deliver full rated current.
Most dedicated lithium polymer chargers use a charge timer for safety; this cuts the charge after a predefined time (typically 90 minutes).
Lithium polymer battery - Wikipedia, the free encyclopedia

Crazyberke 01-11-12 20:03

Op aanrader van een collega de iPhone opengemaakt en de batterij losgekoppeld. Dit zo een minuutje laten liggen en toen weer alles dichtgemaakt. Heb de iPhone daarna veelvuldig gebruikt, daarom zal ik morgen dezelfde condities als vandaag hanteren boor een nieuwe test.

Crazyberke 02-11-12 10:00

Nou vandaag wederom de batterij in de gaten gehouden. Ik zit nu met gebruik op 97%. Lijkt erop dat het loshalen van de batterij effect heeft gehad.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:55.