//

iPhone 4S of toch de 5 ?

iPhone 4S of toch de 5 ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet of ik al helemaal goed zit maar ik heb een vraag. Ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-11-12, 08:41
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard iPhone 4S of toch de 5 ?

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ik weet niet of ik al helemaal goed zit maar ik heb een vraag.
Ik heb een iPhone 4 en echt fantastisch werkt hij niet meer maar dat is mijn schuld.
(Luidspreker is stuk, als ik een foto van iets wit neem zie je rechts beneden een zwart vlekje, de luidspreker voor filmen is stuk (ik gebruik de EarPods dan), en zo door, en zo door)
Ik heb hem ooit eens in de wasmachine gestopt (perongeluk) omdat ik ziek was en al mijn kleren er meteen had ingedaan en een gsm is het laatste waar je aan denkt. (Verder gaat mijn telefoon nog goed)..

MAAR DUS: Ik haat het dat de iPhone 4 zo... " slecht " wordt beschouwd.
Toen de 4S uitkwam had je Siri en zo en dat had je niet op de iPhone 4.
Ik bedoel als je nu kijkt naar de iPhone 4S en de 5 .... Veel verschil is er niet (buiten de schermgrootte)...

Ik had al een iPod Touch (met nog steeds iOS 4.3.x, maar die steekt in een docking radio , dient enkel voor muziek )

Nu, mijn broer heeft een iPad 3, echt fantastisch machientje!
Ik krijg ook een iPad 3, maar de 4 is er al!!
Ikzelf zou nu eerst graag een nieuwe iPhone willen, om fris te starten, mijn vraag is : zou ik gaan voor de iPhone 4S of de 5? Misschien een domme vraag, maar ik HAAT het nieuwe design van Apple! (4 inch, het lijkt precies een slechte genepte telefoon van Apple) .. En ik heb nog een MBP zonder Retina dus nog het design van Steve Jobs! (sorry dat ik overal zo een lang verhaal van maak maar ik haat hun nieuwe design dus ik zou graag nog een ipad 3 willen (30 pens connector), iphone 4s en samen met mijn mbp is het precies een """collectie""" .. de nieuwe mbp is niet 'p' want hij heeft geen cd lezer meer, geen "mbp" meer onderaan het scherm, indicator voor batterij......... ik haat het dus dat steve jobs dood is en ik wil nog snel zijn designs dingetjes kopen: ookal heeft die nieuwe er al aan gewerkt, steve zit er nog ergens tss , de iphone 5, nieuwe imac / mbp, ipod touch 5 , ipod nano 7 , ipad 4 / Mini en hun lelijke connector zijn echt ERG !!! )

Echt sorry: de hoofdvraag: Is de IPhone 4S nog goed, en ook nog even goed.

-- In de winkel heb ik hem uitgeprobeerd en zijn flash light flitst sneller en hij neemt sneller foto's enzo. Mijn iPhone 4 was een echte blunder! Hij had bijna geen functies van IOS 5, behalve iCloud en zo, tss de iPhone 4S en de 5 is praktisch niks veranderd. (toch niet tussen de features) ..

Uiteindelijk ga ik ooit toch een iPhone 5 moeten kopen, als mijn 4S ermee klaar is, maar nu wil ik echt nog zo lang mogelijk blijven leven op de
IMAC late 2011, MBP late 2011, Ipad 3G, iPhone 4S en IPOD 4g!

Als je zegt: volgend jaar is die iPhone alweer poep ja dan weet ik dat het geen zin heeft... Als je zegt dat die cominatie toch sterker is dan de iPhone 4 en de iPad 2 :sssss dan is het goed...







Snappen jullie wat ik bedoel??? Sorry voor het lange verhaal .. Alvast bednakt voor de hulp en vriendelijke groetjes, arne
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-12, 11:57
Sjaakafhaak Sjaakafhaak is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: 050
Berichten: 194
Standaard

Gast, wat een verhaal
Lees je eigen verhaal nog eens, je geeft nml je eigen antwoord meermalen.
Gewoon 4s halen. Die lijkt te voldoen aan je heeeeeele verhaal.
  #3  
Oud 03-11-12, 12:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

"Design van Steve Jobs"?

Jonathan Ive was en is toch de hardware ontwerper van Apple?

En het enige zichtbare verschil tussen een iPad 3 en iPad 4 is toch de connector?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #4  
Oud 03-11-12, 13:34
FlorisVanRooij FlorisVanRooij is offline
• iOS 11.4
• 10.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 59
Standaard

Volgens mij de iPhone 5 ook nog onder Steve Jobs ontworpen.
  #5  
Oud 03-11-12, 14:05
prosperot prosperot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 56
Standaard

bovendien is de 5 de komende maanden nog niet/nauwelijks te krijgen...

ez choice dus ;-)
  #6  
Oud 03-11-12, 19:22
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaakafhaak Bekijk bericht
Gast, wat een verhaal
Lees je eigen verhaal nog eens, je geeft nml je eigen antwoord meermalen.
Gewoon 4s halen. Die lijkt te voldoen aan je heeeeeele verhaal.
Ik weet het. Het is lang. Maar als ik wat probeer uit te leggen kan ik niet stoppen xD !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2012 om 18:24 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
"Design van Steve Jobs"?

Jonathan Ive was en is toch de hardware ontwerper van Apple?

En het enige zichtbare verschil tussen een iPad 3 en iPad 4 is toch de connector?
Sorry voor de 'vaagheid' , ik bedoelde hetgeen wat nog door steve is 'geaccepteerd' ...

Ik kan fout zijn of wazig maar zo zeg ik dat :/ ..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2012 om 18:25 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FlorisVanRooij Bekijk bericht
Volgens mij de iPhone 5 ook nog onder Steve Jobs ontworpen.
Oh sorry! Geen idee.. Ben ik niet de strafste in ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 november 2012 om 18:33 ----------

Hartelijk bedankt iedereen voor de reacties...
Wel ik denk dat jullie me goed helpen kiezen hebben maar mijn echte vraag, ookal is ze moeilijk te vinden in mijn boek dat ik hier heb neergeschreven, was of ze nog goed genoeg was. En of ik nog effe van toekomstige features zal kunnen genieten, hij nog snel werkt, .....

«Is het nog een goede telefoon, ook naar de toekomst toe?»

Want zoals ik al zei, mijn iPhone 4 was echt een beetje geld wegsmijten: ik bedoel ik geniet er op dit moment van, hij is echt fantastisch, maar ik heb ik weet niet hoeveel features niet omdat hij" te slecht" is daarvoor , terwijl er NIKS veranderd is qua features tussen de iPhone 4S en de 5... Als je ziet: qua features is de iPhone 4 eigenlijk niet beter dan de 3GS ! Dus hopelijk is dat ook zo met de 4S & de 5, en komen er nu niet zotveel features voor enkel de 5 en niks meer voor de 4S ...
  #7  
Oud 03-11-12, 19:53
geraaar geraaar is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
"Design van Steve Jobs"?

Jonathan Ive was en is toch de hardware ontwerper van Apple?

En het enige zichtbare verschil tussen een iPad 3 en iPad 4 is toch de connector?
Klopt, Maar steve jobs tekende meestal wel de grote lijnen uit in aanpassingen van een ontwerp. Ive liet er enkele zien en dan zou jobs de mooiste eruit halen en zeggen wat er niet goed aan is, en direct beginnen tekenen op een bord waar het beter kan. Als het design af was dan pas gingen ze naar de hardware afdeling en zeiden ze wat erin moest, lukte dat niet dan zei jobs dat het wel zou lukken. Hoe klein hij het ook zou hebben, ze speelden het altijd klaar.

Zonder jobs hadden we een resem aan prutsproducten gehad die totaal niet de minimalistische maar toch mooie designstijl hebben die apple nu heeft, ik hou dus mijn hart vast voor de iphone 6 (de volgende zal wrs de 5S zijn met een betere functies)
  #8  
Oud 03-11-12, 21:16
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geraaar Bekijk bericht
Klopt, Maar steve jobs tekende meestal wel de grote lijnen uit in aanpassingen van een ontwerp. Ive liet er enkele zien en dan zou jobs de mooiste eruit halen en zeggen wat er niet goed aan is, en direct beginnen tekenen op een bord waar het beter kan. Als het design af was dan pas gingen ze naar de hardware afdeling en zeiden ze wat erin moest, lukte dat niet dan zei jobs dat het wel zou lukken. Hoe klein hij het ook zou hebben, ze speelden het altijd klaar.

Zonder jobs hadden we een resem aan prutsproducten gehad die totaal niet de minimalistische maar toch mooie designstijl hebben die apple nu heeft, ik hou dus mijn hart vast voor de iphone 6 (de volgende zal wrs de 5S zijn met een betere functies)
Zoiets dacht ik dus ongeveer toen Steve Jobs nog leefde, maar nu begin ik hel echt te missen.. Ik bedoel. , ik vind het design van de 5 niet echt mooi.. Ik vind 'm eigenlijk onhandig lang, hij ziet er goedkoop gemaakt uit, precies een 'ontwerp' van een fan dat gerealiseerd is maar ik vind het niet echt werk van Apple. Maar helaas kunnen we er nooit nog iets aan doen
  #9  
Oud 03-11-12, 22:44
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Zoiets dacht ik dus ongeveer toen Steve Jobs nog leefde, maar nu begin ik hel echt te missen.. Ik bedoel. , ik vind het design van de 5 niet echt mooi.. Ik vind 'm eigenlijk onhandig lang, hij ziet er goedkoop gemaakt uit, precies een 'ontwerp' van een fan dat gerealiseerd is maar ik vind het niet echt werk van Apple. Maar helaas kunnen we er nooit nog iets aan doen
,

ik vind hem net wel mooi, mijn 4s is ook mooi, maar de 5 heeft ook iets..

zelf heb ik geen grote handen, ik heb de 5 vast gehad in een winkel en zelfs met dat koordje eraan (om hem niet te stelen, je weet wel) kon ik door hem gewoon vast te houden toch met mijn duim over het hele scherm, zoveel langer is hij dus niet.

voor de rest moet ik zeggen, ik ben pas sinds november vorig jaar fan van Apple, maar ik ben sindsdien wel verkocht door alles wat ze doen (buiten dan qua pc, daar blijf ik nog wat vast zitten bij Windows).

ze zijn zoveel jaren terug trendsetter geweest op het vlak van telefonie. ik vrees dat mensen nu keer op keer zo'n impact verwachten, spijtig genoeg kan dat niet. voorlopig moeten ze zich beperken tot het beter maken van wat ze al hebben... en ik moet zeggen, ze doen dat toch goed?
ze maken hem toch lichter, dunner = gebruiksvriendelijker en toch ook betere prestaties...
gewoon wat geduld en ze komen weer met iets baanbrekends.

Laatst gewijzigd door stino90; 03-11-12 om 23:04.
  #10  
Oud 04-11-12, 00:23
Stefenjolanda Stefenjolanda is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Wel ik denk dat jullie me goed helpen kiezen hebben maar mijn echte vraag, ookal is ze moeilijk te vinden in mijn boek dat ik hier heb neergeschreven, was of ze nog goed genoeg was. En of ik nog effe van toekomstige features zal kunnen genieten, hij nog snel werkt, .....

«Is het nog een goede telefoon, ook naar de toekomst toe?»
Kort maar kachtig: ja!
  #11  
Oud 04-11-12, 00:25
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Persoonlijk vind ik de 5 het mooist, de 4 is ook mooi maar er zijn toch berschillen
  #12  
Oud 04-11-12, 00:59
benBEN's schermafbeelding
benBEN benBEN is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 173
Standaard

ALs je het uiterlijk al NIET mooi vind, zou ik mezelf is goed achter de oren krabben! Wil je een iPhone voor het design, ga voor een iPhone 4s die je wel mooi vind. Ga je voor het nieuwste van het nieuwste ga je voor de 5.

Persoonlijk merk ik weinig wat mij iPhone 4s kan en wat me 5 kan. Ben erg blij met me 4s en zal dat zeker ook nog wel even blijven. Het design van de 4s vind ik niet alleen mooier, toestel grootte is prettiger van de 4s. Daarintegen weinig apps die NIET draaien op de 4 maak dus ook geen zorgen dat dit zeer snel zal gaan veranderen.

Kijk is naar mensen die nog tijden met een 3Gs hebben gedaan en daar nog goed mee konden werken en bijna alles op konden draaien.

Succes met je keuze, als ik je verhaal lees, dan wist ik het wel.

de 4s
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
  #13  
Oud 04-11-12, 09:12
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benBEN Bekijk bericht
ALs je het uiterlijk al NIET mooi vind, zou ik mezelf is goed achter de oren krabben! Wil je een iPhone voor het design, ga voor een iPhone 4s die je wel mooi vind. Ga je voor het nieuwste van het nieuwste ga je voor de 5.

Persoonlijk merk ik weinig wat mij iPhone 4s kan en wat me 5 kan. Ben erg blij met me 4s en zal dat zeker ook nog wel even blijven. Het design van de 4s vind ik niet alleen mooier, toestel grootte is prettiger van de 4s. Daarintegen weinig apps die NIET draaien op de 4 maak dus ook geen zorgen dat dit zeer snel zal gaan veranderen.

Kijk is naar mensen die nog tijden met een 3Gs hebben gedaan en daar nog goed mee konden werken en bijna alles op konden draaien.

Succes met je keuze, als ik je verhaal lees, dan wist ik het wel.

de 4s
Wel.... Als ik al deze reacties lees twijfel ik den beetje.
Het nieuwste van het nieuwste hoeft nu niet, maar ja..
Als ik een auto koop met een 2 L diesel motor van 4 jaar oud, gaat een modernere 2 L diesel moter toch vinniger zijn. ( een voorbeeld dat ik nu net meemaakte) Hier ook: de iPhone 4S maakt gebruik van een A5 chip, en de iPhone 5 van en A6. Misschien komen er bij iOS 7 functies die een A5 chip alweer niet aankunnen ... Zoals bij de iPhone 4, ik had geen enkele nuttige functie van de iPhone 4S gekregen! De iPhone4S heeft met iOS 6 al veel geërfd van de iPhone 5.. Volgens mij begin ik te snappen waarom mensen altijd het laatste tweede model kopen ( bijvoorbeeld bij de iPhone 3G kochten kei veel kennisen van mij heb een iPhone 3GS die eigenlijk (buiten snelheid, memory en camera , look) niets verschilde van de iPhone 4) snappen jullie? Mss wat lastig uitgelegd maar ik hoop dat dat dan ook zo is met het tweede model iPhone 4... Dat de 4S zowat gelijkstaat met de 5......

--- Natuurlijk zijn er voorstanders voor de iPhone 5, het zou erg zijn zonder! Helaas, hier in Belgie hangen aan alle winkels foto's op van de iPhone 5, ik heb ook al iemand met een witte iPhone 5 gezien, maar over staat nog een iPhone 4S tentoongesteld.:...
Ik persoonlijk vind alle apparaten dat sinds de dood van Steve Jobs zijn "vermagerd" of een nieuwe connector hebben gekregen niet echt meer werk van Apple... Vooral de iPod Nano!
En herhaling: de MBP heeft geen cd drive meer. Hij is niet meer Pro, geen "MBP " meer onder het scherm:.. Lelijke ventilatortjes, batterij indicators????

Vriendlijke groetjes

Arne
  #14  
Oud 04-11-12, 09:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
En herhaling: de MBP heeft geen cd drive meer. Hij is niet meer Pro, geen "MBP " meer onder het scherm:.. Lelijke ventilatortjes, batterij indicators????
Krijg je nu zelf niet het gevoel dat je aan het zeveren bent, om het eens in het Vlaams te zeggen?
  #15  
Oud 04-11-12, 10:15
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Zeveraar
  #16  
Oud 04-11-12, 10:18
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Krijg je nu zelf niet het gevoel dat je aan het zeveren bent, om het eens in het Vlaams te zeggen?
Mijn excuses om mijn mening te uiten !
Ik vind het gewoon niet meer Pro , oke?
Het is een dikkere versie van de Air.
  #17  
Oud 04-11-12, 10:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArneMaes Bekijk bericht
Mijn excuses om mijn mening te uiten !
Ik vind het gewoon niet meer Pro , oke?
Het is een dikkere versie van de Air.
In dit topic gaat het over de "iPhone 4S vs. de iPhone 5"

Je gaat er nu van alles en nog wat bijsleuren wat niets met het topic te maken heeft en dat is zeveren in de overtreffende trap. Dat is mijn mening
  #18  
Oud 04-11-12, 10:30
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Zeveraar :

Timosha, wat vindt jij van de ipad mini ?
  #19  
Oud 04-11-12, 10:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad9007i Bekijk bericht
Zeveraar :

Timosha, wat vindt jij van de ipad mini ?
In dit topic heb ik geen mening over de iPad mini want hier gaat het om de iPhone 4S vs. de iPhone 5
  #20  
Oud 04-11-12, 10:44
ArneMaes ArneMaes is offline
• iOS 7.0.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
In dit topic gaat het over de "iPhone 4S vs. de iPhone 5"

Je gaat er nu van alles en nog wat bijsleuren wat niets met het topic te maken heeft en dat is zeveren in de overtreffende trap. Dat is mijn mening
Wel ja maar misschien bedoelde ik dat ik alle nieuwe dingen van Apple niet leuk vind o.a. De iPhone ... Sorry misschien noemde ik gewoon een paar voorbeelden ?!
En ja ik maak daar een verhaal rond ? Je kent me niet eens hoeveel ik over iets kleins kan schrijven!

Als jullie dan toch alleen maar commentaar geven doe dan misschien zelf 'slim' en 'zever' niet en gooi er mss een slotje op ????
Reageren

Labels
iphone 4s upgrade, iphone 5 of 4s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toch maar de iPhone 4? t-kroon Koopinformatie Nederland 9 12-06-11 16:10
iPhone: Iphone 4 Jailbreak 4.1 of toch 4.0.2 L0co Jailbreak 11 20-10-10 20:39
iPhone kapot? Of toch niet?? LostinForks Archief 3 29-04-10 22:08
iPhone 3G kopen, of toch niet? Basjee Archief 3 10-06-08 19:27
Bijzondere iPhone, of toch niet? Fresh Chat en geruchten 5 07-02-08 20:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:28.