iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Na update ios6 geen chats starten in whatsapp (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128970-na-update-ios6-geen-chats-starten-whatsapp.html)

Nientjeeeeee 04-11-12 15:02

Na update ios6 geen chats starten in whatsapp
 
Ik heb vandaag mijn iphone 4s geupdate naar ios6.
Na de update herkent whatsapp geen contacten.
Dit wil zeggen: onder het kopje contacten staat mijn gewone contactpersonen lijst. Onder het kopje favorieten waar normaal alleen de contacten met whatsapp staan staat niks. Wanneer ik op chats druk krijg ik de knop " deel met vrienden " in beeld. Ook heb ik de normale knop om een chat te starten. Wanneer ik hier opdruk krijg ik het volgende te zien:
- whatsapp messenger is beschikbaar
- nodig vrienden uit
- geen contacten

Ik kan dus geen contactpersoon selecteren om een chat mee te starten.

Bij instellingen, privacy, contacten, whatsapp staat dat whatsapp toegang heeft tot mijn contact personen.
Verder heb ik de tip van terug naar fabrieks instellingen en op een "lege" telefoon whatsapp installeren al geprobeerd zonder resultaat.

Hoe krijg ik whatsapp weer aan de praat?

Thanks!

Cariet 04-11-12 16:49

Ook last van, dacht dat het was omdat ik Apple-newby was :) ik gebruik de iPhone 5

Nientjeeeeee 04-11-12 17:15

Hoelang heb je dit probleem al? Al terug geweest naar provider/apple?

Guest-20180925190238 04-11-12 17:17

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...neens-weg.html

amjd 04-11-12 17:30

Ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem! Ik had whatsapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd omdat ik van sommige mensen hun profielfoto nog niet zag. Maar toen ik hem opnieuw geïnstalleerd had voegde hij mijn contacten niet meer toe! Precies zoals jij ook zegt Nientje. Er staat dat ik mijn contacten kan 'Uitnodigen voor Whatsapp' terwijl ze allen al whatsapp hebben. Ik kan dus met niemand meer een gesprek beginnen op whatsapp, zwaar irritant. Als iemand nog oplossingen heeft, hoor ik die graag!

Guest-20180925190238 04-11-12 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amjd (Bericht 848937)
Als iemand nog oplossingen heeft, hoor ik die graag!

Klik eens op dat blauwe linkje in mijn vorig bericht en lees dan het laatste bericht van dat topic eens heel aandachtig :rolleyes:

amjd 04-11-12 17:35

Ja Timosha dat wist ik al, die instelling! Maar die staat bij mij gewoon aan..dus daar ligt het niet aan..Dus ik heb echt geen flauw idee wat ik eraan kan doen..

Nientjeeeeee 04-11-12 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 848938)
Klik eens op dat blauwe linkje in mijn vorig bericht en lees dan het laatste bericht van dat topic eens heel aandachtig :rolleyes:


Zou je even kort op kunnen schrijven wat ik dan precies moet doen. Ik word er niet helemaal wijs uit

amjd 04-11-12 17:44

Ga naar Instellingen » Privacy » Contacten en kijk of het balkje bij Whatsapp aanstaat. Hopen dat dit bij jou wel helpt dan :)

Cariet 04-11-12 17:46

Staat al aan bij mij :(

Nientjeeeeee 04-11-12 17:46

Zoals je kunt zien in mijn openingspost heb ik dat al gedaan.

hartediefje 04-11-12 17:51

Heb hetzelfde..
Word gek ervan maar ben dus niet de enige :S

amjd 04-11-12 17:54

Gelukkig dat er meerdere zijn dan..jullie ook allemaal gisteren of vandaag ios-update gedaan? Misschien ligt het daar dan aan..dat die update niet samengaat met whatsapp zoals die nu is..?

Nientjeeeeee 04-11-12 17:55

Ik heb de update vanochtend uitgevoerd, maar iemand gesproken die het gister gedaan heeft zonder problemen.

Iemand al contact gezocht met whatsapp zelf?

amjd 04-11-12 17:58

Ik heb een mailtje gestuurd naar whatsapp..maar verwacht daar geen snelle reactie op..

Nientjeeeeee 04-11-12 18:04

Wat ik erg vreemd vind is dat je overal op internet kan lezen dat de oplossing is wat jij al zei amjd; whatsapp toegang geven tot contacten ( bij privacy) maar dat dit in de praktijk de oplossing niet is......er mot toch een oplossing zijn ?

Guest-20180925190238 04-11-12 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nientjeeeeee (Bericht 848960)
......er mot toch een oplossing zijn ?

Ik ben niet zo goed in Whatsappje want ik heb dat ding nog nooit gebruikt maar je zou eens kunnen proberen om een harde reset uit te voeren.

Als je niet weet wat een harde reset is dan klik op het blauwe vraagtekentje.

Succes gewenst :)

Nientjeeeeee 04-11-12 18:13

Harde reset heeft geen effect. Wat wel erg opvallend is, is dat wanneer ik op ververs favorieten druk dit oneindig duurt...... Ik krijg dus geen melding van " geen favorieten gevonden" of juist wel

amjd 04-11-12 18:14

Ay shit dat lees ik net te laat, over die reboot. Ik heb nu via itunes op 'herstellen' geklikt..waardoor hij de fabrieksinstellingen gaat herstellen? raak ik wel mijn gegevens kwijt maarja..ben eens benieuwd..op hoop van zegen..of hoe je dat zegt haha.

Nientjeeeeee 04-11-12 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door amjd (Bericht 848967)
Ay shit dat lees ik net te laat, over die reboot. Ik heb nu via itunes op 'herstellen' geklikt..waardoor hij de fabrieksinstellingen gaat herstellen? raak ik wel mijn gegevens kwijt maarja..ben eens benieuwd..op hoop van zegen..of hoe je dat zegt haha.

Dit heb ik al gedaan. En ook al whatsapp op een lege foon installeren....

Dat is hm ook niet!

Je kan een reserve kopie terug zetten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:44.