//

datagebruik gigantisch hoog door alleen het gebruik van facebook en whatsapp..

datagebruik gigantisch hoog door alleen het gebruik van facebook en whatsapp.. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een gigantisch probleem met mijn data.. vorige maand heb ik 3gb gebruikt maar geen idee waaraan. Ik heb gewoon mijn standaard apps ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-11-12, 16:23
ilonak ilonak is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Exclamation datagebruik gigantisch hoog door alleen het gebruik van facebook en whatsapp..

Hallo,

Ik heb een gigantisch probleem met mijn data.. vorige maand heb ik 3gb gebruikt maar geen idee waaraan. Ik heb gewoon mijn standaard apps gebruikt ; facebook en whatsapp. Ook sluit ik altijd mijn apps af.

Nu ook deze maand had ik op 1 nov nieuw tegoed en binnen 1 dag was al mijn data op en ben ik er ook nog eens ver overheen gegaan. totale kosten van deze 2 maanden zijn €300 euro.

Vanwege privacyschending kan vodafone niet zien door welke apps het zou kunnen komen. Maar ik vraag me nu af of het wel door apps kan komen? of door een of ander programma op mijn telefoon? ik gebruik alleen facebook en whatsapp. verdere apps die ik had waren ; vodafone, abn, viber, 9292ov, instagram. deze gebruikte ik zelde.

Vodafone vertelde mij dat ik mijn telefoon naar fabrieksinstellingen moest zetten om dit probleem te voorkomen. ook heb ik een datateller app op mijn telefoon gezet. Ik heb dit gister gedaan en tot vandaag heb ik 70 mb verbruikt.. volgens mij is dat best normaal ? dus laten we hopen dat het probleem nu verholpen is alleen ik zit nog wel met een paar vragen:

Of iemand dit probleem ook heeft gehad, en waardoor dit zou kunnen komen ? en of diegene het heeft kunnen declareren bij zijn provider ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-12, 16:56
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

wat doe jij allemaal op je telefoon dat 70mb per dag "best normaal" is?
Ik gebruik vrij actief verschillende nieuwsapps, ik ontvang mijn mail, ik kijk youtube wanneer ik in de file sta (wat wel dagelijks is).
En toch is mijn maandelijks gebruik om en bij de 750mb.
  #3  
Oud 04-11-12, 17:01
ilonak ilonak is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard

Ja ik dacht dat het normaal was, maar mijn zusje heeft nu ook de datateller app gebruikt en die komt nog geeneens aan 1mb maar als ik dus al even op mijn telefoon zit, staat mijn datateller al meteen ipv 7mb op 10mb..

Er is dus iets gaande met mijn telefoon wat ik niet weet :s
Vodafone kan me hierbij ook niet helpen..

Enige wat ik nu gebruik is whatsapp en facebook. Icloud heb ik verwijderd en ik zit op Wi-Fi dus mobiele data en 3g heb ik uitgeschakeld..

Ik hoop echt dat iemand hier meer over weet :s
  #4  
Oud 04-11-12, 20:51
tomtom100 tomtom100 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 209
Standaard

Lijkt me niet zo lastig.
Ff een uurtje niet whatsappen en/of facebooken en kijken of je nog data nog verbruikt.

Of gebruik een van de apps die in dit artikel genoemd wordt:
DataMan Pro terug in App Store, nog geen dataverkeer per app - iPhoneclub.nl
__________________
iPhone 5 fw7.1.2 + iPhone 3GS fw6.1.4 + iPhone4 fw7 + iPad2 fw7 en
AppleTV2 fw 5.0 + iPad Mini fw6.0.2 (JB'ed)
  #5  
Oud 04-11-12, 21:48
ilonak ilonak is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 3
Standaard

Heb ik al gedaan..
Als geen apps gebruik, verbruikt hij ook niet.
Maar zodra ik even 5 min op fb app zit, verbruikt hij al 4mb.. en dan open ik nog geeneens fotos of iets, kijk ik alleen op mijn overzicht..

Mijn zusje heeft de hele dag door op facebook en whatsapp gezeten en zij heeft in al die tijd maar 4mb verbruikt..

Kan het een fout in mijn telefoon zijn ? Heb al meerdere keren al mijn apps verwijderd en opnieuw geïnstalleerd..
  #6  
Oud 05-11-12, 09:34
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Zelfde probleem op se4s van m'n vrouw. Elke dag zo rond de 750mb verbruik. Ios5 erop. Snap er niks meer van. Vodafone ook.
  #7  
Oud 05-11-12, 09:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zou het niet kunnen dat dit probleem veroorzaakt werd door Whatsapp?

Naar aanleiding van een ander topic waar men bij hoog en laag beweerde dat de contacten in Whatsapp verdwenen waren sinds de update naar iOS 6 heb ik eens een testje gedaan.

Op een oude iPhone 3GS met iOS 5.1.1 bleef Whatsapp oneindig lang de contacten laden als een refresh werd uitgevoerd, ook in de achtergrond. Tijdens dit testje werd er behoorlijk wat data verzonden/ontvangen over Wi-Fi.

Het probleem lag bij Whatsapp en is blijkbaar sinds gisteravond opgelost.
  #8  
Oud 05-11-12, 10:04
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Volgens dataman is er sinds 2 dagen 1,3gb download en 94,5 upload. Maar hoe weet je dan of het Whatsapp is.
  #9  
Oud 05-11-12, 10:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Maar hoe weet je dan of het Whatsapp is.
Uit die test die ik gedaan heb bleek heel duidelijk dat Whatsapp veel data verzondt/ontving tijdens het refreshen van de contacten.

De tellers heb ik voor de test op nul gezet en andere apps waren niet actief. Bovendien heb ik met een jailbreak en een Mac nog andere middelen om het dataverkeer te bekijken. Met BatteryDetective kon ik ook zien dat Whatsapp nogal veel energie verbruikte.

Hoe je dat met de Dataman app kan zien weet ik niet, ik gebruik dat appje niet.
  #10  
Oud 05-11-12, 10:20
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Bij Whatsapp staat totaal verstuurd en ontvangen 430mb. Maar deze is niet op nul gezet sinds aankoop van de telefoon. Of geeft ie daar niet aan, het dataverbruik van refresh
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe kun je data van applicaties - zoals Facebook/Whatsapp- wissen? rikstaals iPhone algemeen 1 07-12-11 16:19
Foto: Van iPhoto naar Facebook: het lukt me niet!! Wheeelp! locuta Muziek, foto & video 1 31-10-11 23:23
Dataroaming aan alleen voor whatsapp & facebook pascals99 Internet in buitenland (roaming) 4 06-07-11 22:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:13.