iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mobiele data problematisch sinds update naar Ios6 en Ios 6.0.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129003-mobiele-data-problematisch-sinds-update-naar-ios6-ios-6-0-1-a.html)

4S1981 04-11-12 21:44

Mobiele data problematisch sinds update naar Ios6 en Ios 6.0.1
 
Hallo,

Ben sinds 2 maanden eigenaar van een 4S 16GB. Fijn toestel!
Ik heb wat op het forum rondgekeken maar vond geen sluitend antwoord op mijn prangende vraag. Ik zit namelijk met het volgende:

Sinds de update naar Ios6 werkt mijn mobiele dataverbinding niet goed meer.
Wanneer ik het schakelaartje op actief zet dan verschijnt er geen '3G' of 'E' op het scherm. Het enige wat helpt is de telefoon uitzetten en terug aanzetten.

Ik had gehoopt dat dit vervelende probleem met Ios 6.0.1 verholpen zou zijn (gezien de lijst aan verbeteringen). Niet dus.
Nog steeds hetzelfde probleem. In de APN instellingen heb ik de correcte gegevens ingevoerd. Heb het ook al geprobeerd met die welgekende 'unlockit.co.nz' instellingen, maar ook dat helpt niet.

Heb ook al eens gereset (knop vooraan + bovenaan eventjes samen ingedrukt houden), maar ook dat hielp niet. Ben er stilaan wanhopig van aan het worden. Het is mijn eerste Apple produkt, maar dit had ik niet verwacht. Voor zo'n prijs mag het ding wel werken.

Iemand advies?
Heb al gehoord/gelezen dat je een backup kan maken van je telefoon en dan een soort herinstallatie kan doen... maar dat vind ik niet echt een oplossing - zo omslachtig.

Als iemand dit bekend in de oren klinkt hoor ik het graag.
Een oplossing zou nog beter zijn :-)

groeten

stino90 04-11-12 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4S1981 (Bericht 849105)
Hallo,

Ben sinds 2 maanden eigenaar van een 4S 16GB. Fijn toestel!
Ik heb wat op het forum rondgekeken maar vond geen sluitend antwoord op mijn prangende vraag. Ik zit namelijk met het volgende:

Sinds de update naar Ios6 werkt mijn mobiele dataverbinding niet goed meer.
Wanneer ik het schakelaartje op actief zet dan verschijnt er geen '3G' of 'E' op het scherm. Het enige wat helpt is de telefoon uitzetten en terug aanzetten.

Ik had gehoopt dat dit vervelende probleem met Ios 6.0.1 verholpen zou zijn (gezien de lijst aan verbeteringen). Niet dus.
Nog steeds hetzelfde probleem. In de APN instellingen heb ik de correcte gegevens ingevoerd. Heb het ook al geprobeerd met die welgekende 'unlockit.co.nz' instellingen, maar ook dat helpt niet.

Heb ook al eens gereset (knop vooraan + bovenaan eventjes samen ingedrukt houden), maar ook dat hielp niet. Ben er stilaan wanhopig van aan het worden. Het is mijn eerste Apple produkt, maar dit had ik niet verwacht. Voor zo'n prijs mag het ding wel werken.

Iemand advies?
Heb al gehoord/gelezen dat je een backup kan maken van je telefoon en dan een soort herinstallatie kan doen... maar dat vind ik niet echt een oplossing - zo omslachtig.

Als iemand dit bekend in de oren klinkt hoor ik het graag.
Een oplossing zou nog beter zijn :-)

groeten

ik heb het probleem dat ik 3g eens moet aan en uitzetten, waarna alles (zowel "E" als 3G) feilloos werkt.. is dat geen oplossing? 't is niet wat het moet zijn, maar voor de rest werkt m'n iPhone zonder problemen

R3BU5ER 04-11-12 22:34

Vervelend probleem. Maar zo omslachtig is dat niet hoor. Als je het niet probeert dan kan je ook niet uitsluiten dat het werkt. Dus ik zou het gewoon proberen. Kan je daarna weer verder kijken.

*Herstel hem dan eerst als nieuwe iPhone. Daarna Reservekopie terugzetten. Wie weet is het niks softwarematigs maar een chip die los zit of iets. Ik heb dat laatst nog gehad*

4S1981 04-11-12 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 849121)
ik heb het probleem dat ik 3g eens moet aan en uitzetten, waarna alles (zowel "E" als 3G) feilloos werkt.. is dat geen oplossing? 't is niet wat het moet zijn, maar voor de rest werkt m'n iPhone zonder problemen

hey dat werkt (op dit moment)!
Morgen nog eens proberen.
Is alleszins beter dan de hele boel heropstarten.
Is inderdaad niet wat het moet zijn maar het probleem is al wat kleiner geworden. Bedankt voor je reactie.

stino90 04-11-12 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4S1981 (Bericht 849125)
hey dat werkt (op dit moment)!
Morgen nog eens proberen.
Is alleszins beter dan de hele boel heropstarten.
Is inderdaad niet wat het moet zijn maar het probleem is al wat kleiner geworden. Bedankt voor je reactie.

ik heb het probleem ook al van in het begin, ik vind het zelfs geen klein probleem, 't is gewoon 2 keer extra tikken 3g... da's één secondje extra... al eens gezien wat voor een toestel je in handen hebt? dat ene secondje is maar klein.. houd me op de hoogte over de ontwikkelingen!

4S1981 05-11-12 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 849128)
ik heb het probleem ook al van in het begin, ik vind het zelfs geen klein probleem, 't is gewoon 2 keer extra tikken 3g... da's één secondje extra... al eens gezien wat voor een toestel je in handen hebt? dat ene secondje is maar klein.. houd me op de hoogte over de ontwikkelingen!

Het is inderdaad maar een kleinigheid om 2 extra keren te tikken...
Ben voor 99% tevreden nu :)
Misschien dat het met ios 6.1 binnenkort helemaal opgelost is.
We kunnen weer verder!

stino90 05-11-12 12:36

hmmm ik vrees ervoor, ik sukkel al sinds ios 5.0... ik "vrees" dat wij op dat vlak alle2 een specialeke hebben... ik moet zeggen het is nooit in mij opgekomen om hem daarvoor te ruilen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:01.