//

Mobiele data problematisch sinds update naar Ios6 en Ios 6.0.1

Mobiele data problematisch sinds update naar Ios6 en Ios 6.0.1 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ben sinds 2 maanden eigenaar van een 4S 16GB. Fijn toestel! Ik heb wat op het forum rondgekeken maar vond geen sluitend antwoord op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-11-12, 21:44
4S1981 4S1981 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard Mobiele data problematisch sinds update naar Ios6 en Ios 6.0.1

Hallo,

Ben sinds 2 maanden eigenaar van een 4S 16GB. Fijn toestel!
Ik heb wat op het forum rondgekeken maar vond geen sluitend antwoord op mijn prangende vraag. Ik zit namelijk met het volgende:

Sinds de update naar Ios6 werkt mijn mobiele dataverbinding niet goed meer.
Wanneer ik het schakelaartje op actief zet dan verschijnt er geen '3G' of 'E' op het scherm. Het enige wat helpt is de telefoon uitzetten en terug aanzetten.

Ik had gehoopt dat dit vervelende probleem met Ios 6.0.1 verholpen zou zijn (gezien de lijst aan verbeteringen). Niet dus.
Nog steeds hetzelfde probleem. In de APN instellingen heb ik de correcte gegevens ingevoerd. Heb het ook al geprobeerd met die welgekende 'unlockit.co.nz' instellingen, maar ook dat helpt niet.

Heb ook al eens gereset (knop vooraan + bovenaan eventjes samen ingedrukt houden), maar ook dat hielp niet. Ben er stilaan wanhopig van aan het worden. Het is mijn eerste Apple produkt, maar dit had ik niet verwacht. Voor zo'n prijs mag het ding wel werken.

Iemand advies?
Heb al gehoord/gelezen dat je een backup kan maken van je telefoon en dan een soort herinstallatie kan doen... maar dat vind ik niet echt een oplossing - zo omslachtig.

Als iemand dit bekend in de oren klinkt hoor ik het graag.
Een oplossing zou nog beter zijn

groeten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-11-12, 22:33
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4S1981 Bekijk bericht
Hallo,

Ben sinds 2 maanden eigenaar van een 4S 16GB. Fijn toestel!
Ik heb wat op het forum rondgekeken maar vond geen sluitend antwoord op mijn prangende vraag. Ik zit namelijk met het volgende:

Sinds de update naar Ios6 werkt mijn mobiele dataverbinding niet goed meer.
Wanneer ik het schakelaartje op actief zet dan verschijnt er geen '3G' of 'E' op het scherm. Het enige wat helpt is de telefoon uitzetten en terug aanzetten.

Ik had gehoopt dat dit vervelende probleem met Ios 6.0.1 verholpen zou zijn (gezien de lijst aan verbeteringen). Niet dus.
Nog steeds hetzelfde probleem. In de APN instellingen heb ik de correcte gegevens ingevoerd. Heb het ook al geprobeerd met die welgekende 'unlockit.co.nz' instellingen, maar ook dat helpt niet.

Heb ook al eens gereset (knop vooraan + bovenaan eventjes samen ingedrukt houden), maar ook dat hielp niet. Ben er stilaan wanhopig van aan het worden. Het is mijn eerste Apple produkt, maar dit had ik niet verwacht. Voor zo'n prijs mag het ding wel werken.

Iemand advies?
Heb al gehoord/gelezen dat je een backup kan maken van je telefoon en dan een soort herinstallatie kan doen... maar dat vind ik niet echt een oplossing - zo omslachtig.

Als iemand dit bekend in de oren klinkt hoor ik het graag.
Een oplossing zou nog beter zijn

groeten
ik heb het probleem dat ik 3g eens moet aan en uitzetten, waarna alles (zowel "E" als 3G) feilloos werkt.. is dat geen oplossing? 't is niet wat het moet zijn, maar voor de rest werkt m'n iPhone zonder problemen
  #3  
Oud 04-11-12, 22:34
R3BU5ER R3BU5ER is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 150
Standaard

Vervelend probleem. Maar zo omslachtig is dat niet hoor. Als je het niet probeert dan kan je ook niet uitsluiten dat het werkt. Dus ik zou het gewoon proberen. Kan je daarna weer verder kijken.

*Herstel hem dan eerst als nieuwe iPhone. Daarna Reservekopie terugzetten. Wie weet is het niks softwarematigs maar een chip die los zit of iets. Ik heb dat laatst nog gehad*
  #4  
Oud 04-11-12, 22:41
4S1981 4S1981 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
ik heb het probleem dat ik 3g eens moet aan en uitzetten, waarna alles (zowel "E" als 3G) feilloos werkt.. is dat geen oplossing? 't is niet wat het moet zijn, maar voor de rest werkt m'n iPhone zonder problemen
hey dat werkt (op dit moment)!
Morgen nog eens proberen.
Is alleszins beter dan de hele boel heropstarten.
Is inderdaad niet wat het moet zijn maar het probleem is al wat kleiner geworden. Bedankt voor je reactie.
  #5  
Oud 04-11-12, 22:47
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4S1981 Bekijk bericht
hey dat werkt (op dit moment)!
Morgen nog eens proberen.
Is alleszins beter dan de hele boel heropstarten.
Is inderdaad niet wat het moet zijn maar het probleem is al wat kleiner geworden. Bedankt voor je reactie.
ik heb het probleem ook al van in het begin, ik vind het zelfs geen klein probleem, 't is gewoon 2 keer extra tikken 3g... da's één secondje extra... al eens gezien wat voor een toestel je in handen hebt? dat ene secondje is maar klein.. houd me op de hoogte over de ontwikkelingen!
  #6  
Oud 05-11-12, 12:08
4S1981 4S1981 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
ik heb het probleem ook al van in het begin, ik vind het zelfs geen klein probleem, 't is gewoon 2 keer extra tikken 3g... da's één secondje extra... al eens gezien wat voor een toestel je in handen hebt? dat ene secondje is maar klein.. houd me op de hoogte over de ontwikkelingen!
Het is inderdaad maar een kleinigheid om 2 extra keren te tikken...
Ben voor 99% tevreden nu
Misschien dat het met ios 6.1 binnenkort helemaal opgelost is.
We kunnen weer verder!
  #7  
Oud 05-11-12, 12:36
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

hmmm ik vrees ervoor, ik sukkel al sinds ios 5.0... ik "vrees" dat wij op dat vlak alle2 een specialeke hebben... ik moet zeggen het is nooit in mij opgekomen om hem daarvoor te ruilen.
Reageren

Labels
ios 6.0.1, mobiele data



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
update naar iOS6 hoe update iPad3 sprokkie iPad algemeen 9 20-09-12 13:23
Sinds update naar IOS 5 geen Wi-Fi (probleem alleen thuis, Tele2) jss Wi-Fi 16 05-03-12 11:18
problemen met HTML 5 sinds update naar iOS 5 hweima iPad algemeen 0 17-10-11 12:31
geen data verkeer sinds IOS 5 stefke1 iPhone algemeen 0 16-10-11 18:35
aSleep problematisch bij update Holavista iPhone algemeen 0 09-10-08 21:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:55.