iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4s: zelfs via DFU-modus geen restore mogelijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129101-4s-zelfs-via-dfu-modus-geen-restore-mogelijk.html)

robenroute 06-11-12 10:00

4s: zelfs via DFU-modus geen restore mogelijk
 
Eergisteren mijn 4s (32GB) geüpdate van 6.0 naar 6.0.1 (met kabel, via iTunes). In eerste instantie leek het allemaal goed te gaan, maar toen ik de iPhone weer aanzette, merkte ik dat links boven "Searching..." stond, en bleef staan.

Simkaart eruit: geen verschil, bleef gewoon zoeken. Diverse keren restore geprobeerd: error 3014 of 3194 (beetje lukraak welke melding komt).

Naar DFU-modus: geen sjoege (doet het wel, maar geen netwerkverbinding; wel Wi-Fi overigens).

iPhone compleet "erased" en getracht opnieuw aan te melden/initialiseren: melding in iTunes zegt dat aanmelding niet mogelijk is.

Gisteren al in de T-Mobile Shop geweest: volgens hen moet ik het gewoon nog een aantal keren blijven proberen met de DFU-modus. En anders wordt het opsturen, maar dat gaat 2 tot 3 weken duren. Gisteravond en vanochtend nog maar een paar keer DFU-modus geprobeerd en "hard" resets (home-knop en aan/uit-schakelaar tegelijkertijd ingedrukt houden totdat het appeltje verschijnt): nul-komma-nul-niets!

Iemand een tip/suggestie/aanbeveling/etc. voordat ik totaal uitflip :eek:

Alvast dank!

iphonefreakzz 06-11-12 11:19

error 3194? gebruik je tinyumbrella? check of het hostsbestand goed is, en het bewerken van de host in tinyumbrella is uitgeschakeld.

Gebruik je een usb hub?

heb zelf ook wel eens dit soort problemen gehad.

Wat bij mij meestal werkt?

Het firmwarebestand lokaal opslaan, alle aangesloten usb apparaten afkoppelen.
Alleen de iphone en netwerk aangesloten laten.

En natuurlijk de tinyumbrella check die ik eerder zei.

En vervolgens een restorepoging doen.

Mocht je dan weer een foutcode krijgen dan hoor ik het wel...

Probeer bij de restore zowel een gewone als een DFU Restore :)

Succes

robenroute 06-11-12 11:41

Tinyumbrella? Ik heb gewoon een standaard non-jailbroken iPhone, dus dat zou sowieso geen probleem mogen geven. USB-hub gebruik ik ook niet.

Standaard restore en DFU geprobeerd (zojuist voor de 8ste keer!): foutmelding 3014! :(

Nog 'n andere tip? (Ik wordt langzaam gestoord... :eek::eek::eek:)

Guest-20180925190238 06-11-12 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robenroute (Bericht 849719)
Standaard restore en DFU geprobeerd (zojuist voor de 8ste keer!): foutmelding 3014! :(

Ik zou toch maar eens in het hosts bestand gaan kijken. Volgens jouw profiel gebruik je Linux en dan staat dat bestand in /etc/hosts (werkt iTunes overigens onder Linux???)

Error 3014


iphonefreakzz 06-11-12 12:50

ik sluit me aan bij Timosha, in die richting zoeken dunkt me....

robenroute 06-11-12 13:07

Ik gebruik Linux als hoofbesturingssysteem, maar Windows 7 gebruik ik als ik iets met iTunes/iPhone moet doen.

Ik heb naar mijn hosts-bestand gekeken en daar staan geen entries in. Behalve de standaard header (achter commentaar-kruisjes "#") staat er helemaal niets in. Wat zou er in moeten staan?

Alvast bedankt voor jullie ideeën en tips, trouwens!

iWiefring 06-11-12 13:10

Dat is precies wat erin hoort te staan. Anders moet je eens proberen op een andere computer te herstellen dat wil namelijk ook nog wel eens werken!

Guest-20180925190238 06-11-12 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robenroute (Bericht 849771)
Ik heb naar mijn hosts-bestand gekeken en daar staan geen entries in. Behalve de standaard header (achter commentaar-kruisjes "#") staat er helemaal niets in. Wat zou er in moeten staan?

Dat zal dan wel in orde zijn. iTunes fouten 3194 en 3014 treden ook op als iTunes geen veilige netwerkverbinding kan maken met de iPhone. iTunes gebruikt TCP/IP over USB.

Dus, als er ergens een blokkade zit in de link:

iPhone <-> iTunes <-> Apple Servers

gaat het ook mis. Kijk dan even in de Firewalls ook daar niets geblokkeerd wordt en of genoemde poorten openstaan. De Windows Event Viewer kan mogelijk ook uitsluitsel geven over wat er misgaat.

Succes verder :)

glaantje 06-11-12 13:41

Of probeer ff op iemand anders zijn pc te herstellen :)

robenroute 07-11-12 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 849798)
Of probeer ff op iemand anders zijn pc te herstellen :)

Vandaag op de PC van een vriend (heeft geen iPhone/iPad en heb daarom iTunes eerst moeten installeren) geprobeerd: nul-komma-nul!

"...unknown error (3014)..."

Ik denk dat er niets anders op zit dan dat ik mijn 4s bij T-Mobile moet afgeven en hem 2-3 weken kwijt ben.

Weet iemand of T-Mobile (tijdelijke) normale Simkaarten (duo-kaart?) uitgeeft, zodat ik mijn nummer via een andere telefoon kan gebruiken?

Dank in ieder geval voor jullie reacties en tips.

Groet & fijne avond.

iWiefring 08-11-12 08:12

"Bypass your router. Go direct from your modem to your computer.
That's how I just solved my constant 3014 and -1 errors, while repeatedly trying to upgrade to IOS6.
It was a suggestion from an Apple Senior Technician.
This solved days of iphone stress. Wish I had known this.
Hope this helps others!"

BRON: https://discussions.apple.com/message/19765212#19765212

robenroute 08-11-12 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 850668)
"Bypass your router. Go direct from your modem to your computer.
That's how I just solved my constant 3014 and -1 errors, while repeatedly trying to upgrade to IOS6.
It was a suggestion from an Apple Senior Technician.
This solved days of iphone stress. Wish I had known this.
Hope this helps others!"

BRON: https://discussions.apple.com/message/19765212#19765212

Dank voor de tip. Alleen, mijn modem en router zijn één; daar valt weinig aan de delen/bypassen :(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 18:20 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 850668)
"Bypass your router. Go direct from your modem to your computer.
That's how I just solved my constant 3014 and -1 errors, while repeatedly trying to upgrade to IOS6.
It was a suggestion from an Apple Senior Technician.
This solved days of iphone stress. Wish I had known this.
Hope this helps others!"

BRON: https://discussions.apple.com/message/19765212#19765212

iWiefring, dat was toch bij nader inzien een geweldige hint in de juiste richting. Na even e.e.a. op me ingewerkt te laten hebben, had ik ineens zo'n eureka-moment:

- Hotspot Shield gedownload en geïnstalleerd (en getest of er een "secure" verbinding was);
- iTunes opnieuw gestart --> geen connectie mogelijk;
- Ethernetkabel uit de laptop getrokken;
- Draadloos met laptop aan mijn Wi-Fi-netwerk gegaan --> iTunes had nu wel connectie met de Store :confused::confused::confused:
- iPhone in DFU-modus;
- Restore --> alles werkt weer!

:d

Dikke Dank!!!

robenroute 08-11-12 21:44

Al ben ik nu wel weer blij dat e.e.a. gewoon weer werkt, het is en blijft een vreemd gedoe, dat iTunes. Wat is er nou zo speciaal aan iTunes dat het veel critischer luistert naar hoe de internetverbinding in elkaar zit? Hebben andere softwareprogramma's daar ook wel eens last van/moeite mee?

Guest-20180925190238 08-11-12 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robenroute (Bericht 851045)
Wat is er nou zo speciaal aan iTunes dat het veel critischer luistert naar hoe de internetverbinding in elkaar zit?

Om een update/herstel te doen heeft iTunes een veilige netwerkverbinding nodig tussen iPhone en de Apple Servers. Dat ik schreef ik al in bericht #8.

Om deuntjes en apps te downloaden heeft iTunes geen veilige netwerkverbinding nodig.

Als iTunes geen veilige netwerkverbinding kan opzetten via een ethernetkabel maar wel over Wi-Fi ga je toch eens in de router moeten kijken hoe die ingesteld is op de ethernet poorten. Of wat de Windows Firewalls allemaal uitspoken met de ethernetpoort op de PC.

iWiefring 09-11-12 08:14

Gelukkig heeft het geholpen! :D

glaantje 09-11-12 09:36

Daarom zei ik ook, doe het even op de pc van een vriend. Ging ervan uit dat je dan ook die internetverbinding kon gebruiken ipv je eigen :)

robenroute 12-11-12 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 851150)
Daarom zei ik ook, doe het even op de pc van een vriend. Ging ervan uit dat je dan ook die internetverbinding kon gebruiken ipv je eigen :)

Dat was ook met gebruik van zijn internetverbinding. Ik snap niet goed waaruit je opmaakt dat dat met mijn eigen verbinding zou zijn gedaan...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 november 2012 om 10:49 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 851049)
Om een update/herstel te doen heeft iTunes een veilige netwerkverbinding nodig tussen iPhone en de Apple Servers. Dat ik schreef ik al in bericht #8.

Om deuntjes en apps te downloaden heeft iTunes geen veilige netwerkverbinding nodig.

Als iTunes geen veilige netwerkverbinding kan opzetten via een ethernetkabel maar wel over Wi-Fi ga je toch eens in de router moeten kijken hoe die ingesteld is op de ethernet poorten. Of wat de Windows Firewalls allemaal uitspoken met de ethernetpoort op de PC.

Dank, Timosha. Op het moment van schrijven/lezen, was ik nog niet zo ver dat te beseffen. Jouw opmerking en die van iWiefring hebben even nodig gehad om te bezinken.

Overigens heb ik nog naar de instellingen van mijn DSL-modem/router gekeken, maar geen vreemde dingen gezien. Moeten er wellicht poorten geforward worden? Of moet er wat expliciet opengesteld worden?

iWiefring 12-11-12 10:55

Je moet ook even checken hoe het geregeld staat in de Firewall van Windows zelf.

Guest-20180925190238 12-11-12 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robenroute (Bericht 852163)
Overigens heb ik nog naar de instellingen van mijn DSL-modem/router gekeken, maar geen vreemde dingen gezien. Moeten er wellicht poorten geforward worden? Of moet er wat expliciet opengesteld worden?

Welke DSL-modem/router gebruik je?

Nogmaals, als het over Wi-Fi perfect werkt en over een ethernetpoort niet dan moet het probleem gezocht worden in de ethernetverbinding (PC <-> Ethernet kabel <-> Ethernet poort router). Niet in port forwarding in de router.

robenroute 12-11-12 14:55

Het vreemde is dat ik het geprobeerd heb met zowel de Windows Firewall aan als geheel uitgeschakeld. Beide opties leverden hetzelfde resultaat: error 3014. Mijn DSL-modem/router is een Speedport V723. Maar even nog voor de duidelijkheid: gewoon via Wi-Fi werkte ook niet, pas toen ik een afgeschermde verbinding via Hotspot Shield had opgebouwd werkte het. En dat laatste ook alleen via Wi-Fi, een afgeschermde verbinding via Hotspot Shield met ethernetkabel werkte ook niet. Ergens heb ik iets van "ach, laat maar, het werkt nu," maar het zit me toch niet lekker. Ik wil snappen waarom het niet lukte c.q. wat er precies fout ging/zat. Volgende update (6.1) laat niet lang op zich wachten denk ik... Nogmaals erg bedankt voor jullie steun, tips en hulp in het algemeen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:23.