//

4s: zelfs via DFU-modus geen restore mogelijk

4s: zelfs via DFU-modus geen restore mogelijk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eergisteren mijn 4s (32GB) geüpdate van 6.0 naar 6.0.1 (met kabel, via iTunes). In eerste instantie leek het allemaal goed te gaan, maar toen ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-11-12, 10:00
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Angry 4s: zelfs via DFU-modus geen restore mogelijk

Eergisteren mijn 4s (32GB) geüpdate van 6.0 naar 6.0.1 (met kabel, via iTunes). In eerste instantie leek het allemaal goed te gaan, maar toen ik de iPhone weer aanzette, merkte ik dat links boven "Searching..." stond, en bleef staan.

Simkaart eruit: geen verschil, bleef gewoon zoeken. Diverse keren restore geprobeerd: error 3014 of 3194 (beetje lukraak welke melding komt).

Naar DFU-modus: geen sjoege (doet het wel, maar geen netwerkverbinding; wel Wi-Fi overigens).

iPhone compleet "erased" en getracht opnieuw aan te melden/initialiseren: melding in iTunes zegt dat aanmelding niet mogelijk is.

Gisteren al in de T-Mobile Shop geweest: volgens hen moet ik het gewoon nog een aantal keren blijven proberen met de DFU-modus. En anders wordt het opsturen, maar dat gaat 2 tot 3 weken duren. Gisteravond en vanochtend nog maar een paar keer DFU-modus geprobeerd en "hard" resets (home-knop en aan/uit-schakelaar tegelijkertijd ingedrukt houden totdat het appeltje verschijnt): nul-komma-nul-niets!

Iemand een tip/suggestie/aanbeveling/etc. voordat ik totaal uitflip

Alvast dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-11-12, 11:19
iphonefreakzz iphonefreakzz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: breda
Berichten: 16
Standaard

error 3194? gebruik je tinyumbrella? check of het hostsbestand goed is, en het bewerken van de host in tinyumbrella is uitgeschakeld.

Gebruik je een usb hub?

heb zelf ook wel eens dit soort problemen gehad.

Wat bij mij meestal werkt?

Het firmwarebestand lokaal opslaan, alle aangesloten usb apparaten afkoppelen.
Alleen de iphone en netwerk aangesloten laten.

En natuurlijk de tinyumbrella check die ik eerder zei.

En vervolgens een restorepoging doen.

Mocht je dan weer een foutcode krijgen dan hoor ik het wel...

Probeer bij de restore zowel een gewone als een DFU Restore

Succes
  #3  
Oud 06-11-12, 11:41
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Tinyumbrella? Ik heb gewoon een standaard non-jailbroken iPhone, dus dat zou sowieso geen probleem mogen geven. USB-hub gebruik ik ook niet.

Standaard restore en DFU geprobeerd (zojuist voor de 8ste keer!): foutmelding 3014!

Nog 'n andere tip? (Ik wordt langzaam gestoord... )
  #4  
Oud 06-11-12, 11:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robenroute Bekijk bericht
Standaard restore en DFU geprobeerd (zojuist voor de 8ste keer!): foutmelding 3014!
Ik zou toch maar eens in het hosts bestand gaan kijken. Volgens jouw profiel gebruik je Linux en dan staat dat bestand in /etc/hosts (werkt iTunes overigens onder Linux???)

Error 3014

  #5  
Oud 06-11-12, 12:50
iphonefreakzz iphonefreakzz is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: breda
Berichten: 16
Standaard

ik sluit me aan bij Timosha, in die richting zoeken dunkt me....
  #6  
Oud 06-11-12, 13:07
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Ik gebruik Linux als hoofbesturingssysteem, maar Windows 7 gebruik ik als ik iets met iTunes/iPhone moet doen.

Ik heb naar mijn hosts-bestand gekeken en daar staan geen entries in. Behalve de standaard header (achter commentaar-kruisjes "#") staat er helemaal niets in. Wat zou er in moeten staan?

Alvast bedankt voor jullie ideeën en tips, trouwens!
  #7  
Oud 06-11-12, 13:10
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Dat is precies wat erin hoort te staan. Anders moet je eens proberen op een andere computer te herstellen dat wil namelijk ook nog wel eens werken!
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #8  
Oud 06-11-12, 13:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robenroute Bekijk bericht
Ik heb naar mijn hosts-bestand gekeken en daar staan geen entries in. Behalve de standaard header (achter commentaar-kruisjes "#") staat er helemaal niets in. Wat zou er in moeten staan?
Dat zal dan wel in orde zijn. iTunes fouten 3194 en 3014 treden ook op als iTunes geen veilige netwerkverbinding kan maken met de iPhone. iTunes gebruikt TCP/IP over USB.

Dus, als er ergens een blokkade zit in de link:

iPhone <-> iTunes <-> Apple Servers

gaat het ook mis. Kijk dan even in de Firewalls ook daar niets geblokkeerd wordt en of genoemde poorten openstaan. De Windows Event Viewer kan mogelijk ook uitsluitsel geven over wat er misgaat.

Succes verder
  #9  
Oud 06-11-12, 13:41
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Of probeer ff op iemand anders zijn pc te herstellen
  #10  
Oud 07-11-12, 20:33
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Of probeer ff op iemand anders zijn pc te herstellen
Vandaag op de PC van een vriend (heeft geen iPhone/iPad en heb daarom iTunes eerst moeten installeren) geprobeerd: nul-komma-nul!

"...unknown error (3014)..."

Ik denk dat er niets anders op zit dan dat ik mijn 4s bij T-Mobile moet afgeven en hem 2-3 weken kwijt ben.

Weet iemand of T-Mobile (tijdelijke) normale Simkaarten (duo-kaart?) uitgeeft, zodat ik mijn nummer via een andere telefoon kan gebruiken?

Dank in ieder geval voor jullie reacties en tips.

Groet & fijne avond.
  #11  
Oud 08-11-12, 08:12
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

"Bypass your router. Go direct from your modem to your computer.
That's how I just solved my constant 3014 and -1 errors, while repeatedly trying to upgrade to IOS6.
It was a suggestion from an Apple Senior Technician.
This solved days of iphone stress. Wish I had known this.
Hope this helps others!"

BRON: https://discussions.apple.com/message/19765212#19765212
  #12  
Oud 08-11-12, 16:36
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
"Bypass your router. Go direct from your modem to your computer.
That's how I just solved my constant 3014 and -1 errors, while repeatedly trying to upgrade to IOS6.
It was a suggestion from an Apple Senior Technician.
This solved days of iphone stress. Wish I had known this.
Hope this helps others!"

BRON: https://discussions.apple.com/message/19765212#19765212
Dank voor de tip. Alleen, mijn modem en router zijn één; daar valt weinig aan de delen/bypassen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2012 om 18:20 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring Bekijk bericht
"Bypass your router. Go direct from your modem to your computer.
That's how I just solved my constant 3014 and -1 errors, while repeatedly trying to upgrade to IOS6.
It was a suggestion from an Apple Senior Technician.
This solved days of iphone stress. Wish I had known this.
Hope this helps others!"

BRON: https://discussions.apple.com/message/19765212#19765212
iWiefring, dat was toch bij nader inzien een geweldige hint in de juiste richting. Na even e.e.a. op me ingewerkt te laten hebben, had ik ineens zo'n eureka-moment:

- Hotspot Shield gedownload en geïnstalleerd (en getest of er een "secure" verbinding was);
- iTunes opnieuw gestart --> geen connectie mogelijk;
- Ethernetkabel uit de laptop getrokken;
- Draadloos met laptop aan mijn Wi-Fi-netwerk gegaan --> iTunes had nu wel connectie met de Store
- iPhone in DFU-modus;
- Restore --> alles werkt weer!



Dikke Dank!!!
  #13  
Oud 08-11-12, 21:44
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Al ben ik nu wel weer blij dat e.e.a. gewoon weer werkt, het is en blijft een vreemd gedoe, dat iTunes. Wat is er nou zo speciaal aan iTunes dat het veel critischer luistert naar hoe de internetverbinding in elkaar zit? Hebben andere softwareprogramma's daar ook wel eens last van/moeite mee?
  #14  
Oud 08-11-12, 21:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robenroute Bekijk bericht
Wat is er nou zo speciaal aan iTunes dat het veel critischer luistert naar hoe de internetverbinding in elkaar zit?
Om een update/herstel te doen heeft iTunes een veilige netwerkverbinding nodig tussen iPhone en de Apple Servers. Dat ik schreef ik al in bericht #8.

Om deuntjes en apps te downloaden heeft iTunes geen veilige netwerkverbinding nodig.

Als iTunes geen veilige netwerkverbinding kan opzetten via een ethernetkabel maar wel over Wi-Fi ga je toch eens in de router moeten kijken hoe die ingesteld is op de ethernet poorten. Of wat de Windows Firewalls allemaal uitspoken met de ethernetpoort op de PC.
  #15  
Oud 09-11-12, 08:14
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Gelukkig heeft het geholpen!
  #16  
Oud 09-11-12, 09:36
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Daarom zei ik ook, doe het even op de pc van een vriend. Ging ervan uit dat je dan ook die internetverbinding kon gebruiken ipv je eigen
  #17  
Oud 12-11-12, 10:46
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Daarom zei ik ook, doe het even op de pc van een vriend. Ging ervan uit dat je dan ook die internetverbinding kon gebruiken ipv je eigen
Dat was ook met gebruik van zijn internetverbinding. Ik snap niet goed waaruit je opmaakt dat dat met mijn eigen verbinding zou zijn gedaan...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 november 2012 om 10:49 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om een update/herstel te doen heeft iTunes een veilige netwerkverbinding nodig tussen iPhone en de Apple Servers. Dat ik schreef ik al in bericht #8.

Om deuntjes en apps te downloaden heeft iTunes geen veilige netwerkverbinding nodig.

Als iTunes geen veilige netwerkverbinding kan opzetten via een ethernetkabel maar wel over Wi-Fi ga je toch eens in de router moeten kijken hoe die ingesteld is op de ethernet poorten. Of wat de Windows Firewalls allemaal uitspoken met de ethernetpoort op de PC.
Dank, Timosha. Op het moment van schrijven/lezen, was ik nog niet zo ver dat te beseffen. Jouw opmerking en die van iWiefring hebben even nodig gehad om te bezinken.

Overigens heb ik nog naar de instellingen van mijn DSL-modem/router gekeken, maar geen vreemde dingen gezien. Moeten er wellicht poorten geforward worden? Of moet er wat expliciet opengesteld worden?
  #18  
Oud 12-11-12, 10:55
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Je moet ook even checken hoe het geregeld staat in de Firewall van Windows zelf.
  #19  
Oud 12-11-12, 10:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robenroute Bekijk bericht
Overigens heb ik nog naar de instellingen van mijn DSL-modem/router gekeken, maar geen vreemde dingen gezien. Moeten er wellicht poorten geforward worden? Of moet er wat expliciet opengesteld worden?
Welke DSL-modem/router gebruik je?

Nogmaals, als het over Wi-Fi perfect werkt en over een ethernetpoort niet dan moet het probleem gezocht worden in de ethernetverbinding (PC <-> Ethernet kabel <-> Ethernet poort router). Niet in port forwarding in de router.
  #20  
Oud 12-11-12, 14:55
robenroute robenroute is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 56
Standaard

Het vreemde is dat ik het geprobeerd heb met zowel de Windows Firewall aan als geheel uitgeschakeld. Beide opties leverden hetzelfde resultaat: error 3014. Mijn DSL-modem/router is een Speedport V723. Maar even nog voor de duidelijkheid: gewoon via Wi-Fi werkte ook niet, pas toen ik een afgeschermde verbinding via Hotspot Shield had opgebouwd werkte het. En dat laatste ook alleen via Wi-Fi, een afgeschermde verbinding via Hotspot Shield met ethernetkabel werkte ook niet. Ergens heb ik iets van "ach, laat maar, het werkt nu," maar het zit me toch niet lekker. Ik wil snappen waarom het niet lukte c.q. wat er precies fout ging/zat. Volgende update (6.1) laat niet lang op zich wachten denk ik... Nogmaals erg bedankt voor jullie steun, tips en hulp in het algemeen.
Reageren

Labels
6.0.1, iphone 4s, sim, update



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3G brick na restore - geen DFU mogelijk! snoekel99 iPhone algemeen 2 17-09-12 08:20
Zelfs na DFU mode blijft foutcode 1 spelen Disputatio iPhone algemeen 2 07-12-11 13:51
niet in DFU modus ladydolphin iPhone algemeen 24 20-02-11 20:52
iPhone: Redsnow vind iphone niet in DFU modus The_Umpire Jailbreak 2 16-01-11 18:28
iPhone 3G blijft vast bij Apple logo en spinning wheel, zelfs na restore. UnLtd iPhone algemeen 1 11-10-10 20:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.