iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Problemen met simlock verwijderen iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129145-problemen-simlock-verwijderen-iphone-4-a.html)

GewoonRein 06-11-12 19:18

Problemen met simlock verwijderen iPhone 4
 
Hallo,

Ik ben op 't moment eindelijk de bezitter van een iPhone 4. Overgekocht van m'n broer omdat deze de iPhone 5 heeft. Nou zit hij bij T-Mobile en ik bij Tele2. Toen ik 'm kreeg heeft hij de iPhone 4 helemaal gereset.

Als ik de simlock eraf wil halen via de iTunes manier, 30min laten zitten en dan ontkoppelen en herkoppelen, doet ie het niet. Komt dat door de reset, dat er geen iOS meer op staat? De iPhone is van 2011, dus T-Mobile kan niet via het IMEI nummer de simlock verwijderen.

T-Mobile kan wel een code sturen naar de telefoon, maar omdat niemand in ons gezin verder T-Mobile heeft, en mijn broer een nog kleinere sim heeft, gaat dat niet.

Iemand ideeën?

Met vriendelijke groet,

Rein

senna22 06-11-12 19:47

tmobile moet hem bij Apple vrijgeven dan wordt hij via de Apple servers simlockvrij gemaakt.
Wat je moet doen is hem herstellen en dan bij het activatiescherm (grijs met IPHONE) jezelf aanmelden en de stappen doorlopen.
En dan zie je itunes dat hij unlocked is.
je hebt niet perse een simkaart nodig van tmobile je kan gewoon je tele2 sim erin doen.

GewoonRein 06-11-12 20:27

Dat is nu een beetje het probleem. Herstellen van iOS kan niet, want de iPhone moet geactiveerd zijn.

T-Mobile kan een code naar je telefoon sturen, maar dan moet er een simkaart in van een T-Mobile gebruiker. En die hebben we niet.

Ik kan ook niet zien of er uberhaupt wel iOS op staat. Lijkt me wel, toch?

Guest-20180925190238 06-11-12 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GewoonRein (Bericht 849971)
Ik kan ook niet zien of er uberhaupt wel iOS op staat. Lijkt me wel, toch?

Ja, anders zou het ding niet opstarten.

senna22 06-11-12 20:49

t-mobile stuurt niets naar jou mobiel.
dat doet apple via itunes, als het zo simpel zou zijn dat het met een code op de telefoon gaat net als een blackberry dan zou unlocken simpel zijn.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 november 2012 om 20:08 ----------

maar je hebt wel het grijze startscherm met iphone erop nu?

GewoonRein 06-11-12 21:11

Maar hoe moet dat dan?

iPhone 4, iOS 6, 8gb oorspronkelijk T-Mobile.

Als ik 'm opstart met simkaart erin krijg ik iPhone op de achtergrond, in het grijs.
Ook een knop met 'ontgrendelen' - als ik pincode invoer meld ie dat de sim van de verkeerde provider is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 november 2012 om 20:29 ----------

Als ik zo eens het internet bekijk lees ik dat het 'vroeger' alleen maar kon via de helpdesk. Moet hier dan de sim kaart van de eigenaar inzitten? De site van T-Mobile werkt niet echt mee..

senna22 06-11-12 21:40

je moet de helpdesk van t-mobile bellen en zeggen dat je iphone nog steeds gesimlocked is.
En dat je wil dat ze deze eraf halen voor je.

GewoonRein 06-11-12 21:45

We gaan 't morgen eens allemaal proberen.

Ik laat morgenavond wel weten hoe 't afloopt! ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:37.