iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   muziek van iphone naar mac verplaatsen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129169-muziek-iphone-naar-mac-verplaatsen.html)

keesjr 07-11-12 01:23

muziek van iphone naar mac verplaatsen
 
Mijn itunes bibliotheek op mn mac is leeg. Hoe krijg ik de muziek die WEL nog op mn iphone staat nu allemaal op mn mac, zonder een betaalde app te moeten gebruiken?

bertoes 07-11-12 13:05

Aansluiten op je mac, itunes starten, wachten totdat je iphone zichtbaar wordt en slepen maar.

iWiefring 07-11-12 13:11

Als je de muziek zelf gekocht hebt dus niet illegaal hebt gedownload. Sluit je je iPhone aan op je iMac, klik je in iTunes op "aankopen terugzetten" waarop vervolgens al je aangekochte muziek die zich bevindt op je iPhone teruggezet wordt op je iMac. De rest van je muziek die via CD's is ingelezen, gedownload is of in ieder geval niet via iTunes gekocht is ben je dan wel kwijt, helaas..

keesjr 07-11-12 13:12

Tja. Daar was ik dus al bang voor. Opnieuw inlezen in itunes dan maar. Toch vind ik het wel vreemd hoor.

iWiefring 07-11-12 13:16

Ik vind het inderdaad ook minder dat je ingelezen CD's wanneer je naar een andere computer verhuist niet gewoon kunt terugzetten aangezien dit ook gewoon legaal is. Maar dat je die dus helemaal opnieuw moet inlezen (allemaal!). Maarja het zij zo.

Pikkelateur 07-11-12 13:21

Je kan het wel terugzetten op een andere computer. Je moet het iTunes mapje overzetten naar je andere computer. iTunes pakt dit automatisch mee als je deze start, zo heb ik dit ook een aantal keren gedaan en dit werkt gewoon.
Let wel dat, muziek die op een bepaalde locatie staan, ook op dezelfde locatie weer moet komen te staan, anders zie je het wel in iTunes staan, maar dan heb je overal uitroeptekens erbij staan.

Dit betekend dus dat het allemaal lokaal opgeslagen instellingen zijn :)

XIII 07-11-12 13:41

De vraag hier is toch van iPhone naar computer? (niet van computer naar computer?)

Pikkelateur 07-11-12 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 850316)
De vraag hier is toch van iPhone naar computer? (niet van computer naar computer?)

Whoops niet goed gelezen... :confused:

keesjr 07-11-12 20:15

Jonges bedankt voor jullie feedback!

Muziek52 11-08-14 11:54

Muziek van i-pad 2 naar Mac
 
Mijn Mac bleek geleverd te zijn met een beschadigde harde schijf, hetgeen duidelijk werd na een jaar. Had op die schijf mijn aangekochte, maar ook de door mij ingelezen cd's staan en vervolgens gesynchroniseerd met mijn i-pad.Nu heb ik via de garantie een nieuwe harde schijf in mijn Mac, de muziek staat wel op mijn i-pad maar niet op mijn mac. Hoe krijg ik nu dezelfde muziek ( deels dus niet gekocht via i-tunes ) op mijn Mac?

Guest-20180925190238 11-08-14 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muziek52 (Bericht 967334)
Hoe krijg ik nu dezelfde muziek ( deels dus niet gekocht via i-tunes ) op mijn Mac?

Heb je geen Time Machine backup van die oude HDD?

Muziek52 11-08-14 13:28

Muziek
 
Helaas geen time machine gebruikt

Muziek52 13-08-14 18:27

Muziek op pad naar Mac
 
Dus niemand weet een oplossing?

Guest-20180925190238 13-08-14 18:33

Met Diskaid of iExplorer kan je data uit de iPhone plukken, ook deuntjes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:45.