//

Scrollen/Schuiven in iOS Assistive Mode?

Scrollen/Schuiven in iOS Assistive Mode? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik voel me nu echt een ontzettend domme iPhone noob, maar ik heb per ongeluk een of andere Assistive Mode aangezet waardoor ik nu op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-12, 11:00
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard Scrollen/Schuiven in iOS Assistive Mode?

Ik voel me nu echt een ontzettend domme iPhone noob, maar ik heb per ongeluk een of andere Assistive Mode aangezet waardoor ik nu op alle icoontjes en knoppen moet dubbel-tappen en waarbij de iPhone continu met een verschrikkelijk spraakgebrek verteld welke knop of functie ik heb aangetikt.

Op zich geen probleem, dacht ik, gewoon weer uitzetten. Maar ik krijg het niet voor elkaar om in deze modus het scherm te verschuiven/scrollen en de instelling zit ergens lager in het instellingen-scherm dan zichtbaar is.

Hoe kan ik in vredesnaam het scherm schuiven in deze "Assistive" modus???

Heb al van alles geprobeerd. Twee vingers, drie vingers, dubbeltappen op de randen, een vinger op het special blokje dat ik ineens in mijn scherm erbij heb, datzelfde blokje vasthouden en de telefoon kantelen. Helemaal niets werkt om de meest simpele touch functie te activeren, schuiven!

[Edit]

Na iets verder zoeken op internet blijk ik twee dingen tegelijk te hebben aangezet: "Assistive Touch" en "Voiceover". Een van de twee (of combinatie) hindert momenteel dus in het scrollen/schuiven van het scherm.
__________________

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-12, 11:05
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Ga naar Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid en zet VoiceOver uit!

EDIT:
Of bedoel je AssistiveTouch? Die staat namelijk bij dezelfde instellingen alleen dan verder onderaan.
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #3  
Oud 07-11-12, 12:30
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Bedankt voor de suggestie, maar mijn probleem is nu juist dat ik niet meer bij die opties kan komen. Ik kan naar mijn instellingen-scherm, maar daarvoor moet ik dubbel-tappen i.p.v. normaal. Tot dusver geen probleem. Maar de opties "Algemeen" en verder staan standaard buiten beeld en ik heb dus geen idee hoe ik in deze modus moet scrollen! Het simpelweg plaatsen van de vinger op het scherm en omhoog bewegen werkt dus niet meer maar heeft nu als resultaat dat er een kadertje over alle delen van het scherm mee beweegt waar ik met mijn vinger overheen beweeg en deze vervolgens in zeer slecht Nederlands uitspreekt.
  #4  
Oud 07-11-12, 12:34
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Hou je vinger eens op het scherm en sleep de vinger vervolgens naar de onderkant van het scherm.

EDIT:
Ik heb even de instellingen bekeken en hier staat dat je 3 vingers op het scherm moet houden ipv 1 tijdens het scrollen, het is dus hetzelfde principe als met 1 vinger alleen moet je het nu met 3 vingers uitvoeren.
  #5  
Oud 07-11-12, 16:14
Ruben.cc's schermafbeelding
Ruben.cc Ruben.cc is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 220
Standaard

Geweldig! Dat was het! Kan eindelijk na 5 uur gekut mijn telefoon weer normaal gebruiken! Top!!! Hartelijk dank iWiefring!
  #6  
Oud 07-11-12, 16:14
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Geen probleem!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iconen van verticaal ipv horizontaal schuiven? truckdiver Jailbreak apps en thema's 9 23-05-08 12:41
oproep beantwoorden met drukken ivp schuiven RHochstenbach Archief 5 25-04-08 00:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.