iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   White screen/Niet meer aan (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/12925-white-screen-niet-meer.html)

Tazy 14-05-08 21:08

White screen/Niet meer aan
 
Hallo Allemaal,

Graag wil ik hier mijn vraag/probleem neerleggen. Wellicht kan iemand mij helpen.

Onlangs heb ik uit Amerika een iphone laten komen. Nu, na ongeveer 4 uur gebruik, kreeg ik een wit scherm. Het knipperde en af en toe kreeg ik weer goed beeld. Op dit moment krijg ik helemaal geen beeld meer, de home knop e.d. lang ingedrukt houden werkt niet.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen? In Nederland kan ik niet naar een Applestore aangezien ik hem hier niet gekocht heb.

Groet Tazy

croiman 14-05-08 21:27

rest al geprobeerd? de home-button en de power-button tesamen ingedrukt houden tot hij uit is, dan gewoon trug aanzetten, dit niet helpen, probeer een restore en daarna trug unlocken.

Tazy 14-05-08 21:39

Dit heb ik al geprobeerd. Dit werkt alleen niet. Ik denk dat het scherm kapot is, maarja dit naar 1 dag gebruik?!?. Nu dus het probleem hoe ik aan een nieuwe kom, of dit bijvoorbeeld via Duitsland oid kan. Of dat ik het terug moet sturen naar Amerika. Een onwijs gedoe iig:( Iemand misschien tips?

croiman 14-05-08 23:45

En recovery-modus al geprobeerd?? je iphone via kabel in je pc steken en home en power button langer als 20sec ofzo tesamen indrukken en krijg je recovery modus, als t software is ofzo, en niet je scherm, zou hij recovery scherm moeten geven.
Probeer t eens zou ik zeggen........ en la t ons weten hoe t verloopt

Tazy 16-05-08 08:39

Er is waarschijnlijk een connector los die verbonden is met het scherm. Ik ga hem nu zelf proberen open te maken om te kijken of het zo gerepareerd kan worden!

croiman 16-05-08 13:39

recovery mode niet geprobeerd?

zou me verbazen dat een connector los is, mits deze geklemd zitten tussen de com-bord en basisplaat en deze tegeneen aan vast zijn geschroefd. (constante druk, connector los, zou je logic-bord en com-bord los in je iphone liggen rammelen.

Tazy 17-05-08 18:55

We hebben contact opgenomen met iemand uit Den Haag en die persoon zei dat dit het meest waarschijnlijke is (Bij hem worden veel iphones gerepareerd). Vlak voor dat het scherm het helemaal niet meer deed heb ik de iphone op de tafel getikt. Na deze tik deed die het helemaal niet meer, dus waarschijnlijk is toen het contact met het scherm helemaal verloren gegaan. We wachten nu op een speciaal hulpmiddel waarmee we die iphone open kunnen krijgen. Iemand misschien suggesties waarmee we het alvast zelf open kunnen krijgen?

Tazy 17-05-08 18:55

recovery-mode uiteraard allang geprobeerd.

croiman 17-05-08 19:05

die iphone openingstool werkt van geen kanten,
dat zul je nog wel merken hahahaha, kleine schroevendraaiers setje, stanleymes (breekmes) en je vingers zijn meer als genoeg om de iphone te openen.

Tazy 17-05-08 19:09

We zijn het al aan het proberen. Nog tips om hem makkelijk open te krijgen?

croiman 17-05-08 19:12

als hij echt tegenwringt gebruik ik twee kleine plamuurmessen en steek die tesamen ertussen,
daarna tussen de twee plamuurmessen duw k een schroevendraaier tussen.
zodat de cover een breed vlak heeft waar druk op komt en niks kan beschadigen door scherpe obkecten in de iphone binnen te krijgen.

veel plezier ermee :D

Tazy 17-05-08 21:39

Het zwarte kapje hebben we er inmiddels af. Het verwijderen van de achterkant lukt echter nog niet:(. Tips?!?

croiman 17-05-08 23:43

3 schroefjes.
Daarna met een ZEER fijne schroevendraaier tussen de rails en de chrome in steken en dieper duwen tot je klik hoord, dan met je vingers (of plamuurmes gelijk k gebruik) de cover opentrekken, maar niet te hard,
er loopt een kabeltje van de cover naar je moederbord van de iphone,
deze dient voor trilmotor, trilswitch, volume up/down en power-button te verbinden.
Te hard trekken is kabeltje over, kost bijna 50euro voor dat nieuw te steken, en voila je iphone is open.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:14.