iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mac pakt Iphone 4 niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129308-mac-pakt-iphone-4-niet-meer.html)

joecourt 08-11-12 18:27

Mac pakt Iphone 4 niet meer
 
Hoi Iedereen,

Ik heb een macbook 13 inch en een Iphone 4 met de update 6.0.1. Ik wil net mijn iphone 4 in mijn computer doen om er wat muziek op te zetten en deze gooit hem er meteen uit. Hij geeft 1 seconde aan dat hij aangesloten is en dan gooit hij de iphone eruit, dan geeft ie weer aan dat ie aangesloten is. Ik raak dan niks aan. Ik heb de iphone aan en uit gezet evenals mijn macbook, maar dat veranderd niks.

Daarnaast heb ik gekeken of het aan de kabel ligt of de usb-poort, want ik heb meerdere kabels maar dan doet hij precies hetzelfde. Toen heb ik gekeken of ik mijn ipod wel in de computer kan doen en deze pakte hij gewoon. En toen heb ik nog gekeken of ik mijn iphone nog kan opladen met een oplader met stopcontact. Die pakte hij wel. Dus heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Joe

Guest-20180925190238 08-11-12 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joecourt (Bericht 850958)
Ik wil net mijn iphone 4 in mijn computer doen om er wat muziek op te zetten en deze gooit hem er meteen uit. Hij geeft 1 seconde aan dat hij aangesloten is en dan gooit hij de iphone eruit, dan geeft ie weer aan dat ie aangesloten is.

Wie "gooit hem er uit" en wie is "hij"?

PrittStift 08-11-12 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 850962)
Wie "gooit hem er uit" en wie is "hij"?

:rolleyes::d

joecourt 08-11-12 19:15

de computer

Guest-20180925190238 08-11-12 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joecourt (Bericht 850982)
de computer

OK! En hoe gooit de computer de iPhone er uit? Gooit misschien iTunes de iPhone er uit? Of gebruik je een ander programma?

Als je hulp wilt ga je toch iets duidelijker moeten zijn over dat "er uit gooien" :rolleyes:

joecourt 08-11-12 19:22

Haha ok. Ik gebruik Itunes. En mijn vermoeden is dat Itunes dat eruit gooit. Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik ben niet zo goed met computers en technologie. :)

Guest-20180925190238 08-11-12 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joecourt (Bericht 850987)
Sorry voor mijn onduidelijkheid, maar ik ben niet zo goed met computers en technologie. :)

En met de Nederlandse taal blijkbaar ook niet :rolleyes:

Als ik je goed begrijp is het probleem als volgt:
1) Je sluit de iPhone met de USB-kabel aan de MacBook aan;
2) Dan start je iTunes op of iTunes draait al;
3) Dan verschijnt de iPhone links in iTunes en na korte tijd verdwijnt de iPhone weer uit iTunes;

Is dat het probleem?

joecourt 08-11-12 19:29

Ik ben ook niet Nederlands ;), maar ik doe mijn best.

Maar inderdaad dat klopt precies wat je zegt. De iphone geeft dan aan dat die wordt opgeladen en valt weer weg.

Guest-20180925190238 08-11-12 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joecourt (Bericht 850989)
Ik ben ook niet Nederlands ;), maar ik doe mijn best.

Ik ook niet en ik doe ook mijn best :)

Sluit de iPhone met de USB-kabel aan de MacBook aan. iTunes hoef je niet op te starten.

We gaan eerst kijken of de USB-bus de iPhone wel herkend:
1) Klik boven links op het zwarte appeltje;
2) Klik dan op "About this Mac";
3) Klik nu op "More Info";
4) En klik nu op "System Report";

Kijk nu onder "USB" of daar een iPhone staat:

http://www.imgdumper.nl/uploads6/509...t_19.31.01.jpg

joecourt 08-11-12 19:45

Ik heb dit gedaan en de USB stond aangegeven. Ik had hierna Itunes opgestart en hij pakt de Iphone nu zonder problemen. Dus ik denk dat alles het nu gewoon doet. :). En over 2 weken komt de iphone 5 dus dat is helemaal mooi.

Bedankt voor de moeite en de tijd om mij te helpen!

Guest-20180925190238 08-11-12 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joecourt (Bericht 850996)
Dus ik denk dat alles het nu gewoon doet. :).

Bedankt voor de moeite en de tijd om mij te helpen!

We hebben de MacBook Pro gedwongen om de USB-bus te scannen. Een herstart van de Mac had ook geholpen (maar dat is zo Windowsachtig).

Tot uw dienst en succes verder :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:35.