//

iPhone gehackt?

iPhone gehackt? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik heb een relatie gehad waarin ik ben vreemd gegaan. Sindsdien is mijn ex erg achterdochtig (logisch) en probeert er alles aan te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-11-12, 20:03
Daisy Letterman Daisy Letterman is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard iPhone gehackt?

Hoi allemaal,

Ik heb een relatie gehad waarin ik ben vreemd gegaan. Sindsdien is mijn ex erg achterdochtig (logisch) en probeert er alles aan te doen om erachter te komen of ik met mijn telefoon verkeerde contacten heb. Ik denk dat hij of vrienden van hem mij gehackt hebben. Op mijn FB profiel kan ik bijvoorbeeld ook zien dat er in een totaal andere locatie in NL is ingelogd op mijn profiel net nadat ik mijn wachtwoord heb aangepast. Maar bepaalde gegevens die mijn ex naar mij speelt zijn echt enkel gegevens die je kunt weten als er in mijn telefoon gesnuffeld wordt digitaal. Ik weet niet hoe dit werkt en hoe ik dit kan stoppen. Er kan gezien worden dat ik gebeld heb of gebeld ben door iemand. Ook andere mail accounts die ik aanmaak maar zelfs andere FB account worden direct achterhaald. De inhoud van de berichten zijn niet gelezen heb ik het idee, maar de andere gegevens weet hij steeds wel. Zelfs toen ik bij een vriendin was kwam mijn ex erachter dat er met haar telefoon bepaalde dingen besproken waren.
Dit lijkt me behoorlijk illegaal, maar dat terzijde. Is er een mogelijkheid dit te stoppen? Ik heb een iPhone, geen idee of ze daar in kunnen kijken of dat ze gewoon digitaal hacken. Maar ik heb geen idee of dat tegen te gaan is. Ik heb mijn iPhone hersteld en opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat als er al onzichtbare spy software geïnstalleerd was, dat nu weg is.

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven
En ik beloof; ik ga nooit meer vreemd. (jaja dat zeggen ze allemaal)


Daisy
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-11-12, 20:15
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Als je hersteld hebt , dan heb je een goede 1e stap gezet.
Als je account is gehackt denk ik dat je dit niet alleen oplost met een herstel. Je zult ook je wachtwoorden van je account aan moeten passen, en misschien is er op je pc ook wel sluwere geïnstalleerd.
  #3  
Oud 11-11-12, 20:25
Daisy Letterman Daisy Letterman is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 2
Standaard

Ja dat zou kunnen. Ik heb vrijdag ALLE wachtwoorden veranderd: Mails, Facebook, Apple account, werkelijk alles dat ik kon bedenken. En warempel vandaag is er weer ingelogd op mijn Facebook op een tijd dat ik sliep en op een plaats waar ik zeker niet slaapwandelend ingelogd heb. Er is zeker niets te doen aan zo'n FB of Mail hacker? Wellicht wel als er iets op mijn iPhone geïnstalleerd is, maar je kunt zo online hacken lijkt me?

Handig om te zeggen: al deze dingen zijn via mijn iPhone gedaan en niet via mijn Macbook. Bijvoorbeeld het inloggen op een bepaald Facebook account heb ik alleen maar via de FB App op mijn telefoon gedaan. Dus ook niet eens in de traceable browser van de iPhone.
  #4  
Oud 11-11-12, 20:57
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

je hebt hem hersteld heb je hierbij een reserve kopie terug gezet of als een nieuwe iphone ingesteld, kan me voorstellen dat als er iets op stond het er weer op staat.
  #5  
Oud 11-11-12, 21:03
mykie mykie is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Velsen-Noord
Berichten: 146
Standaard

Met versie 6.01 op een 4S kan hij niet gejailbreaked zijn. Heeft hij niet gewoon je email zo ingesteld dat deze ook een kopie doorstuurd naar een ander adres?
  #6  
Oud 11-11-12, 23:54
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mykie Bekijk bericht
Met versie 6.01 op een 4S kan hij niet gejailbreaked zijn. Heeft hij niet gewoon je email zo ingesteld dat deze ook een kopie doorstuurd naar een ander adres?
en dat hij zo ook aan het passwoord van FB komt, is dat voldoende? die link in een mail? zou kunnen hoor...
  #7  
Oud 12-11-12, 01:27
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Mss heb je een keylogger op je pc, dan zou iedere nieuwe pass uitgelezen kunnen worden. Verander op een pc op je studie/school/werk ofzo eens alle wachtwoorden en alle geheime vragen + antwoorden.

Gebruik voor iedere service een ander wachtwoord. En maak je wachtwoord een beetje lastig
  #8  
Oud 12-11-12, 08:41
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mykie Bekijk bericht
Met versie 6.01 op een 4S kan hij niet gejailbreaked zijn. Heeft hij niet gewoon je email zo ingesteld dat deze ook een kopie doorstuurd naar een ander adres?
Dit zou best wel eens kunnen.
  #9  
Oud 12-11-12, 10:14
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mykie Bekijk bericht
Met versie 6.01 op een 4S kan hij niet gejailbreaked zijn. Heeft hij niet gewoon je email zo ingesteld dat deze ook een kopie doorstuurd naar een ander adres?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Dit zou best wel eens kunnen.

Dit moet je dan controleren op de server van je provider.
  #10  
Oud 12-11-12, 13:09
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Ik zou dit nl. voorleggen aan een jurist en kijken of er een zaak van gemaakt kan worden. Het is volgens de wet nl. niet toegestaan om via andermans wachtwoorden prive informatie te bekijken.

Laatst gewijzigd door pclahsen; 12-11-12 om 13:23.
  #11  
Oud 12-11-12, 15:06
mrboolean's schermafbeelding
mrboolean mrboolean is offline
• iOS 14.5
• 12.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 260
Stuur een bericht via ICQ naar mrboolean
Standaard

Het lijkt er inderdaad op dat je computer gehackt is en dat daar wellicht een keylogger op draait. Degene die dat heeft gedaan kan dan alles terugzien wat je ingetikt hebt op die computer, inclusief wachtwoorden. Als je je wachtwoorden steeds vanaf dezelfde computer hebt gewijzigd is dit erg aannemelijk. Probeer eens die computer opnieuw te installeren of even tijdelijk niet te gebruiken. Je wachtwoorden kan je dan op een andere pc (werk/bibliotheek) wijzigen. Als de problemen dan verdwijnen weet je waar de oorzaak zit.
  #12  
Oud 19-11-12, 23:45
tiger1050 tiger1050 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: zeewolde
Berichten: 70
Standaard

en al wat gevonden, ben wel een beetje benieuwd
Reageren

Labels
hack, iphone, spyware



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iPhone is gehackt MrMontana007 iPhone algemeen 1 21-08-12 11:01
Iphone's gehackt? jordi1994 Archief 1 03-11-09 19:51
Iphone gehackt? WackoV Orange 7 17-08-09 09:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.