iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone na herstel data van jaar terug (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/129737-iphone-na-herstel-data-jaar-terug.html)

iefoon 14-11-12 21:49

iphone na herstel data van jaar terug
 
Beste allemaal,

Mijn iPhone 4 kwam vandaag terug van de reparatie. Nu hadden ze de iphone helemaal leeg gemaakt. Dus ik de iPhone herstellen, maar nu blijkt dat de laatste hersteldatum van 12 oktober 2011 was. Dus ik zie nu allemaal oude sms berichten en foto's, waarvan ik het bestaan niet eens meer wist te zien. Maar ik begrijp niet hoe dit komt. Voor dat ik mijn telefoon opstuurde had ik namelijk alles nog gesynchroniseerd met mijn computer.

Weten jullie hoe het komt dat ik nu mijn recente data mis?

stevenensiham 15-11-12 05:40

Herstelen kan je via icloud of via itunes mischien zit daar het verschil ???

besiktas97 15-11-12 08:53

Ik denk dat jij geen reservekopie hebt gemaakt maar gewoon gesynchroniseerd hebt met iTunes. iTunes neemt niet alles mee met het syncen. Je kan ervoor zorgen dat iTunes je contacten,e-mail,foto's,apps etc meeneemt maar geen berichten.
Als je een reserverkopie had gemaakt ( waar ik van uit ga dat dit nu niet het geval is ) kon je alles in een keer terug zetten en had je alles weer terug :)

wouter1981 15-11-12 09:30

Heb je een reservekopie gemaakt voordat de iPhone wegging voor reparatie? Zo ja, met iTunes of iCloud?

iefoon 15-11-12 09:41

bedankt voor de antwoorden.

Ik heb inderdaad alleen maar mijn telefoon gesynchroniseerd, aannemende dat dat genoeg was... Hoe maak ik een reservekopie dan? En waarom is dat een verschil met synchroniseren?

En hoe kan ik herstellen vanaf icloud?

Mug 15-11-12 12:40

Reservekopie maak je door in itunes rechtermuisknop op je telefoon te klikken (links in de balk,"Iphone van..." en dan klikken op reservekopie maken..

verschil zit er denk ik in, dat een sync even sneller gaat.. als je vaak synct hoef je dus niet elke keer zo lang te wachten, omdat een reservekopie langer duurt..

alleen had dit wel wat duidelijker mogen zijn eigenlijk..

wouter1981 15-11-12 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iefoon (Bericht 853212)
En hoe kan ik herstellen vanaf icloud?

Kijk even hiernaar: iCloud: overzicht van een reservekopie maken en terugzetten

iefoon 15-11-12 14:28

bedankt voor de link, ik begrijp alleen al de eerste zin niet van het terugzetten gedeelte

"Wanneer u de Configuratie-assistent uitvoert op een nieuw apparaat met iOS 5 of hoger, kiest u "Zet iCloud-reservekopie terug" en voert u uw iCloud-account en wachtwoord in. U ziet de drie recentste reservekopieën voor elk apparaat waarop u Reservekopie hebt ingeschakeld. Kies welke reservekopie u wilt gebruiken om de gegevens terug te zetten. "

ze hebben het over de configuratie-assistent, hoe kom ik daar of vind ik die?

iefoon 15-11-12 16:45

Ik heb er nu voor gekozen om mijn iphone via het menu leeg te halen. Toen kreeg ik die opstartwizard en kon ik kiezen voor icloud. Heb nu mijn iphone weer zoals twee weken geleden (behalve de foto's).


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.