iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   kan niet e-mailen met de Iphone, echt alles geprobeerd! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1300-niet-e-mailen-de-iphone-echt-alles-geprobeerd.html)

herk0039 23-10-07 15:27

kan niet e-mailen met de Iphone, echt alles geprobeerd!
 
Beste Techneuten,

wie zou mij simpel uitleg kunnen geven hoe ik de e-mail van de Iphone kan activeren, heb het geprobeerd met bestaand e-mailadres en ook geprobeerd met nwe Gmailaccount aan te maken, tevergeefs.
Krijg steeds de zelfde melding:confused: (ben een leek op dit gebied en niet meer de jongste)....
Alvast bedankt!

shorty 23-10-07 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herk0039 (Bericht 8988)
Beste Techneuten,

wie zou mij simpel uitleg kunnen geven hoe ik de e-mail van de Iphone kan activeren, heb het geprobeerd met bestaand e-mailadres en ook geprobeerd met nwe Gmailaccount aan te maken, tevergeefs.
Krijg steeds de zelfde melding:confused: (ben een leek op dit gebied en niet meer de jongste)....
Alvast bedankt!

Herk, kan je ons de melding die je krijgt ook geven? Tevens zou het handig zijn als je de instellingen geeft die je hebt ingevuld, zowel bij de POP3 accounts als het GMail account.

PS. Heb je topic verplaatst naar het E-mail forum, daar is het wat beter op zijn plaats.

herk0039 23-10-07 17:00

Beste Shorty,
als ik de account en servergegevens invul van mijn bestaand e-mailadres in het poprubriekje (dat zou ik het liefste hebben dat ik die gewoon op de Iphone zou kunnen openen en verzenden) dan komt er te staan: Cannot using connecting SSL evenzo met de Gmailaccount..
Ben al 2 dagen aan het pielen.... Voor de goede orde ik heb de 1.0.2. versie, en heb dank zij jullie wel internet kunnen activeren!! Kan je me helpen? thanks
M.v.Herk

shorty 23-10-07 17:44

Herk, de gegevens die je mij in PM hebt gestuurd van Planet zijn correct, deze gebruik ik ook (tenminste ik neem aan dat je mail.planet.nl hebt ingevuld en niet mailplanet.nl). De melding "Cannot connect using SSL" heb ik ook gehad. Als het goed is vraagt hij hierna meteen of hij het zonder SSL moet proberen. Hierbij moet je op "Yes" drukken en dan duurt het een tijdje maar werkt het daarna wel.

Laat je even weten of je deze vraag wel krijgt? En zo ja, is het nu wel gelukt?

herk0039 23-10-07 21:41

Beste Shorty,
w.b.t. de emailbox aanleggen in Iphone met Planet is tot stand gekomen/gelukt, alleen het werkt niet met verzenden en ontvangen! De e-mails komen in mijn bestaande inbox (op computer) binnen.
Wat nu gezongen, en kan het nog gewijzigd worden en evt. hoe?

ik ben er moe van maar ik blijf proberen!

mvg.
M. van Herk

shorty 24-10-07 00:36

Dat is een instelling die je moet doen op je computer. Ik ga er vanuit dat je Outlook gebruikt? Ga dan naar:

Extra >> Accountinstellingen >> Dubbelklik account >> Meer instellingen >> Tabblad Geavanceerd >> Zet hier een vinkje bij: Van server verwijderen na 10 dagen.

Nu laat hij ze 10 dagen op de mailserver staan. Wanneer je nu binnen 10 dagen je mail ophaalt met je iPhone ontvang je ze daar ook.

herk0039 24-10-07 11:13

Beste Shorty,
Reagerend op je lste advies het volgende, ben ik hier op de "goede Locatie"? : Ik ga in Outlook naar :
Extra,>Accounts>Eigenschappen> Geavanceerd, nu krijg ik het volgende:
- Uitg. email (SMTP)
voor deze server is beveiligde (SSL) nodig.
- Ink. email (Pop3)
voor deze server is beveiligde (SSL) nodig

Ps Er zijn ook nog getallen ingebracht resp.: 25 en 110, moet dit veranderd worden?
ben gewoon een beetje te angstig:confused:

vr.gr. M. van Herk

shorty 24-10-07 15:14

Dit moet je niet veranderen, zijn de poorten via waar hij verbinding gaat maken. Als het goed is staat hieronder een kopje "Bezorging". Hier staat de instelling van een kopie achterlaten op de server.

Ik gebruik Outlook 2007, misschien dat jij een andere versie gebruikt? Dan kan het zijn dat de instelling op een iets andere plek zit.

jorisvn 24-10-07 15:27

Voor Gmail is er net een nieuwe setting gekomen. Zie hier de beschrijving van google over imap op je iphone.

klik hier voor de nieuwe gmail imap settings

Michael 24-10-07 19:05

Maar dan zal je eerst je settings op de website van Gmail moeten veranderen. Ik heb gekeken maar dat kan nog niet. Google zegt dat ze iedere dag een heleboel gebruikerssettings zullen aanpassen. Wachten dus nog even.

herk0039 30-10-07 02:10

Beste Michael, je denkt waarschijnlijk daar heb je Herk weer! Mijn computer heeft er een paar dagen uitgelegen.Ja ben al een week aan het klooien met emailen en kan de ltste dagen af en toe mailen en internetten! Ik zeg af en toe want het lukt soms, maar net zo vaak niet en de melding krijg dat hij geen connectie met server kan krijgen (heb de 1.0.2. versie).Hij blijft echter maar proberen/cq draaien. Heb gisteren naar hotmailadressen gemaild, krijg wel het bericht in de Sentbox dat hij verzonden is maar,ontvanger krijgt niks binnen!! Naar mijn desktop mailen lukte wel! Hebben andere gebruikers dit ook? ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben. Nb ik heb accounts aangemaakt in Yahoo en Gmail. Please bericht mij! alvast bedankt!! Herk

Fresh 30-10-07 09:42

@Herk

Bij Gmail moet je online expliciet je pop-mail aanzetten in de instellingen op de website van Gmail. Pas daarna zullen de instellingen op je iPhone werken (voor Gmail).

Misschien heb je hier ook iets aan:
iPhone: Send mail not working

wortmann 11-08-08 11:58

SSL Planet en T-Mobile
 
Beste mensen,

Ik heb mijn iPhone geupgrade naar 2.0.1 nu doet mijn mail het niet meer.
PLanet met T-Mobile hij vraagt aldoor SSL verbinding.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Saik0 11-08-08 19:39

Gister een iphone gekocht, firmware 2.0 (Het gaat hier om een US 4gb iphone, ouder model dus) Na een hoop geklooi heb ik met mijn Hi Prepaid kaartje internet aan de praat gekregen. Maar ik krijg met geen 1 emailadres verbinding. Via Wi-Fi werkt het feilloos. Maar zodra ik overschakel naar gprs kan ik via geen 1 adres mail ophalen of verzenden. Ik heb mobileme, gmail, en een paar andere pop mailadressen geprobeerd maar niets werkt. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb in een ander topic ook al een dergelijke vraag gesteld maar geen antwoord. Is mijn vraag niet boeiend genoeg? ;)

Voor alle duidelijkheid dus even alles op een rijtje.

Unlocked iPhone 4GB (US) met firmware 2.0.
Hi Prepaid met eindeloos online bundel.
Emailadressen werken via Wi-Fi, maar krijgen geen verbinding via gprs.
Tijdens het proberen te verbinden krijg ik de melding: Mail ophalen niet mogelijk. De verbinding met de server 'imap.gmail.com' is mislukt.
Zo ook bij de pop van mijn domein, en alle andere emailadressen. Met en zonder SSL geprobeerd, reset permissions gedaan. Emailadressen met de hand toegevoegd en ook via itunes. Opnieuw aangezet en uitgezet.

Wat kan ik nu nog doen? Ligt het aan de proxy instellingen voor mail? Daar heb ik ook in moeten klooien voor safari om het aan de praat te krijgen.

Ma-trix 14-08-08 17:37

Heren en Dames,
Na twee dagen klooien met de I Phone lukt het maar niet om e mails te zenden of ontvangen! Als ik al jullie mails lees moet je wel een erge techneut zijn om dit alles te snappen? Compliment apple voor de gebruiks vriendelijkheid (Not) en wens u veel succes voor de toekomst! Afz een I Phone Dummy, maar waarschijnlijk is dat 95% van hun klanten zo te lezen??

Abu 14-08-08 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ma-trix (Bericht 169150)
Heren en Dames,
Na twee dagen klooien met de I Phone lukt het maar niet om e mails te zenden of ontvangen! Als ik al jullie mails lees moet je wel een erge techneut zijn om dit alles te snappen? Compliment apple voor de gebruiks vriendelijkheid (Not) en wens u veel succes voor de toekomst! Afz een I Phone Dummy, maar waarschijnlijk is dat 95% van hun klanten zo te lezen??

Wat gaat er dan fout? Anders kunnen wij jou ook niet helpen

S.A.F 27-08-08 13:01

Ook ik heb sinds firmware 2.0 het probleem niet te kunnen emailen. Met dezelfde instellingen (100x gecontroleerd) als 1.1.4 werkt het gewoon niet bij 2.0. Krijg steeds de melding:

"Mail ophalen niet mogelijk. De gebruikersnaam of wachtwoord voor mail.home.nl is onjuist."

De instellingen die op 1.1.1 en 1.1.4 altijd hebben gewerkt:

Account: ON

Pop Account Information
Name: Jan Smit
Address: jansmit@home.nl
Description: mail.home.nl

Incoming Mail Server
Host Name: mail.home.nl
User Name: jansmit
Password: xxxxx

Outgoing Mail Server
Host Name: smtp.gmail.com
User Name: jansmit@gmail.com
Password: xxxxx

Advanced...

Incoming Settings
Use SSL: OFF
Authentication: Password
Delete from server: Never
Server Port: 110

Outgoing Settings
Use SSL: ON
Authentication: Password
Server Port: 587

Wat is er toch zo verrekte moeilijk aan die kl*te account!? Heeft altijd gewerkt tot de firmware update! Heb ook al opnieuw gerestored! Gebruik de custom firmware (nieuwe) van Michael.

iCone 27-08-08 13:07

tja.. dat het gebruikersnaam of wachtwoord fout is. Weet je zeker dat je geen typfoutje gemaakt hebt misschien? Heb je het met deze gegevens ook eens op een normale computer geprobeerd? Misschien is er wel iets mis bij @home? Ik weet niet hoe lang dit als is natuurlijk

iScorpio 27-08-08 13:11

Ik heb er zelf ook last (van gehad). Als ik zelf alles na een restore handmatig invul lukt het mij niet om het mail account werkende te krijgen. En ja, alles goed na gelopen. Ga ik vervolgens mijn backup in iTunes terugzetten werkt mijn mail account ineens wel weer (met dezelfde instellingen). Raar maar waar.

iCone 27-08-08 13:14

Lijkt dan toch iets niet goed te gaan met de iPhone. Raar toch eigenlijk?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:36.