iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi valt telkens weg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/130123-wifi-valt-telkens-weg.html)

qlymax 20-11-12 21:50

Wi-Fi valt telkens weg
 
Sinds een paar dagen heb ik op mijn iPhone 5 geen goede internet verbinding meer via Wi-Fi. Als ik overschakel op 3G gaat het allemaal prima. Ik heb een aantal testen uitgevoerd met de app van speedtest.net. Telkens als ik dit doe is die heel lang bezig met ping te testen. Als die dan eindelijk zijn ping heeft dan blijft die heel lang niks doen als hij eigenlijk de download moet testen. Eenmaal de download getest komt de downloadspeed niet boven de 1 mb/s. Aan uploaden komt de test helemaal niet toe.

Het rare is dat ik met mijn laptop prima verbinding heb. Ook bij mijn moeder in de winkel heb ik met mijn telefoon hetzelfde probleem?

We hebben een netgear router en een abonnement bij Ziggo.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

MathieuG 20-11-12 21:53

Zelf ook last (gehad) van een onstabiele Wi-Fi verbinding sinds de update naar 6.0.1. Ik heb gister de firmware van mijn D-link router geüpdatet en nu is het goed. Misschien heeft dit niets met jouw probleem te maken maar misschien is er ook wel een firmware update voor jouw router beschikbaar.

qlymax 20-11-12 21:55

Dit heb ik al gekeken maar werkt niet. Ik heb ook de router al gereset en instellingen van iPhone ook gereset. Maar het is voor mij ook niet duidelijk waar het probleem ligt. Aan de router of aan me iPhone?

Mijn moeder heeft namelijk met der Samsung (:confused:) in der winkel ook last van hele langzame verbinding maar thuis heeft ze goede verbinding.

MathieuG 20-11-12 22:17

Bij mij was de verbinding weg en als ik dan naar instellingen, Wi-Fi mijn thuisnetwerk aantikte een browsersscherm opende met alleen het woord success.

Dan was het voor heel even weer opgelost en daarna was de snelheid weer weg of de verbinding viel weg.

Maar ik merkte dit op mijn eigen netwerk op t netwerk van de zaak had ik geen problemen dus heb ik de oplossing in de router gezocht. En nogmaals een firmware update van de router was de oplossing.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:30.