iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   issue met aanraakgevoeligheid iphone 5 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/130332-issue-aanraakgevoeligheid-iphone-5-a.html)

defisit 25-11-12 11:20

issue met aanraakgevoeligheid iphone 5
 
Zijn er meer iphone 5 bezitters die problemen ervaren met de aanraakgevoeligheid van het iphone 5 scherm?

Ik mijn geval reageert het scherm niet bij het aanraken van een app icoontje of er wordt verkeerd gereageerd bv, het scherm gaat naar de volgende pagina in plaats van de applicatie te openen waarop je drukt. Heel irritant :mad:

Heb even rondgekeken op het Apple support forum en gezocht op "responsiveness screen iphone 5" en lees daar ook klachten.

Iemand hier meer last van? Ik heb 5/64 uit de eerste serie denk ik, althans gelijk besteld toen deze in NL beschikbaar kwam.

John.

Guest-20180925190238 25-11-12 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defisit (Bericht 855960)
Iemand hier meer last van?

Geen probleem hier met een iPhone 5 uit de allereerste serie (gekocht in de Apple Store in Sulzbach - D).

Misschien een afspraak maken met de Genius Bar?

Urbanfoto 25-11-12 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defisit (Bericht 855960)
Zijn er meer iphone 5 bezitters die problemen ervaren met de aanraakgevoeligheid van het iphone 5 scherm?

Ik mijn geval reageert het scherm niet bij het aanraken van een app icoontje of er wordt verkeerd gereageerd bv, het scherm gaat naar de volgende pagina in plaats van de applicatie te openen waarop je drukt. Heel irritant :mad:

Heb even rondgekeken op het Apple support forum en gezocht op "responsiveness screen iphone 5" en lees daar ook klachten.

Iemand hier meer last van? Ik heb 5/64 uit de eerste serie denk ik, althans gelijk besteld toen deze in NL beschikbaar kwam.

John.

Yep heb dat ook. Als ik bijv een smsje wil versturen dan springt hij eerst naar het scherm voor te zoeken in de iPhone.

Mijne iPhone 5 is in oktober 2012 gemaakt.

XIII 25-11-12 16:21

Ik heb er incidenteel ook last van.

Maar omdat het maar af en toe optreedt heb ik nog niet kunnen uitzoeken of het 1 specifieke App is of niet.

defisit 25-11-12 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Urbanfoto (Bericht 856076)
Yep heb dat ook. Als ik bijv een smsje wil versturen dan springt hij eerst naar het scherm voor te zoeken in de iPhone.

Mijne iPhone 5 is in oktober 2012 gemaakt.

Jep, dat heeft mijn 5 ook, maar het beperkt zich niet tot een bepaalde app. Het is een algemeen issue. Bijvoorbeeld het disablen van de Wi-Fi interface reageer vaak niet op aanraking. Dus de schuifknoppen om iets aan/uit te zetten werken soms niet. Los hiervan zit het gedrag over het hele scherm.

Heb het YouTube filmpje gevonden waarop iemand het euvel demonstreert. Zo extreem heb ik het niet maar laat zien wat ik bedoel.

http://www.youtube.com/watch?v=DT1T2CCZjj8

Ik ga even kijken wat te doen, waarschijnlijk Apple bellen voor support

XIII 25-11-12 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defisit (Bericht 856199)
Dus de schuifknoppen om iets aan/uit te zetten werken soms niet.

Daar heb ik inderdaad ook (vaker) last van.

Laat a.u.b. even weten wat Apple er van zegt.

Urbanfoto 25-11-12 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 856201)
Daar heb ik inderdaad ook (vaker) last van.

Laat a.u.b. even weten wat Apple er van zegt.

Idem hier.

Wou ook net vragen om te laten weten wat Apple zegt.
Eerlijk gezegd heb ik niet veel zin om mijn toestel al 3 dagen kwijt te zijn.
Zou gewoon niet mogen dit probleem.

defisit 26-11-12 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 856201)

Laat a.u.b. even weten wat Apple er van zegt.

Ik kan even bellen maar twijfel of ik het dan gelijk laat repareren of de standaard en verplichte supportstappen ga doorlopen zoals restore en upgraden naar de laatste versie van iOS. Ik zit nu op 6.0.0 en blijf daarop zitten om de grootste kans op een toekomstige jailbreak te behouden.

Ik ga wat verder onderzoek doen om te achterhalen of het een softwarematige fout is. Er zit een jaar garantie op de hardware dus ik kan dit over een maand of wat ook nog aanmelden. Punt is ook dat - mocht het toestel door Apple worden vervangen door een andere - ik geen nieuwe 5 krijg maar een refurbished model. Dit hoeft niet voor iedereen een issue te zijn maar het zou zonde zijn een ander 2e hands toestel te krijgen als het een software issue blijkt te zijn waarover we hier praten. Het is jammer dat ik dit niet eerder heb ontdekt binnen de eerste 30 dagen. Misschien is het later pas ontstaan maar, als ik het toen gelijk had gezien en actie had ondernomen ik een volledig nieuw toestel zou hebben gekregen en geen refur (waarop geen nieuwe garantieperiode ingaat maar de nog resterende looptijd van de originele aankoop)

Als ik wat hoor of onderzocht heb bericht ik terug.

XIII 26-11-12 10:48

Ik heb het probleem met 6.0.1 na een kale installatie...

n1mber 26-11-12 11:55

Ik heb problemen tijdens typen van mail/berichten.

Heel vaak pakt ie gewoon de verkeerde letter. Op mijn vorige iphone's (bijna) nooit last van gehad.

defisit 26-11-12 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door defisit (Bericht 856273)

Als ik wat hoor of onderzocht heb bericht ik terug.

Gebeld met support. Inderdaad de stappen doorlopen, dus hard reset en herstel proberen. Support gaf aan dat het geen onbekend issue is, maar kon niet aangeven of het software- of hardwarematig is.

Mocht bovenstaande het issue niet oplossen - dit is mijn verwachting omdat al aangegeven was in deze thread dat het ook speelt op 6.0.1 - dan krijg ik een ander (hopelijk compleet nieuw) toestel.

John


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.