//

Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes)

Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eigenlijk heb ik 2 vraagjes: ik zit met een "oude" macbook Pro vaan een jaar of 5 oud, die nog prima werkt, helaas met Mac ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-11-12, 11:32
Desperation Desperation is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard Iphone 5 wordt niet herkend (door Itunes)

Eigenlijk heb ik 2 vraagjes:

ik zit met een "oude" macbook Pro vaan een jaar of 5 oud, die nog prima werkt, helaas met Mac OS X versie 10.5.8

Ik kan geen updates meer uitvoeren en daardoor heb ik eigenlijk 2 problemen;

1) ik kan geen update meer uitvoeren van Itunes (nu versie 10.6.3), en voor connectie te maken met de Iphone heb ik dacht ik 10.7 nodig...

en

2) (minder relevant) ik kan ook de laatste adobe flash player niet installeren, waardoor ik bijvoorbeeld YELO niet kan gebruiken.

Op welke manier kan ik toch deze problemen verhelpen?
Volstaat een nieuwe DVD van Lion?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-12, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation Bekijk bericht
Volstaat een nieuwe DVD van Lion?
Een DVD van OS X Lion bestaat niet. Je kan bij Apple wel een retail DVD kopen van OS X Snow Leopard en dan is het iTunes probleem opgelost.

Direct updaten van OS X Leopard naar Lion is niet mogelijk.
  #3  
Oud 26-11-12, 15:11
Desperation Desperation is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Een DVD van OS X Lion bestaat niet. Je kan bij Apple wel een retail DVD kopen van OS X Snow Leopard en dan is het iTunes probleem opgelost.

Direct updaten van OS X Leopard naar Lion is niet mogelijk.
En zo'n update geeft verder geen problemen met andere programma's? Want ik heb indertijd mijn macbook aangeschaft om te kunnen "draaien" met SERATO.
Ik kan bijvoorbeeld mijn macbook houden om te gaan draaien, en mij een nieuwe laptop kopen en zo is het Itunes (en wss ook het flash player) probleem opgelost...
  #4  
Oud 26-11-12, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation Bekijk bericht
En zo'n update geeft verder geen problemen met andere programma's? Want ik heb indertijd mijn macbook aangeschaft om te kunnen "draaien" met SERATO.
De Snow Leopard update werkt met alle software die ook op een Intel processor draait.

/offtopic/
Volgens de website van Serato zijn alle Serato producten zelfs compatibel met OS X Mountain Lion.
/ontopic/

Maar je kan natuurlijk ook een nieuwe laptop kopen om iTunes en Adobe Flash te laten werken. Ik heb hier nog een zwarte MacBook 2007 die perfect draait met OS X Lion en alle software die ook onder OS X Leopard draaide, incl Flash en iTunes 10.7.

Succes verder
  #5  
Oud 30-11-12, 12:07
Desperation Desperation is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard

Vandaag heb ik eens contact opgenomen met een LAB9 winkel met de vraag of zij een DVD (van de Snow Leopard) op stock hadden, en of ik eventueel eens kon langskomen voor meer info.
Krijg ik als antwoord dat er nergens geen DVD's meer zijn en dat je ze ook niet meer kan bestellen, en dat je enkel de update kan laten uitvoeren in de winkel voor zo'n 60€...

Nogal vreemd omdat ik gisteren op het volgende ben terecht gekomen:

Apple maakt Mac OS X Snow Leopard weer beschikbaar in de online Apple Store
Apple heeft het in 2009 uitgebrachte Mac OS X 10.6 Snow Leopard weer beschikbaar gemaakt in de online Apple Store. Het product werd eerder dit jaar verwijderd uit de Store, maar kan sinds vandaag weer besteld worden. Ook heeft Apple de prijs verlaagd naar €18,-.
Mac OS X Snow Leopard is de laatste versie van OS X die op DVD verscheen. Apple besloot namelijk om vanaf OS X Lion de updates enkel nog aan te bieden via de Mac App Store. OS X Lion kon nog wel worden aangeschaft als USB-stick, maar met de komst van OS X Mountain Lion afgelopen zomer heeft Apple ervoor gekozen om volledig over te stappen op het digitaal aanbieden van updates.
Mocht je toch nog interesse hebben in een Mac OS X Snow Leopard DVD, dan kun je die hier aanschaffen.
  #6  
Oud 30-11-12, 12:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperation Bekijk bericht
Nogal vreemd omdat ik gisteren op het volgende ben terecht gekomen:
Dat is niet alleen vreemd maar ook geknoei en voor zover mij bekend ook illegaal. Er is geen enkele Apple Premium Reseller die zoiets doet.

Je hebt die fysieke DVD immers nodig om eventueel te herstellen of om onderhoud uit te voeren aan OS X Snow Leopard als er iets niet meer werkt. Met Lion en Mountain Lion kan je dat vanaf de recovery partitie maar niet met Snow Leopard.

Dit gezegd zijnde: koop die DVD bij Apple (of een APR) en doe de update. Dan zijn jouw iTunes problemen met de iPhone 5 opgelost.

Dat was het wat mij betreft
  #7  
Oud 30-11-12, 12:49
Desperation Desperation is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik was dan ook van plan die DVD te kopen, maar wou zien of ze hem ergens in stock hadden, vandaar en wou dan ook eventueel informeren naar geheugenuitbreiding... Het zou stom zijn om 25€ te betalen voor die dvd, als ik hem ergens voor 18€ kan kopen in de buurt...
Ik was gisteren naar de Mediamarkt geweest, maar daar verwezen ze mij door naar Mac line store hier te Brussel. Vandaar dat ik ook eens een LAB9 winkel heb gecontacteerd omdat zij toch ook wel een "officiele" APR zijn?!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone wordt niet meer herkend door pc, laptop of iTunes nouska1976 iTunes 1 22-12-10 09:58
Iphone hangt op Apple, DFU werkt niet en wordt niet herkend door Itunes , PC etc. Peterhercules Archief 1 29-01-10 13:34
iPhone wordt half/niet herkend door iTunes (error 9807) puccini iTunes 10 15-08-09 16:21
iPhone wordt niet herkend door iTunes Ytz iTunes 16 04-08-09 06:58
Mac OS X: iphone wordt niet herkend door itunes cmvangestel iTunes 1 14-02-08 10:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:58.