//

iPhone 5 simlock vrij moeilijk verkrijgbaar

iPhone 5 simlock vrij moeilijk verkrijgbaar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Al enkele dagen probeer ik een simlock vrije iPhone 5 te bemachtigen. In winkels (bijv. PhoneHouse) beweert men dat ze geen simlockvrije iPhones mogen verkopen. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-11-12, 18:49
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard iPhone 5 simlock vrij moeilijk verkrijgbaar

Al enkele dagen probeer ik een simlock vrije iPhone 5 te bemachtigen.
In winkels (bijv. PhoneHouse) beweert men dat ze geen simlockvrije iPhones mogen verkopen.
Zelfs de premium Apple reseller Amac in Amersfoort beweert dat bij hoog en bij laag.
Ik moet dus naar de Apple Store in Amsterdam om een kans te maken.

Om het nog gekker te maken: Op de site van Apple staat een waarschuwing voor simlockvrije iPhones:
Een niet-vergrendelde iPhone 5 biedt mogelijk geen ondersteuning voor LTE-netwerken in alle andere landen. Neem voor meer informatie contact op met de betreffende netwerkaanbieders.

In geen enkele winkel kon men mij hier iets naders over vertellen.

Met mijn 2 jaar oude simlockvrije iPhone 4 heb ik niet eenmaal een probleem gehad.

Vandaag in Duitsland blijkt bij een MediaStore dat simlock vrij geen enkel probleem is, maar..... geen iPhone 5 in voorraad. Ook geen idee wanneer wel.

Dan maar via de webwinkel van Apple? Daar zal ik nooit meer iets kopen tot duidelijk wordt wat de levertijd zal zijn. Mijn laatste bestelling van een simpel kabeltje kostte drie weken.

Wie begrijpt deze klantenpesterij? En waarom in NL wel en in D niet?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-12, 18:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanSr Bekijk bericht
Dan maar via de webwinkel van Apple? Daar zal ik nooit meer iets kopen tot duidelijk wordt wat de levertijd zal zijn.
De levertijd van de iPhone 5 in de Online Apple Store is één week.

http://forum.iculture.nl/f41/kopen-v...e-besteld.html
  #3  
Oud 28-11-12, 19:18
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard

Dat dacht ik bij de vorige zending ook. Geen bericht, niets. Gewoon wachten. Niet meer van deze tijd.
  #4  
Oud 28-11-12, 19:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanSr Bekijk bericht
Dat dacht ik bij de vorige zending ook.
Ah OK Ik heb nog nooit een probleem gehad met verzendingen van de Apple Online Stores in BE en NL, maar daar ben jij niet mee geholpen. Succes verder
  #5  
Oud 30-11-12, 10:25
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard

Gisteren in het weelderige Apple paleis in Amsterdam een iPhone 5 gescoord, een witte met 32 Gb, de enige die ze nog hadden. Voorbeeldig geholpen, direct werden alle data en instellingen van de oude 4 overgezet.
De medewerkers bleken niets te weten van de waarschuwing op de site over simlockvrije telefoons.
Ook begrepen zij niet waarom je in NL zelfs bij een Premium Reseller geen simlock vrije telefoons kan kopen. "Een van de mysteries van Appple", was het commentaar.

Daarna met de dood in de schoenen naar een Vodafone winkel voor een nano simkaart.
En ook daar, in de Kinkerstraat, voorbeeldig geholpen, na een wachttijd van slechts een kwartier. Voor het eerst dat ik bekwaam, beleefd en vlot werd geholpen in een Vodafone winkel.
De dame in kwestie was het volledig met mij eens dat het een schande is dat Vodafone zijn zakelijke abonnee's volledig in het duister laat over de stand van zaken. Op de site is niets te vinden. Zij meldde mij dat ik nog steeds 15€ per maand betaalde voor internet via GPRS als ik mijn iPhone als personal hotspot gebruik. "Daar mogen we al geruime tijd geen kosten meer voor in rekening brengen".
Kijk, daar heb je wat aan! Hulde.
Benieuwd of ik het terug kan vorderen.
  #6  
Oud 30-11-12, 10:41
nikoborgoo nikoborgoo is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 1
Standaard

vanaf vandaag staat de iphone 5 factory unlocked in the US, mss een reisje overwegen???
  #7  
Oud 30-11-12, 11:46
JanSr JanSr is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 74
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nikoborgoo Bekijk bericht
vanaf vandaag staat de iphone 5 factory unlocked in the US, mss een reisje overwegen???
Dat hoeft niet eens zo ver. In Duitsland kan je overal terecht. Niemand begrijpt waarom.

En nog iets aardigs:
Vandaag gebeld over die €15 voor gebruik van telefoon als modem:
Het bedrag wordt gerestitueerd voor de maanden dat ik betaalde. Vanaf mei mogen daar geen kosten meer voor in rekening worden gebracht (EU regel).

Daarbij komt dat elke iPhone als personal hotspot kan worden ingesteld. Kosteloos.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4S simlock vrij jjkap iPhone algemeen 0 06-10-11 17:10
iPhone 4 SimLock Vrij samluit Koopinformatie Nederland 3 18-03-11 08:01
iPhone 3G: Help! Jailbreak + illegaal simlock vrij -> Legaal T-mobile simlock vrij Dagavu Unlock 0 25-09-10 14:22
Simlock vrij toestel, krijgt simlock door Jailbreak? Rub3n Archief 4 27-02-10 11:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.