iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   stof in lens iPhone 5? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/130533-stof-lens-iphone-5-a.html)

Caspar 28-11-12 18:00

stof in lens iPhone 5?
 
Hi, mijn iPhone 5 van twee maanden oud heeft ineens het vreemde dat bij het maken van foto's er een klein vlekje te zien is. Dit zat er eerst niet en viel me vandaag ineens op. Als ik de trilfunctie van het toestel even laat gaan dan lijkt het erop dat het stof zich verplaatst naar een ander gedeelte. Als je overschakeld naar video dan zie je dezelfde vlek maar dan iets vergroot (zoals je normaal altijd ziet als je naar video overschakelt dan zoomt ie in.) Buitenkant is compleet schoon en krasvrij maar het lijkt er dus echt op dat het aan de binnenkant zit.. Heeft iemand dit wel eens gehad? Door zachtjes te tikken op de voorkant als het toestel met het de rug op tafel ligt is het soms weg maar komt dan toch weer terug na verloop van tijd. Het is dus alleen bij de camera app. Ik heb het toestel ook even gereset just in case maar heeft geen nut.

Weet iemand of dit garantiewerk is?

iponemarco 29-11-12 08:09

Heb het ook een keer gehad bij een samsung toen het sherm vervangen was.
Ik denk dat dit onder de garantie valt.
Waar heb je hem gekocht??

Caspar 29-11-12 10:04

Hij komt bij T-Mobile vandaan.. Heb ze al een mail gestuurd, ik wacht hun reactie even af.

fllex 29-11-12 10:05

Er zit duidelijk iets tussen je lens ja... Maak een Genius afspraak voor de Apple Store in Amsterdam en je iPhone wordt zo vervangen. Is garantiewerk. Als je hem ergens anders wilt omruilen sturen ze hem meestal op voor reparatie en ben je hem een tijdje kwijt...

Caspar 30-11-12 12:14

Ik ga volgende week even langs bij de Apple Store om te kijken of ze er iets aan kunnen doen. Op diverse fora van o.a. Apple zelf las ik dat er meer mensen zijn geweest met dit probleem en die toestellen werden probleemloos omgeruild voor een nieuwe.

iKroes 16-01-13 19:49

Ik heb hier sinds vandaag ook last van....verdorie, dat wordt dan al de 5e iphone 5 voor mij

Caspar 16-01-13 20:05

Ik ben naar de Apple Store Amsterdam geweest en ze hebben mijn toestel omgeruild voor een nieuwe. Goede service! Binnen een kwartier geregeld.. Alles gebackupt via iCloud dus had alles weer terug..

Guest-20180129142242 16-01-13 20:56

Citaat:

5e iphone 5
Pfoe, ik heb hier nog gewoon de eerste en er is niets mee aan de hand...

iKroes 16-01-13 23:46

Helaas is het bij mij niet zo....

1e had beschadigingen op scherm en rand
2e had beschadigingen op rand, opening tussen scherm en rand en deukje
3e had beschadiging op achterpaneel
4e was perfect, totdat ik vandaag op mijn foto's zag dat er een zwarte vlek te zien is...

mike77 03-06-13 16:55

Hier begint de ophoping van stof bij de lens eveneens..

Mij iPhone 5 komt uit de mediamarkt België .
Kan ik met mijn iPhone naar Amsterdam om te ruilen/uitblazen,....?
Of zijn ze al snel met"hola hola, niet van bij ons gekocht en een Belg ,..."


Greets,

Mike


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.