//

iPhone 4 baseband chip defect?

iPhone 4 baseband chip defect? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb hier nu een telefoon liggen van iemand uit de buurt die had zijn iphone bij een niet nader te noemen zaakje laten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-12-12, 11:12
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard iPhone 4 baseband chip defect?

Hallo,

Ik heb hier nu een telefoon liggen van iemand uit de buurt die had zijn iphone bij een niet nader te noemen zaakje laten "repareren" en heeft hem mee gekregen met het itunes logo en een SUCCES er mee. Want ze konden hem niet meer repareren. Error -1 in Itunes, nou heb ik de telefoon gisteren weer aan de praat gekregen voor hem echter is het nu zo dat mijns in ziens de baseband chip defect is.
de telefoon heeft geen Wi-Fi, geen bluetooth, geen imei, geen firmware iccid wordt niet weer gegeven en ziet de simkaart niet.
Nou hebben we laatst een Samsung galaxy S2 gjtaged en hier zou een nieuwe imei ingeschreven kunnen worden is ons gezegd (nog niet gevonden hoe of wat) maar het schijnt wel mogelijk te zijn met de juiste EFS bestanden
Maar nu is mijn vraag; is de chip kapot of is het nog te herstellen via een of ander achterdeurtje?

Gr Nico
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-12, 11:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR Bekijk bericht
de telefoon heeft geen Wi-Fi, geen bluetooth, geen imei, geen firmware iccid wordt niet weer gegeven en ziet de simkaart niet.
Als dat het geval is dan zijn er waarschijnlijk twee (2) radiochips naar de filistijnen. De Wi-Fi/BT radiochip en de GSM/UMTS/HSPDA radiochip.
  #3  
Oud 02-12-12, 12:53
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

zijn deze tekoop? zoja waar? Misschien weer een leuk project om te zien of deze te vervangen zijn
  #4  
Oud 02-12-12, 13:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR Bekijk bericht
zijn deze tekoop? zoja waar?
Alles is te koop. Niet alleen de radiochips maar ook de zeer precieze SMD de-soldeer/soldeer apparatuur om de radiochips uit het moederbord te halen en er nieuwe in te zetten.

Kijk eens op: iFixit: The free repair manual

Succes gewenst
  #5  
Oud 21-03-13, 15:46
Brascoo Brascoo is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Standaard

Hey , vraagje je zegt dat je met de error-1 het zelf aan de praat hebt gekregen .... Maar ik krijg em zelf sniet maar aan de praat , hij blijft bij de recoverymodus en wilt niets doen niet via itunes niet via iphone zelf heb alles al geprobeerd (Ireb , umbrella , recoverymode fix,...) krijg hem maar niet aan de praat , Hoe heb jij het gedaan ?

Alvast bedankt
  #6  
Oud 21-03-13, 20:28
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

ik heb hem toen via redsnow geactiveerd/jailbreak erop...
Waarschijnlijk is je radio en gsm chip kapot
-1 is een hardware error.
Je zult naar alle waarschijnlijkheid geen
imei
bluetooth
Wi-Fi
hebben
mocht het niet lukken hoor ik het wel
gr nico
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Defect iPhone omgeruild voor een defect iPhone sinanyavuz Odido (T-Mobile) 16 31-03-12 13:14
Ov chip achter iPhone hakkie05 iPhone algemeen 0 15-03-11 22:29
Gps Chip iPhone 4 kal_el iPhone algemeen 5 30-07-10 23:48
Gps op iphone 2G via chip?? Digi Archief 12 26-06-09 22:11
Gps op iphone 2G via chip?? Digi Archief 1 08-09-08 22:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:33.