//

iPhone of Android?

iPhone of Android? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet niet of deze topic is toegestaan of in deze sectie hoor, anders sorry. Volgende maand verloopt mijn abonnement, en mag ik een nieuwe ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-12-12, 14:53
Guest-20200115125946
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard iPhone of Android?

Ik weet niet of deze topic is toegestaan of in deze sectie hoor, anders sorry.

Volgende maand verloopt mijn abonnement, en mag ik een nieuwe telefoon kiezen. Alleen ik was eerst een beetje een android fanboy, maar sinds mijn broer nu een Iphone heeft, begin ik steeds meer te twijfel of ik wel een android toestel ga nemen en misschien een Iphone 5

Zijn hier mensen die eerst een android-toestel hadden en nu een iphone? En of de iphone echt beter is?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-12-12, 14:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Jouw vraag: "iPhone of Android?" klinkt een beetje als: "een Mercedes C klasse of een auto?".

Er zijn tientallen zo niet honderden verschillende mobiele telefoons met de een of andere versie van Android. Misschien moet je iets preciezer zijn
  #3  
Oud 08-12-12, 15:16
Guest-20200115125946
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja ok haha, ik zit te twijfelen tussen Iphone 5 of Galaxy s3 of lg optimus 4x Hd
  #4  
Oud 08-12-12, 15:27
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

snap niet dat je twijfelt???
gewoon iphone..

wat dacht je voor antwoord te krijgen op een iphone forum
Pascal
__________________
Ipad 32GB,touch 16GB,2G 16GB,3G 16GB,4G 16GB en de 5G 16 GB
  #5  
Oud 08-12-12, 15:36
Guest-20200115125946
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom een iphone en wat er juist beter is/
  #6  
Oud 08-12-12, 16:28
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Android is binnen een jaar old school Windows 8 gaat er gehakt van maken, en IOS wordt dan meest gedraaide systeem
  #7  
Oud 08-12-12, 16:36
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Die vraag is niet te beantwoorden, want die is voor iedereen verschillend. Wil je een groot scherm om wat voor reden dan ook dan ben je aangewezen op een Android toestel. Alle smartphones doen hetzelfde alleen ze doen het op verschillende wijze. Je hebt nu een iPhone dus je weet of die aan je behoeft voldoet. Je geeft ook aan dat je een Android fan ben, dus je weet zelf wel waarom. Het is dus handiger om je af te vragen, waarom ga ik nu twijfelen? Waarom vind IK die iPhone 5 nu in een keer mooier / beter? Realiseer je wel dat je de programma's / spellen die je nu op de iPhone hebt staan, dat die ook op de 5 kunnen draaien, zodat je niet weer hoeft te betalen.

Succes met de beslissing.
  #8  
Oud 08-12-12, 16:43
Kris1986 Kris1986 is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 144
Standaard

Ge moet kijken wat u het beste ligt.. De S3 is redelijk groot in de hand. Voor mij ging het tussen de iphone 5 en de samsung S3. Ik vond de S3 persoonlijk veel te groot, zeker als je er dan nog eens een case rond gaat doen.

Het grote verschil tussen android en iOS is eigenlijk gewoon de mogelijkheden.

Mij stoort het wel een beetje dan de SD kaart bij apple niet mogelijk is en je daardoor direct een duurder model moet nemen want wie komt er nu toe met 16gb.

Ook het ontbreken van de bluetooth om bestanden door te sturen.

Voor de rest is iPhone 5 een supertoestel! Ik heb er geen seconde spijt van!
  #9  
Oud 08-12-12, 17:28
Guest-20200115125946
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@KvdS ik heb geen iphone maar mn broer heeft een Iphone 4S


Maar ik ben bang dat ik de home screen waar je widgets kan plaatsen de de back toets ga missen.
Zijn trouwens de meeste apps al full screen

Laatst gewijzigd door Guest-20200115125946; 08-12-12 om 17:38.
  #10  
Oud 08-12-12, 18:00
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Hoe meer toetsen, hoe lelijker in mijn ogen.

De back-button bij Android is juist één van de grootste horrors van het hele systeem. Je weet NOOIT wat de back-button gaat doen bij een andere app. Iedere keer doet ie weer iets anders
  #11  
Oud 08-12-12, 18:15
pascalbrouwers pascalbrouwers is offline
• iOS 6.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Sjeng - City
Berichten: 189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xLarsVG Bekijk bericht
Maar ik ben bang dat ik de home screen waar je widgets kan plaatsen de de back toets ga missen.
Zijn trouwens de meeste apps al full screen
Nou je geeft het zelf al aan gewoon voor Android gaan.


Pascal

Laatst gewijzigd door wouter1981; 10-12-12 om 16:14.
  #12  
Oud 08-12-12, 20:03
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xLarsVG Bekijk bericht
Maar ik ben bang dat ik de home screen waar je widgets kan plaatsen de de back toets ga missen
Dit is trouwens wel een sterk punt van ICS en JB toestellen dat die bijna geen fysieke knoppen meer hebben. Bij mij baart de Home knop, bij de iPhone, wel zorgen, daar je die wel erg vaak in moet drukken.
En voor de mee lezers, de knopen op een Android toestel zijn geen fysieke knoppen het zijn druk/warmte gevoelige plaatsen op het scherm. Je ziet dus geen knoppen op een dergelijk toestel. Alleen de uit/aan en volume knoppen.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xLarsVG Bekijk bericht
Zijn trouwens de meeste apps al full screen
Er zullen al wel een groot aantal programma's zijn aangepast, maar zeker niet alle. Dat is weer een sterk punt van de Android app's die schalen vanzelf.
  #13  
Oud 08-12-12, 20:09
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
En voor de mee lezers, de knopen op een Android toestel zijn geen fysieke knoppen het zijn druk/warmte gevoelige plaatsen op het scherm. Je ziet dus geen knoppen op een dergelijk toestel. Alleen de uit/aan en volume knoppen.
Dat hangt er maar net van af hoe oud het toestel of de versie van Android is; "vroeger" waren dit wel fysieke knoppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Dat is weer een sterk punt van de Android app's die schalen vanzelf.
Dat is geen vanzelfsprekendheid. Voorbeeld: TomTom voor Android ondersteunde geruime tijd slechts (lage) resoluties.

(en ik snap dat voor de meeste iPhone argumenten ook tegenvoorbeelden zijn te vinden)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #14  
Oud 08-12-12, 22:08
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
(en ik snap dat voor de meeste iPhone argumenten ook tegenvoorbeelden zijn te vinden)

Maar dat is hier toch de discussie, de vraag is welk eco systeem hij wil nemen dan moet je de voor's en de tegen's naast elkaar leggen. Door alleen te roepen Android is slecht dan help je xLarsVG ook niet. Ik denk dat er geen slechte systemen zijn, ze zijn anders. Doordat ze anders zijn zal je je meer thuis voelen bij een van de systemen.

Zo heeft de politie massaal gekozen voor de Blackberry puur en alleen voor de beveiliging. Zo is er voor ieder eco-systeem wat te zeggen.
  #15  
Oud 08-12-12, 23:11
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Ik heb de sIII en ben tevreden.
Als ik bv torrents wil downloaden moet ik niet telkens de pc opstarten, ik doe het gewoon met de mobiel
Een app sluiten is gewoon hetzelfde als bij de iphone ( de middelste knop onderaan indrukken ) ik snap niet dat sommigen hierover beginnen te klagen(?)

Kan je mooie films mee bekijken, onbeperkte oplag etc.
Batterij gaat zeker 1 dag mee. Ook heb je een led indicator die aangeeft als je bv een oproep of bericht hebt gemist dan flikkerd die blauw, batterij bijna op dan is hij rood enzv...

De achterkant kan heel goed tegen krassen. Internetten gaat ook vlot!
  #16  
Oud 08-12-12, 23:30
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
ze zijn anders.
Helemaal mee eens.

Zou er ergens een mooie infographic zijn die de verschillen in kaart brengt en de topic starter zo helpt om een keuze te maken?
  #17  
Oud 09-12-12, 00:55
moonbeam moonbeam is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik had de iphone 3gs de iphone 4 de iphone 4s en nu laatst de iphone 5.
Deze laatste is echt een heel slecht toestel,en heb ik dan ook snel weer verkocht.
Wat vond ik nu zo slecht aan de iphone 5, wel dat is dat de Wi-Fi verre van stabiel was, de verf van het toestel kwam,ook al stak ik deze in mijn broekzak zonder sleutels of muntstukken ofz, en het bellen ging dikwijls net zo als de tijd als in het prille begin van het gsmtijdperk slecht,echt een slechte telefoon, en nu mogen de apple aanhanger zeggen dat ik droom, nu ik weet het mijne ervan,en heb nu een samsung galaxy s3 gekocht, en mijn ervaring hiermee zegt dat ik nooit of nooit of te nimmer nog een iphone zal kopen. Dit is pas een telefoon waarmee je alles kan, zonder dan ook maar te jailbreaken. Nogmaals sorry voor de apple aanhangers maar het gaat echt de verkeerde kant op met de iphone.
  #18  
Oud 09-12-12, 02:06
courske courske is offline
• iOS 9.3.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 53
Standaard

ik ben heel tevreden met mijn Iphone 5 mijn batterij gaat nu al 2 dagen en 5 uur mee
zeer vlot geen krassen en geen problemen met Wi-Fi

alles werkt top
  #19  
Oud 09-12-12, 02:26
moonbeam moonbeam is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 6
Standaard

De batterij was in ieder geval goed ja,daar heb ik trouwens nooit problemen mee gehad.
Krassen ook niet, enkel de zwarte verf van de middelste rond zo gezegt,daar kwam de verf al van af na een maand (zorgzaam) gebruik dus enkel en alleen mijn iphone in men broekzak zonder ander spullen erbij. Wi-Fi niks als problemen, en telefoongesprekken met vrienden die vaak onverstaanbaar waren, en dat kwam weldegelijk van mijn kant en lag zeker niet aan slecht bereik ofz.
Maargoed, dit is een discutie die nooit eindigt ik weet voor mijzelf dat ik nooit nog zoveel geld uitgeef voor een iphone, want het is het geld niet waard maar nogmaals dat is mijn mening. Het design is altijd wel heel mooi en stevig, das waar maar voor de rest blijft ios zeer ver achter de concurentie en altijd veel problemen,lees het forum er maar eens op na.
En hier laat ik het bij, dat is MIJN mening, en zo heeft ieder zijn eigen mening.
  #20  
Oud 09-12-12, 08:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
de vraag is welk eco systeem
De vraag is ook wat je met "eco systeem" bedoelt?

Bij iOS en OS X of Windows Phone en Windows kan ik mij daar iets bij voorstellen. Bij die tientallen verschillende Android versies en apparaten eigenlijk weinig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen.: iphone 2g android loch Guest-20240213112918 Unlock 0 05-01-11 07:52
iPhone: Android al mogelijk op iPhone 4? matsoft Jailbreak 21 30-11-10 09:32
iPhone: Android op iPhone - Verzameltopic The Unbelievable Jailbreak 2 06-06-10 11:53
android OS op iphone YBinnenweg Jailbreak apps en thema's 4 14-11-09 18:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.