iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone of Android? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131117-iphone-android.html)

Guest-20200115125946 08-12-12 14:53

iPhone of Android?
 
Ik weet niet of deze topic is toegestaan of in deze sectie hoor, anders sorry.

Volgende maand verloopt mijn abonnement, en mag ik een nieuwe telefoon kiezen. Alleen ik was eerst een beetje een android fanboy, maar sinds mijn broer nu een Iphone heeft, begin ik steeds meer te twijfel of ik wel een android toestel ga nemen en misschien een Iphone 5

Zijn hier mensen die eerst een android-toestel hadden en nu een iphone? En of de iphone echt beter is?

Guest-20180925190238 08-12-12 14:59

Jouw vraag: "iPhone of Android?" klinkt een beetje als: "een Mercedes C klasse of een auto?".

Er zijn tientallen zo niet honderden verschillende mobiele telefoons met de een of andere versie van Android. Misschien moet je iets preciezer zijn :-)

Guest-20200115125946 08-12-12 15:16

Ja ok haha, ik zit te twijfelen tussen Iphone 5 of Galaxy s3 of lg optimus 4x Hd

pascalbrouwers 08-12-12 15:27

snap niet dat je twijfelt???
gewoon iphone..

wat dacht je voor antwoord te krijgen op een iphone forum :)
Pascal

Guest-20200115125946 08-12-12 15:36

Waarom een iphone en wat er juist beter is/

Freeltd 08-12-12 16:28

Android is binnen een jaar old school :d Windows 8 gaat er gehakt van maken, en IOS wordt dan meest gedraaide systeem :P

KvdS 08-12-12 16:36

Die vraag is niet te beantwoorden, want die is voor iedereen verschillend. Wil je een groot scherm om wat voor reden dan ook dan ben je aangewezen op een Android toestel. Alle smartphones doen hetzelfde alleen ze doen het op verschillende wijze. Je hebt nu een iPhone dus je weet of die aan je behoeft voldoet. Je geeft ook aan dat je een Android fan ben, dus je weet zelf wel waarom. Het is dus handiger om je af te vragen, waarom ga ik nu twijfelen? Waarom vind IK die iPhone 5 nu in een keer mooier / beter? Realiseer je wel dat je de programma's / spellen die je nu op de iPhone hebt staan, dat die ook op de 5 kunnen draaien, zodat je niet weer hoeft te betalen.

Succes met de beslissing.

Kris1986 08-12-12 16:43

Ge moet kijken wat u het beste ligt.. De S3 is redelijk groot in de hand. Voor mij ging het tussen de iphone 5 en de samsung S3. Ik vond de S3 persoonlijk veel te groot, zeker als je er dan nog eens een case rond gaat doen.

Het grote verschil tussen android en iOS is eigenlijk gewoon de mogelijkheden.

Mij stoort het wel een beetje dan de SD kaart bij apple niet mogelijk is en je daardoor direct een duurder model moet nemen want wie komt er nu toe met 16gb. :-)

Ook het ontbreken van de bluetooth om bestanden door te sturen.

Voor de rest is iPhone 5 een supertoestel! Ik heb er geen seconde spijt van!

Guest-20200115125946 08-12-12 17:28

@KvdS ik heb geen iphone maar mn broer heeft een Iphone 4S


Maar ik ben bang dat ik de home screen waar je widgets kan plaatsen de de back toets ga missen.
Zijn trouwens de meeste apps al full screen

glaantje 08-12-12 18:00

Hoe meer toetsen, hoe lelijker in mijn ogen.

De back-button bij Android is juist één van de grootste horrors van het hele systeem. Je weet NOOIT wat de back-button gaat doen bij een andere app. Iedere keer doet ie weer iets anders :)

pascalbrouwers 08-12-12 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xLarsVG (Bericht 859402)
Maar ik ben bang dat ik de home screen waar je widgets kan plaatsen de de back toets ga missen.
Zijn trouwens de meeste apps al full screen

Nou je geeft het zelf al aan gewoon voor Android gaan.:)


Pascal

KvdS 08-12-12 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xLarsVG (Bericht 859402)
Maar ik ben bang dat ik de home screen waar je widgets kan plaatsen de de back toets ga missen

Dit is trouwens wel een sterk punt van ICS en JB toestellen dat die bijna geen fysieke knoppen meer hebben. Bij mij baart de Home knop, bij de iPhone, wel zorgen, daar je die wel erg vaak in moet drukken.
En voor de mee lezers, de knopen op een Android toestel zijn geen fysieke knoppen het zijn druk/warmte gevoelige plaatsen op het scherm. Je ziet dus geen knoppen op een dergelijk toestel. Alleen de uit/aan en volume knoppen.



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xLarsVG (Bericht 859402)
Zijn trouwens de meeste apps al full screen

Er zullen al wel een groot aantal programma's zijn aangepast, maar zeker niet alle. Dat is weer een sterk punt van de Android app's die schalen vanzelf.

XIII 08-12-12 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 859432)
En voor de mee lezers, de knopen op een Android toestel zijn geen fysieke knoppen het zijn druk/warmte gevoelige plaatsen op het scherm. Je ziet dus geen knoppen op een dergelijk toestel. Alleen de uit/aan en volume knoppen.

Dat hangt er maar net van af hoe oud het toestel of de versie van Android is; "vroeger" waren dit wel fysieke knoppen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 859432)
Dat is weer een sterk punt van de Android app's die schalen vanzelf.

Dat is geen vanzelfsprekendheid. Voorbeeld: TomTom voor Android ondersteunde geruime tijd slechts (lage) resoluties.

(en ik snap dat voor de meeste iPhone argumenten ook tegenvoorbeelden zijn te vinden)

KvdS 08-12-12 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 859433)
(en ik snap dat voor de meeste iPhone argumenten ook tegenvoorbeelden zijn te vinden)


Maar dat is hier toch de discussie, de vraag is welk eco systeem hij wil nemen dan moet je de voor's en de tegen's naast elkaar leggen. Door alleen te roepen Android is slecht dan help je xLarsVG ook niet. Ik denk dat er geen slechte systemen zijn, ze zijn anders. Doordat ze anders zijn zal je je meer thuis voelen bij een van de systemen.

Zo heeft de politie massaal gekozen voor de Blackberry puur en alleen voor de beveiliging. Zo is er voor ieder eco-systeem wat te zeggen.

ad9007i 08-12-12 23:11

Ik heb de sIII en ben tevreden.
Als ik bv torrents wil downloaden moet ik niet telkens de pc opstarten, ik doe het gewoon met de mobiel :)
Een app sluiten is gewoon hetzelfde als bij de iphone ( de middelste knop onderaan indrukken ) ik snap niet dat sommigen hierover beginnen te klagen(?)

Kan je mooie films mee bekijken, onbeperkte oplag etc.
Batterij gaat zeker 1 dag mee. Ook heb je een led indicator die aangeeft als je bv een oproep of bericht hebt gemist dan flikkerd die blauw, batterij bijna op dan is hij rood enzv...

De achterkant kan heel goed tegen krassen. Internetten gaat ook vlot!

XIII 08-12-12 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 859450)
ze zijn anders.

Helemaal mee eens.

Zou er ergens een mooie infographic zijn die de verschillen in kaart brengt en de topic starter zo helpt om een keuze te maken?

moonbeam 09-12-12 00:55

Ik had de iphone 3gs de iphone 4 de iphone 4s en nu laatst de iphone 5.
Deze laatste is echt een heel slecht toestel,en heb ik dan ook snel weer verkocht.
Wat vond ik nu zo slecht aan de iphone 5, wel dat is dat de Wi-Fi verre van stabiel was, de verf van het toestel kwam,ook al stak ik deze in mijn broekzak zonder sleutels of muntstukken ofz, en het bellen ging dikwijls net zo als de tijd als in het prille begin van het gsmtijdperk slecht,echt een slechte telefoon, en nu mogen de apple aanhanger zeggen dat ik droom, nu ik weet het mijne ervan,en heb nu een samsung galaxy s3 gekocht, en mijn ervaring hiermee zegt dat ik nooit of nooit of te nimmer nog een iphone zal kopen. Dit is pas een telefoon waarmee je alles kan, zonder dan ook maar te jailbreaken. Nogmaals sorry voor de apple aanhangers maar het gaat echt de verkeerde kant op met de iphone.

courske 09-12-12 02:06

ik ben heel tevreden met mijn Iphone 5 mijn batterij gaat nu al 2 dagen en 5 uur mee
zeer vlot geen krassen en geen problemen met Wi-Fi

alles werkt top

moonbeam 09-12-12 02:26

De batterij was in ieder geval goed ja,daar heb ik trouwens nooit problemen mee gehad.
Krassen ook niet, enkel de zwarte verf van de middelste rond zo gezegt,daar kwam de verf al van af na een maand (zorgzaam) gebruik dus enkel en alleen mijn iphone in men broekzak zonder ander spullen erbij. Wi-Fi niks als problemen, en telefoongesprekken met vrienden die vaak onverstaanbaar waren, en dat kwam weldegelijk van mijn kant en lag zeker niet aan slecht bereik ofz.
Maargoed, dit is een discutie die nooit eindigt ik weet voor mijzelf dat ik nooit nog zoveel geld uitgeef voor een iphone, want het is het geld niet waard maar nogmaals dat is mijn mening. Het design is altijd wel heel mooi en stevig, das waar maar voor de rest blijft ios zeer ver achter de concurentie en altijd veel problemen,lees het forum er maar eens op na.
En hier laat ik het bij, dat is MIJN mening, en zo heeft ieder zijn eigen mening.

Guest-20180925190238 09-12-12 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 859450)
de vraag is welk eco systeem

De vraag is ook wat je met "eco systeem" bedoelt?

Bij iOS en OS X of Windows Phone en Windows kan ik mij daar iets bij voorstellen. Bij die tientallen verschillende Android versies en apparaten eigenlijk weinig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.