iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   [4s] Iets tussen camera lens en back cover geschoven? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131254-4s-iets-tussen-camera-lens-back-cover-geschoven.html)

enternu 10-12-12 22:22

[4s] Iets tussen camera lens en back cover geschoven?
 
1 Bijlage(n)
Er zit al een tijdje wat raars tussen de back cover en de camera lens. Gelukkig zit het nét niet voor de lens en heb ik er op de foto's geen last van. Toch irriteert het me...

Ik heb al een paar keer een zoektochtje op internet er aan gewaagd om te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn. Helaas kom ik niet veel verder. Uit de reparatie manuals/video's krijg ik niet helder wat er tussen kan zitten. De meeste tutorials laten een back cover zien en een camera module. Maar op de een of andere manier lijkt het alsof er daartussen nog iets zit dat mogelijk verschoven is.
  • Heeft iemand van jullie dit wel eens vaker gezien?
  • Is dit eenvoudig (zelf) op te lossen?

Omdat plaatjes 'duizend' woorden spreken, een foto van het probleem:

arjan95 10-12-12 22:50

Het lijkt net op een oog!
Is het glas van de lens niet gebarsten, weet je zeker dat het ONDER het buitenste van de lenscover zit?

Werner1963 10-12-12 23:45

Ik zou de back cover er eens afhalen. Let wel op dat je de juiste schroevendraaier gebruikt. iFixit: The free repair manual

enternu 11-12-12 00:42

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of het onder het buitenste van de lens cover zit.
Eigenlijk hoopte ik te voorkomen dat ik de back cover er af moet halen om te kijken wat het probleem is.

Werner1963 11-12-12 09:45

een beetje out off topic. Waar heb je dat leaderlook backcover case gehaald?

enternu 11-12-12 11:53

@Werner1963: Dat is dit:
SGP Skin Guard iPhone 4 & 4S Leather Black ŕ € 17,95 via iPodhoes.nl (ergens in januari 2012 besteld)
deze....

MarcBlokvoort 11-12-12 15:31

Ik heb dit al sinds het begin met mijn iPhone, zelf heb ik mij er nooit aan gestoord en dacht dus dat dit zo hoorde... Bij mij is het ook nooit voor de lens zelf geschoven en dus nooit last van gehad bij foto's. Als ik zo lees dat eigenlijk voor de rest niemand er last van heeft ga ik kijken of dit wel zo hoort

timhaver 11-12-12 15:49

ik denk dat het mss een laagje van de backcover of iets van een rubbertje rond de camera, die verschoven is. Als je je er erg aan stoort zou ik er wel naar laten kijken. En kijken of het iets van de camera, backcover of iets anders is.
Als er nog garantie op zit zouden ze het volgensmij (als je je iphone nooit zelf open hebt gemaakt) gewoon gratis voor je repareren. en indien dat niet mogelijk is krijg je mss een nieuwe.

Werner1963 11-12-12 17:35

Het is geen laagje van de back cover maar ....
Ik moest het weten en ik heb mijn ihone open gedaan.
Rond het camera-oog kleeft een soort rubber-vilt laagje met gat voor cameralens
Dit lijkt bij u gezakt te zijn.

Ik zou het persoonlijk zo laten
iPhone 4S Rear Camera - iFixit
click image to zoom

timhaver 11-12-12 17:39

Kan je dat laagje er niet gewoon tussenuit halen zonderdat je iets anders los te maken?

Werner1963 11-12-12 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timhaver (Bericht 860070)
Kan je dat laagje er niet gewoon tussenuit halen zonderdat je iets anders los te maken?

Je kan het beter 'als het een probleem wordt' terug recht kleven want ik vermoed dat dit al zo geweest was tijdens productie

enternu 12-12-12 14:30

Hartelijk dank voor het openen!

Hmmm... ik denk dat er nog wel garantie op zit (via t-mobile in januari dit jaar). Maar eigenlijk wil ik het toestel niet opsturen/lang kwijt zijn.

Als het probleem erger wordt overweeg ik bij een van de reparatie shops in de stad langs te gaan om de iphone te openen en het laagje 'terug recht te kleven'.

Wel 'grappig' om te lezen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Typisch dat hier niet meer over te vinden is op internet.

fllex 12-12-12 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door enternu (Bericht 860286)
Hartelijk dank voor het openen!

Hmmm... ik denk dat er nog wel garantie op zit (via t-mobile in januari dit jaar). Maar eigenlijk wil ik het toestel niet opsturen/lang kwijt zijn.

Als het probleem erger wordt overweeg ik bij een van de reparatie shops in de stad langs te gaan om de iphone te openen en het laagje 'terug recht te kleven'.

Wel 'grappig' om te lezen dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft. Typisch dat hier niet meer over te vinden is op internet.

Als je hem in januari hebt gekocht zou ik zo snel mogelijk naar de Apple Store gaan. Binnen 1 jaar krijg je daar gewoon direct een nieuwe iPhone mee zonder opsturen ofzo.:D Breng je hem naar t mobile ben je hem wel even kwijt.

ronmolenaar 12-01-14 21:03

Ik heb hetzelfde probleem, nog wel garantie bij GSMweb, maar 2 tto 4 weken toestel kwijt....

Iemand andere oplossing? Naar een belwinkel?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 januari 2014 om 20:05 ----------

kan dus ook niet meer scherpstellen op objecten van dichtbij....

Tips?

rigave 13-01-14 09:48

Hallo,
Als je de cover verwijderd zal je zien dat er 2 rubbertjes over het oog van de camera zijn geplakt. Voorzichtig deze die verschoven is gecentreerd terug plaatsen. Kan zijn dat hij met plaatsing van de back cover is verschoven. Its no rocket science.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:22.