iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   SIM-kaart Telfort verknippen naar NanoSIM (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131395-sim-kaart-telfort-verknippen-naar-nanosim.html)

basvlug 13-12-12 10:44

SIM-kaart Telfort verknippen naar NanoSIM
 
Volgens mij kun je gewoon een conventionele Telfort SIM-kaart (eentje van dec 2012) verknippen naar nano SIM toch? Kwam al wat templates tegen met tekeningen/afmetingen. Dit vermeldt Telfort op haar eigen site:

Kan ik een simkaart knippen tot het formaat van een microsim of nanosim?

Dat is niet nodig. U kunt bij een Telfort abonnement een nieuwe microsim of nanosim bestellen.
Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Telfort
Let op! Het is niet mogelijk om een gewone simkaart te knippen tot het formaat van een nanosim. Een nanosim is namelijk niet alleen kleiner, maar ook dunner dan een gewone simkaart of microsim.


Dit lijkt mij een opmerking van Telfort vanuit commercieel oogpunt of zit ik ernaast?

urban 13-12-12 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvlug (Bericht 860430)
Volgens mij kun je gewoon een conventionele Telfort SIM-kaart (eentje van dec 2012) verknippen naar nano SIM toch? Kwam al wat templates tegen met tekeningen/afmetingen. Dit vermeldt Telfort op haar eigen site:

Kan ik een simkaart knippen tot het formaat van een microsim of nanosim?

Dat is niet nodig. U kunt bij een Telfort abonnement een nieuwe microsim of nanosim bestellen.
Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Telfort
Let op! Het is niet mogelijk om een gewone simkaart te knippen tot het formaat van een nanosim. Een nanosim is namelijk niet alleen kleiner, maar ook dunner dan een gewone simkaart of microsim.


Dit lijkt mij een opmerking van Telfort vanuit commercieel oogpunt of zit ik ernaast?

Ook ik gebruik telfort. Als je een abo hebt loop langs bij een telfort shop krijg je een nano sim voor 0.01€ mee dat je moet pinnen voor iets wat me stom lijkt ... Maya in ieder geval het mallelijkste en veiligsts manier

basvlug 13-12-12 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 860435)
Ook ik gebruik telfort. Als je een abo hebt loop langs bij een telfort shop krijg je een nano sim voor 0.01€ mee dat je moet pinnen voor iets wat me stom lijkt ... Maya in ieder geval het mallelijkste en veiligsts manier

Dat meen je Urban! Dat zou vet zijn! Op hun site staat dat je €20,- kwijt bent namelijk als je een abo hebt. Vaag dat het dan via de winkel €0,01 kost. Mijn gewone SIM-kaart krijg ik deze week binnen via de post (SIM-only). Deze kan ik dan gewoon omruilen daar voor €0,01?

urban 13-12-12 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvlug (Bericht 860437)
Dat meen je Urban! Dat zou vet zijn! Op hun site staat dat je €20,- kwijt bent namelijk als je een abo hebt. Vaag dat het dan via de winkel €0,01 kost. Mijn gewone SIM-kaart krijg ik deze week binnen via de post (SIM-only). Deze kan ik dan gewoon omruilen daar voor €0,01?

Ja dat is als je hem online besteld maar langs gaan is gratis ik weet niet waarom

basvlug 13-12-12 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 860441)
Ja dat is als je hem online besteld maar langs gaan is gratis ik weet niet waarom

Bedankt voor je supertip Urban!!

Eric11 13-12-12 16:45

5 min werk van micro naar nano sim

basvlug 13-12-12 16:55

Als ik in de stad ben dan loop ik wel bij Telfort langs ;-) Maar ook jij bedankt voor de tip Eric11 ;-)

Eric11 13-12-12 17:04

Graag gedaan

basvlug 14-12-12 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 860509)
5 min werk van micro naar nano sim

Eric, ik moet van gewone SIM naar nano. Heb net even gemeten, maar ik moet een randje van de chip eraf knippen, dus dat lijkt mij sowieso geen wijze optie...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2012 om 10:56 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door urban (Bericht 860441)
Ja dat is als je hem online besteld maar langs gaan is gratis ik weet niet waarom

Mijn chip is nog onderweg, dus dacht van he, laat ik Telfort eens even bellen dat ik de optie "nanochip" niet heb geselecteerd. Ja, jammer dan, kwam het op neer, inderdaad 22 euro! Toch maar eens even de stad in inderdaad ;-)

Guest-20180129142242 14-12-12 11:58

Citaat:

Eric, ik moet van gewone SIM naar nano. Heb net even gemeten, maar ik moet een randje van de chip eraf knippen, dus dat lijkt mij sowieso geen wijze optie...
Het randje dat je van de chip af moet knippen is niet heel erg. De sim werkt gewoon prima. Ik heb het zelf ook gedaan en hij werkt dus prima!

Eric11 14-12-12 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door basvlug (Bericht 860640)
Eric, ik moet van gewone SIM naar nano. Heb net even gemeten, maar ik moet een randje van de chip eraf knippen, dus dat lijkt mij sowieso geen wijze optie...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2012 om 10:56 ----------



Mijn chip is nog onderweg, dus dacht van he, laat ik Telfort eens even bellen dat ik de optie "nanochip" niet heb geselecteerd. Ja, jammer dan, kwam het op neer, inderdaad 22 euro! Toch maar eens even de stad in inderdaad ;-)

Dat klopt het gaat niet met een gewone sim maar wel met een micro sim zoals ik geschreven had , bij een gewone sim ga je door het chip gedeelte heen en bij een micro sim net niet , ik had de micro sim naast een nano sim gelegd en hem precies nagemaakt en dan een paar keer passen in de sim tray tot dat hij perfect hierin past en dan lukt het wel

basvlug 14-12-12 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 860644)
Dat klopt het gaat niet met een gewone sim maar wel met een micro sim zoals ik geschreven had , bij een gewone sim ga je door het chip gedeelte heen en bij een micro sim net niet , ik had de micro sim naast een nano sim gelegd en hem precies nagemaakt en dan een paar keer passen in de sim tray tot dat hij perfect hierin past en dan lukt het wel

Ja ok, een micro SIM.

Maar wat vind jij van Floris' verhaal, dat van 1 of meerdere randjes weg moeten knippen?

Ik heb nog een week mijn oude SIM en volgende week ga ik pas naar Telfort als ik mijn nieuwe SIM heb ontvangen (gewone SIM die ik dan om ga zetten naar nano). Dus in het ergste geval een week niet kunnen bellen of wel....vraag ik mij dan af voordat ik eraan begin.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 december 2012 om 11:40 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Florisboer (Bericht 860642)
Het randje dat je van de chip af moet knippen is niet heel erg. De sim werkt gewoon prima. Ik heb het zelf ook gedaan en hij werkt dus prima!

Was dat ook een Telfort SIM?

Eric11 14-12-12 12:53

Als je een nano sim in je bezit hebt leg je ze naast elkaar dan zul je zien dat je maar aan twee zijdes wat weg moet halen , dat zie je aan waar er plastic over hebt ten opzichte van de chip je knipt het iets minder ruim weg langs de chip en maakt het netje egaal met wat fijn schuurpapier en vergeet het hoekje niet anders past de kaart niet in je tray wanneer de kaart goed past in je tray dan leg je je kaart op het schuurpapier met de chipzijde omhoog en schuur voorzichtig de kaart tot je gewenste dikte dus Bell passen tot dat de kaart gelijke hoogte heeft als je sim tray wanneer dat goed is dan kun je hem in je telefoon stoppen , dus niet zo moeilijk en het werkt ik heb het gedaan in korte tijd en werkt al 3 weken perfect

Gr. Eric

basvlug 14-12-12 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 860651)
Als je een nano sim in je bezit hebt leg je ze naast elkaar dan zul je zien dat je maar aan twee zijdes wat weg moet halen , dat zie je aan waar er plastic over hebt ten opzichte van de chip je knipt het iets minder ruim weg langs de chip en maakt het netje egaal met wat fijn schuurpapier en vergeet het hoekje niet anders past de kaart niet in je tray wanneer de kaart goed past in je tray dan leg je je kaart op het schuurpapier met de chipzijde omhoog en schuur voorzichtig de kaart tot je gewenste dikte dus Bell passen tot dat de kaart gelijke hoogte heeft als je sim tray wanneer dat goed is dan kun je hem in je telefoon stoppen , dus niet zo moeilijk en het werkt ik heb het gedaan in korte tijd en werkt al 3 weken perfect

Gr. Eric

Ja helemaal top Eric, absoluut! Aan de lange zijden gaan de lijnen precies langs de chip, geen punt dus. Maar aan beide korte zijden gaat er een stukje af, evenals het hoekje. Dus 3 stukjes chip worden verwijderd en dat lijkt me een beetje teveel van het goede, snap je?

Zag ook op een filmpje dat je niet in de buurt moet komen van de 3 zwarte slijtagelijntjes...

Mis ik nu iets over het hoofd of...?

Eric11 14-12-12 13:18

Je moet 1 lange zijde en 1 korte zijde knippen en de rest doe je met schuurpapier en net zolang schuren totdat je net voor de zwarte rand blijft maar als je dat niet durft het knippen doe je alles met schuurpapier maar dan duurt het wat langer en heb je de kans dat je niet helemaal recht blijft dus kimmen eerst geknipt en het laatste beetje met schuurpapier

Eric

basvlug 14-12-12 13:22

Heb net even een heel oud T-mobile kaartje geknipt als test, maar die viel er doorheen, oeps!! Nog maar heel eventjes overwegen dan ;-)

Eric11 14-12-12 13:31

Je moet ook goed kijken naar je nano sim en dan beetje voor beetje schuren en passen in je tray zo moeilijk is het toch niet je gaat toch niet eerst knippen en schuren en dan kijken wat je limieten zijn

Guest-20180129142242 14-12-12 13:36

Ik had toevallig ook een grote telfort sim ja. Die heb ik gewoon bijgeknipt tot nano sim formaat door er een klein stukje chip af te knippen. Werkte prima, ik heb ondertussen een ander abonnement, dus een andere (ook bijgeknipte) sim.

basvlug 14-12-12 13:39

Nagemeten en afgetekend inderdaad. Nu gaat er alleen een stuk chip aan de linkerzijde (korte zijde zonder hoekje) af. Zie foto, gaat puur even om de linkerzijde (rechterzijde op de foto)

http://i1161.photobucket.com/albums/...s96d08183.jpeg

Eric11 14-12-12 13:47

Ja maar mijn uitleg gaat over een micro sim en niet een gewone sim bij een micro sim gaat er niks van de chip af !!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:55.