iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone earphones (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/13155-iphone-earphones.html)

Deniz 18-05-08 21:45

iPhone earphones
 
Ik heb een serieus probleem en ik weet niet wat het is.
Vanaf het begin luister ik muziek met mijn iPhone.
Ik gebruikte de eerste paar maanden de witte standaart oordopjes en die begaven het na 2 maanden. Ik dacht dat ligt zeker aan de kwaliteit dus ben ik voor de V-Moda gegaan, erg goede qualiteit maar precies het zelfde verhaal, het linker oortje begaf het ook naar een paar maanden dus heb ik gelijk nieuwe gekocht en dacht dat ik het misschien heb laten vallen een keer. Nog een keer, het linker oortje ging weer kapot, ik heb de oordopjes geen 1x laten vallen. Altijd goed opgeborgen in het zakje en er viel ook niks te zien. Ik probeerde het nog met mijn oude oordopjes gewoon normale sennheisers en het linker oordopje stopte ook naar een paar dagen. Ik word hier echt gek van en langzamerhand word het ook een duur verhaal ik ben al meer dan 300 euro kwijt aan dit gedoe.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn ?
Volgens mij ligt het aan mijn telefoon zelf, heeft iemand misschien het zelfde ?

croiman 19-05-08 01:18

zoiets nog nooit gehoord?????????????????????

ik kan je er niet mee helpen??? eet je die op ofzo??

iMario 19-05-08 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 114588)
eet je die op ofzo??


hahaha lol :p

Deniz 19-05-08 13:34

Nee zo gek ben ik ook niet. Nou ze zien er gewoon normaal uit als je naar de oordopjes kijkt ziet het er net uit alsof ze gloed nieuw zijn. Er valt niks aan te merken ook niet als je het van heel dichtbij ziet.
Ik heb echt geen idee, kan iemand mij misschien helpen?

ControlSje 19-05-08 13:40

Als je ze aansluit op een ander apparaat als de iPhone, doen ze het dan wel?
Als ze het daar ook niet doen ben ik bang dat de iPhone je luispreker van de koptelefoon opblaast. Zou kunnen zijn dat er een gelijkspanning op de linker kant staat waardoor je de luidspreker overbelast. Je zou de luidspreker ook kunnen doormeten, dit kun je doen met een universeelmeter en de meting kun je op de stekker uitvoeren. In princiepe zou de weerstand van de linker luidspreker dezelfde waarde moeten hebben als de rechter luidspreker.

Deniz 19-05-08 21:33

Nee ze doen het op elk apparaat niet meer dus niet alleen op me telefoon. Jammer genoeg. Ik ga dus kijken of de spanning op het linker oortje hoger is dan normaal. En mocht het hoger zijn, wat moet ik dan doen ?

ControlSje 20-05-08 14:07

Om eerlijk te zijn ken ik dit probleem niet en een echte oplossing heb ik dus ook niet. Wat je zou kunnen proberen is het volume niet te hard te zetten en geen Volume boost instaleren. Als dit niet helpt ben ik bang dat er iets mis is met de interne versterker van de iPhone, en dat is iets hardwarematigs.

Deniz 20-05-08 20:21

Dat is het !
Ik heb volume boost geinstalleerd...
Dat was dus het probleem...
Ik zou de volgende keer de muziek nooit op zijn hardst zetten.
Echt hartstikke bedankt!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.