iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 reservekopie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131639-iphone-4-reservekopie.html)

steffen123 17-12-12 21:06

iPhone 4 reservekopie
 
Hallo,

Ik ga deze week mijn iPhone 4 binnenbrengen (nog onder garantie) om het bekende probleem met de homeknop (die niet/slecht reageert) te laten repareren. Uiteraard wil ik niet alles kwijt zijn (apps, muziek, ...) want de kans bestaat dat ik een nieuwe iPhone in de plaats krijg. En daarom wil ik een reservekopie maken, alleen weet ik niet hoe dat moet? En al zeker niet met die nieuwe iTunes. Hoe maak ik een reservekopie zodat ik mogelijk mijn nieuwe iPhone maar hoef aan te sluiten en alles terugzet (ik weet ook niet hoe dit moet? :p)?

Alvast bedankt

Techfreak 17-12-12 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door steffen123 (Bericht 861316)
Hallo,

Ik ga deze week mijn iPhone 4 binnenbrengen (nog onder garantie) om het bekende probleem met de homeknop (die niet/slecht reageert) te laten repareren. Uiteraard wil ik niet alles kwijt zijn (apps, muziek, ...) want de kans bestaat dat ik een nieuwe iPhone in de plaats krijg. En daarom wil ik een reservekopie maken, alleen weet ik niet hoe dat moet? En al zeker niet met die nieuwe iTunes. Hoe maak ik een reservekopie zodat ik mogelijk mijn nieuwe iPhone maar hoef aan te sluiten en alles terugzet (ik weet ook niet hoe dit moet? :p)?

Alvast bedankt

iTunes op je pc installeren en dan je iPhone verbinden met het usb kabeltje en dan doet hij dat normaal gezien vanzelf.

Of je kan ook een back up maken met iCloud.

steffen123 18-12-12 10:51

De nieuwe iTunes heb ik al maar dat is toch even wennen. Moet mijn iPhone en iTunes allebei op de laatste versie staan? Als ik die kopie heb gemaakt, hoe wis ik dan alles? :P Weet ook iemand hoe lang het duurt voor wanneer ik mijn iPhone (of een andere) terug heb? :)

colliehome 18-12-12 10:59

Backup maken;
Stap 1. Eerst dien je Itunes te installeren op je computer. Je kan Itunes gratis downloaden van deze site.
Stap 2. Sluit nu je iphone aan op de computer via de meegeleverde usb kabel.
Stap 3. Start iTunes op.
Stap 4. Je iPhone zal nu in het menu aan de linkerkant verschijnen onder “devices of toestellen”.
Stap 5. Selecteer nu de iphone
Stap 6. Aan de rechterkant verschijnt nu je iphone, zie je hoeveel ruimte er nog vrij is op je iphone, …
Stap 7. Onderaan rechts kan je klikken op “backup of maak reservekopie”
Stap 8. Er wordt nu een backup genomen van je iphone.
Stap 9. Wanneer deze backup genomen is mag je de iphone loskoppelen van de computer.

terugzetten;
Backup van iTunes terugzetten naar iPhone of iPad - iPhoneclub.nl

leegmaken;

Om je iPhone helemaal schoon te maken en alle problemen te verhelpen, moet je je iPhone herstellen in DFU-mode:
* iPhone aan je PC hangen
* iPhone in DFU-mode zetten (zie de Wiki voor een gebruiksaanwijzing)
* Herstellen
* Aanmelden als een nieuwe iPhone
* Geen reservekopie terugzetten

steffen123 18-12-12 13:00

Bedankt! Daarmee moet het wel lukken denk ik :) Als het bij die nieuwe iTunes nog hetzelfde is natuurlijk.

colliehome 18-12-12 13:15

is het ook. uitzicht is nu anders maar kan je terug zelfde krijgen door volgend; De interface van iTunes 11 aanpassen naar het vertrouwde iTunes 10 | Appletips


meer verschillen kan je hier vinden; De zeven verdwenen iTunes 11 opties op een rij | Appletips

steffen123 18-12-12 14:11

Oke bedankt voor de snelle reactie's :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:14.