iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Agenda punten delen werkt niet. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131654-agenda-punten-delen-werkt-niet.html)

N33D 18-12-12 09:56

Agenda punten delen werkt niet.
 
Beste,

Ik ben al weken bezig maar ik kom er niet uit. Heb verschillende apps geprobeerd, instellingen nagelopen maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik een agenda punt aanmaak en (bijvoorbeeld) mijn vriendin uitnodig voor die afspraak krijgt ze 'm niet binnen. Echter als zij een agenda punt aanmaakt en mij uitnodigt krijg ik hem wel binnen.

Ondertussen heb ik alle agenda's uitgeschakeld (Google accounts) behalve iCloud. Ook heb ik de HOME agenda van iCloud geselecteerd als standaard en deze kiest hij dan ook om de afspraak in te plannen.

Ik weet dat je via iCloud (Web app) ook de hele agenda kan delen. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd. Maar mijn voorkeur ligt bij een enkele agendapunt delen met iemand. Dit heeft overigens wel gewerkt maar op een gegeven moment niet meer..

Iemand een oplossing of suggesties om het te fixen?
Alvast bedankt voor eventuele oplossingen!

Guest-20180925190238 18-12-12 10:14

Een agendapunt "delen" kan niet met een CalDAV agenda (zoals iCloud).

Je kan wel een agendapunt aanmaken en iemand "uitnodigen". Heeft die persoon ook een agenda volgens de CalDAV standaard dan kan hij/zij die uitnodiging accepteren, weigeren of voorlopig accepteren.

Een volledige agenda kan je in iCloud (www.icloud.com of Calendars op de Mac) wel delen, privaat of publiek.

Hoe dat met de Google agenda's werkt weet ik niet.

N33D 18-12-12 10:20

Bedankt voor je reactie!

Excuses als ik niet helemaal duidelijk was. Ik bedoel namelijk ook dat als ik een agendapunt aanmaak en in dat agendapunt iemand uitnodig, diegene niets binnenkrijgt.

Als mijn vriendin exact hetzelfde doet, krijg ik namelijk wel dat punt binnen welke ik kan accepteren.

Guest-20180925190238 18-12-12 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 861410)
Ik bedoel namelijk ook dat als ik een agendapunt aanmaak en in dat agendapunt iemand uitnodig, diegene niets binnenkrijgt.

Welke agenda gebruikt de ontvanger?

N33D 18-12-12 10:23

De standaard agenda app. Ook andere welke een andere app gebruiken krijgen niets binnen.

Guest-20180925190238 18-12-12 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 861412)
De standaard agenda app. Ook andere welke een andere app gebruiken krijgen niets binnen.

De ontvangers moeten tenminste een e-mail ontvangen met een .ics bijlage. Sommige systemen zoals iOS en OS X kunnen die .ics bijlage dan automatisch in de agenda zetten met de vraag om te aanvaarden of te weigeren.

Bij andere systemen moet men de .ics bijlage dan weer openen om deze in de agenda te zetten.

N33D 18-12-12 10:34

Nee, deze krijgen niets binnen. Ik gebruik zelf "Easy Calendar" maar heb het ook geprobeerd met de normale agenda app. Ik kan mensen uitnodigen wat ik wil maar niemand krijg iets binnen: uitnodiging of email.

Ik krijg ook nooit een email als mijn vriendin mij uitnodigt, alleen de uitnodiging in de agenda app.

Toevoeging wat ik vergeten was: Als ik op mijn Mac in de agenda app haar uitnodig, krijgt ze het wel binnen. Dus het is echt iets wat te maken heeft met de iPhone (instellingen). :confused:

Als ik de agendapunt met mijn iPhone erin zet, komt hij wel in mijn iCloud agenda te staan. Dat lijkt dus wel goed te gaan.

Guest-20180925190238 18-12-12 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 861417)
Ik krijg ook nooit een email als mijn vriendin mij uitnodigt, alleen de uitnodiging in de agenda app.

Dat is omdat in de instellingen "New Invitation Alerts" ingeschakeld is. Andere instellingen zijn er niet in iOS. In iOS en OS X komt die e-mail wel aan maar die verdwijnt onmiddellijk weer behalve als deze een bijlage heeft niet niet volledig voldoet aan de CalDAV standaard.

Ik heb het net eens getest met de standaard agenda app op een iPhone 4 onder iOS 5.1.1 en een iPhone 5 onder iOS 6.0.1 en het werkt perfect. In OS X gaat de uitnodiging onmiddellijk in Calendar en op een Windows 7 virtuele machine met Outlook 2010 wordt er een e-mail ontvangen met een .ics bijlage.

Doe eens een harde reset op de iPhone in kwestie en kijk eens of het dan wel werkt.

N33D 18-12-12 10:59

Harde reset gedaan maar de agendapunten komen nog niet aan. Ik snap er echt de ballen van! Ik ben redelijk technisch aangelegd maar ik heb geen idee waar dit aan ligt. Net weer naar verschillende personen geprobeerd maar niets komt aan.

Guest-20180925190238 18-12-12 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 861423)
Ik snap er echt de ballen van!

Ik ook niet, helaas :(

Dan nog maar eens de standaardvraag voor onverklaarbare problemen. Heeft er op die iPhone ooit een jailbreak gestaan en heb je na de update naar iOS 6.x.x een backup teruggezet uit de tijd dat die iPhone een jailbreak had?

N33D 18-12-12 11:11

Nooit een jailbreak met deze telefoon gehad. Het heeft ook gewoon goed gewerkt maar opeens *out of the blue* werkte het niet meer. Misschien met iets wat ik gedaan heb maar ik zou niet weten wat...

In ieder geval bedankt voor de hulp en hopende dat iemand eventueel met nog een oplossing komt. Anders ga ik wel eens kijken om 'm helemaal schoon te maken en alles er opnieuw op te zetten.

Guest-20180925190238 18-12-12 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 861427)
Anders ga ik wel eens kijken om 'm helemaal schoon te maken en alles er opnieuw op te zetten.

OK! Ik heb hier een paar iPhone 4 en 4S gezien die problemen vertoonden na een OTA (Wi-Fi) update van iOS 6 naar iOS 6.0.1.

De problemen werden opgelost door de iPhones met iTunes te herstellen naar iOS 6.0.1 en dan de laatste backup terug te zetten.

Misschien kan je dat eens proberen. Maak wel eerst een backup met iTunes of iCloud.

Succes gewenst :)

fritsmisty 06-01-13 23:49

delen agenda
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N33D (Bericht 861402)
Beste,

Ik ben al weken bezig maar ik kom er niet uit. Heb verschillende apps geprobeerd, instellingen nagelopen maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik een agenda punt aanmaak en (bijvoorbeeld) mijn vriendin uitnodig voor die afspraak krijgt ze 'm niet binnen. Echter als zij een agenda punt aanmaakt en mij uitnodigt krijg ik hem wel binnen.

Ondertussen heb ik alle agenda's uitgeschakeld (Google accounts) behalve iCloud. Ook heb ik de HOME agenda van iCloud geselecteerd als standaard en deze kiest hij dan ook om de afspraak in te plannen.

Ik weet dat je via iCloud (Web app) ook de hele agenda kan delen. Dat heb ik overigens nog niet geprobeerd. Maar mijn voorkeur ligt bij een enkele agendapunt delen met iemand. Dit heeft overigens wel gewerkt maar op een gegeven moment niet meer..

Iemand een oplossing of suggesties om het te fixen?
Alvast bedankt voor eventuele oplossingen!


Hoi,

Ik en mijn vrouw hebben het zelfde probleem.
ik kan mijn agenda delen (macbook) met Ipad van mijn vrouw, zij kan deze dan ook wijzigen zonder problemen.
Maar zij kan haar agenda niet delen ,ik krijg gewoon geen uitnodiging.
Ingelogd op Icloud van mijn vrouw krijg ik wel een serverfout melding (heb deze al doorgestuurd naar apple ,wel nog geen reactie)

Weet er iemand raad?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.