iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   kan foto's niet laden op laptop (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/131693-foto-s-niet-laden-op-laptop.html)

bertje45 18-12-12 20:08

kan foto's niet laden op laptop
 
hoi, ik wil graag mijn fotoos laden op mijn laptop, maar dat lukt niet..elke keer als ik de iphone aansluit op de laptop, zie ik geen schermpje met fotoos importeren.

moet ik nog wat instellen op de iphone of de laptop?

bvd bert

stino90 18-12-12 21:53

gewoon iphone aankoppelen via usb, en in het venster dat automatisch verschijnt klikken op map openen... zoals je dat deed vroeger met een camera... µ

je hebt vervolgens ook dezelfde mappenstructuur als bij een camera: een map met de naam dcim enzo, als je dan doorklikt kom je automatisch uit op je foto's

is het dan trouwens niet beter om alles via icloud te doen, je hoeft niet aan te koppelen en alles gaat vanzelf.

bertje45 19-12-12 10:18

ja dat is dus juist mijn probleem, dat venster waar jij het over hebt, verschijnt dus niet..daarom mijn vraag of ik nog wat moet instellen?
via icloud? ik heb icloud wel op mijn laptop, maar hoe gaat dat dan met fotoos overzetten?

colliehome 19-12-12 10:26

staat je iPhone er als externe schijf? Of via "Picture Viewer"

kijk eens hier; http://www.kassenaar.com/blog/post/2...e-naar-pc.aspx

bertje45 19-12-12 11:30

mijn iphone staat er als externe schijf. heb die link gelezen, maar vind dat toch nog wel een gedoe...kan ik niet gewoon dat veld in beeld krijgen, wanneer ik mijn iphone aansluit op de laptop? ik bedoel dat veld 'fotoos importeren', wat je ook altijd krijgt met bv een digitale camera.

colliehome 19-12-12 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bertje45 (Bericht 861671)
mijn iphone staat er als externe schijf. heb die link gelezen, maar vind dat toch nog wel een gedoe...kan ik niet gewoon dat veld in beeld krijgen, wanneer ik mijn iphone aansluit op de laptop? ik bedoel dat veld 'fotoos importeren', wat je ook altijd krijgt met bv een digitale camera.

met windows heb je nu eenmaal meer "gedoe"

stino90 19-12-12 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 861678)
met windows heb je nu eenmaal meer "gedoe"

vind ik niet kloppen, hier is het simpel als wat iphone aankoppelen en dan vraagt hij wat je met dat toestel wil doen en hup in orde.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2012 om 13:59 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bertje45 (Bericht 861656)
ja dat is dus juist mijn probleem, dat venster waar jij het over hebt, verschijnt dus niet..daarom mijn vraag of ik nog wat moet instellen?
via icloud? ik heb icloud wel op mijn laptop, maar hoe gaat dat dan met fotoos overzetten?

kijk is via deze computer of de iphone er daar bij staat? indien niet, wordt hij dan herkend door iTunes?

via iCloud: configuratiepaneel van iCloud openen, fotostream aanvinken. op je iPhone via instellingen=> iCloud, en zorgen dat fotostream daar aanstaat... spijtig genoeg zijn dit enkel de foto's die je vanaf nu neemt. dus de foto's die er al opstaan komen niet op je pc, diegene die je neemt vanaf het moment dat je iCloud inschakeld komen er uiteraard wel op

Guest-20180925190238 19-12-12 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 861733)
vind ik niet kloppen, hier is het simpel als wat iphone aankoppelen en dan vraagt hij wat je met dat toestel wil doen en hup in orde.

Dat werkt alleen maar als de AutoPlay instellingen in het Windows Control Panel juist staan. Als je ooit "Take no Action" voor de iPhone hebt gekozen verschijnt het keuzeschermpje niet meer.

http://www.imgdumper.nl/uploads6/50d...t_14.09.12.jpg

stino90 19-12-12 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 861738)
Dat werkt alleen maar als de AutoPlay instellingen in het Windows Control Panel juist staan. Als je ooit "Take no Action" voor de iPhone hebt gekozen verschijnt het keuzeschermpje niet meer.

http://www.imgdumper.nl/uploads6/50d...t_14.09.12.jpg

ik wist dat je dat kon instellen maar ik wist niet waar, weer iets bijgeleerd, merci...

voor de duidelijkheid: in het nederlands heet dit automatisch afspelen.

Guest-20180925190238 19-12-12 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 861741)
ik wist dat je dat kon instellen maar ik wist niet waar, merci!

Daarom schreef @colliehome terecht:

Citaat:

met windows heb je nu eenmaal meer "gedoe"

stino90 19-12-12 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 861744)
Daarom schreef @colliehome terecht:

gedoe vind ik een verkeerd woord... het is soms niet slecht dat je dat kan instellen... ofwel verschijnt dat schermpje, ofwel wordt er automatisch afgespeeld (bij een cd bvb)

ik ben een serieuze Applefan wat betreft iPhone, iPad, iPod,... maar van de mac heb ik wat schrik, schrik om er mijn weg niet in te vinden, bij Windows vind ik het nog wel ça va...

colliehome 19-12-12 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 861746)
ik ben een serieuze Applefan wat betreft iPhone, iPad, iPod,... maar van de mac heb ik wat schrik, schrik om er mijn weg niet in te vinden, bij Windows vind ik het nog wel ça va...

blijkbaar is het evenzeer zoeken :D

Guest-20180925190238 19-12-12 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 861746)
....maar van de mac heb ik wat schrik, schrik om er mijn weg niet in te vinden, bij Windows vind ik het nog wel ça va...

Maar de genoemde instelling wist je dan toch niet te vinden :d

/offtopic/

Met een Mac is het zoals met auto's. Als je heel je leven met een bv. een Volkswagen bent rondgereden en je koopt een Mercedes E Klasse ga je de handrem niet vinden. Die is er namelijk niet, bij Mercedes is dat een pedaal maar de functie is hetzelfde.

"Think different" is het credo :)

/ontopic/

stino90 19-12-12 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 861747)
blijkbaar is het evenzeer zoeken :D

ik heb het nog nooit moeten doen dus ik heb er nog niet naar gezocht, in dit topic was ik er mij ook niet van bewust dat de "fout" daar kon liggen.

probleem is dat ik redelijk gewend ben aan de structuur van Windows, weet niet goed wat te verwachten van een mac

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2012 om 14:46 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 861748)
Maar de genoemde instelling wist je dan toch niet te vinden :d

ja, zo hard ben ik er dan ook niet mee bezig dat ik er alles van weet... en zoals ik al zei nooit naar gezocht, maar goed....

ik denk nu als iPod/Pad/Phone dan zo handig zijn, dan waarschijnlijk ook wel de Mac... achja voorlopig is het niet aan de orde... :-)

in alle geval merci, ik leer elke dag bij, daarom zijn we hier zeker...:d

Guest-20180925190238 19-12-12 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stino90 (Bericht 861750)
probleem is dat ik redelijk gewend ben aan de structuur van Windows, weet niet goed wat te verwachten van een mac

Een logische UNIX structuur zonder diepe en donkere Registry-krochten waar in die duisternis van alles en nog wat mis kan lopen :)

Succes verder :)

freestyle4all 19-12-12 16:54

Op een Mac kun je dat al dan niet 'actie ondernemen bij aansluiten' net zo makkelijk aan en uitzetten.

En op een echt logische plek vind je die instelling niet bepaald.

(Programma's > Fotolader > #jemoethetevenwetenja)

bertje45 30-05-14 11:21

heb sinds kort een nieuwe laptop van toshiba, weer hetzelfde probleem, icloud vind geen fotoos, en ook via usb komen er geen fotoos...balen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.