//

kan foto's niet laden op laptop

kan foto's niet laden op laptop discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hoi, ik wil graag mijn fotoos laden op mijn laptop, maar dat lukt niet..elke keer als ik de iphone aansluit op de laptop, zie ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-12-12, 19:08
bertje45 bertje45 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 20
Standaard kan foto's niet laden op laptop

hoi, ik wil graag mijn fotoos laden op mijn laptop, maar dat lukt niet..elke keer als ik de iphone aansluit op de laptop, zie ik geen schermpje met fotoos importeren.

moet ik nog wat instellen op de iphone of de laptop?

bvd bert
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-12-12, 20:53
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

gewoon iphone aankoppelen via usb, en in het venster dat automatisch verschijnt klikken op map openen... zoals je dat deed vroeger met een camera... µ

je hebt vervolgens ook dezelfde mappenstructuur als bij een camera: een map met de naam dcim enzo, als je dan doorklikt kom je automatisch uit op je foto's

is het dan trouwens niet beter om alles via icloud te doen, je hoeft niet aan te koppelen en alles gaat vanzelf.
  #3  
Oud 19-12-12, 09:18
bertje45 bertje45 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 20
Standaard

ja dat is dus juist mijn probleem, dat venster waar jij het over hebt, verschijnt dus niet..daarom mijn vraag of ik nog wat moet instellen?
via icloud? ik heb icloud wel op mijn laptop, maar hoe gaat dat dan met fotoos overzetten?
  #4  
Oud 19-12-12, 09:26
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

staat je iPhone er als externe schijf? Of via "Picture Viewer"

kijk eens hier; http://www.kassenaar.com/blog/post/2...e-naar-pc.aspx
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #5  
Oud 19-12-12, 10:30
bertje45 bertje45 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 20
Standaard

mijn iphone staat er als externe schijf. heb die link gelezen, maar vind dat toch nog wel een gedoe...kan ik niet gewoon dat veld in beeld krijgen, wanneer ik mijn iphone aansluit op de laptop? ik bedoel dat veld 'fotoos importeren', wat je ook altijd krijgt met bv een digitale camera.
  #6  
Oud 19-12-12, 10:50
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertje45 Bekijk bericht
mijn iphone staat er als externe schijf. heb die link gelezen, maar vind dat toch nog wel een gedoe...kan ik niet gewoon dat veld in beeld krijgen, wanneer ik mijn iphone aansluit op de laptop? ik bedoel dat veld 'fotoos importeren', wat je ook altijd krijgt met bv een digitale camera.
met windows heb je nu eenmaal meer "gedoe"
  #7  
Oud 19-12-12, 13:50
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
met windows heb je nu eenmaal meer "gedoe"
vind ik niet kloppen, hier is het simpel als wat iphone aankoppelen en dan vraagt hij wat je met dat toestel wil doen en hup in orde.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2012 om 13:59 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertje45 Bekijk bericht
ja dat is dus juist mijn probleem, dat venster waar jij het over hebt, verschijnt dus niet..daarom mijn vraag of ik nog wat moet instellen?
via icloud? ik heb icloud wel op mijn laptop, maar hoe gaat dat dan met fotoos overzetten?
kijk is via deze computer of de iphone er daar bij staat? indien niet, wordt hij dan herkend door iTunes?

via iCloud: configuratiepaneel van iCloud openen, fotostream aanvinken. op je iPhone via instellingen=> iCloud, en zorgen dat fotostream daar aanstaat... spijtig genoeg zijn dit enkel de foto's die je vanaf nu neemt. dus de foto's die er al opstaan komen niet op je pc, diegene die je neemt vanaf het moment dat je iCloud inschakeld komen er uiteraard wel op
  #8  
Oud 19-12-12, 14:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
vind ik niet kloppen, hier is het simpel als wat iphone aankoppelen en dan vraagt hij wat je met dat toestel wil doen en hup in orde.
Dat werkt alleen maar als de AutoPlay instellingen in het Windows Control Panel juist staan. Als je ooit "Take no Action" voor de iPhone hebt gekozen verschijnt het keuzeschermpje niet meer.

  #9  
Oud 19-12-12, 14:28
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat werkt alleen maar als de AutoPlay instellingen in het Windows Control Panel juist staan. Als je ooit "Take no Action" voor de iPhone hebt gekozen verschijnt het keuzeschermpje niet meer.

ik wist dat je dat kon instellen maar ik wist niet waar, weer iets bijgeleerd, merci...

voor de duidelijkheid: in het nederlands heet dit automatisch afspelen.
  #10  
Oud 19-12-12, 14:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
ik wist dat je dat kon instellen maar ik wist niet waar, merci!
Daarom schreef @colliehome terecht:

Citaat:
met windows heb je nu eenmaal meer "gedoe"
  #11  
Oud 19-12-12, 14:35
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Daarom schreef @colliehome terecht:
gedoe vind ik een verkeerd woord... het is soms niet slecht dat je dat kan instellen... ofwel verschijnt dat schermpje, ofwel wordt er automatisch afgespeeld (bij een cd bvb)

ik ben een serieuze Applefan wat betreft iPhone, iPad, iPod,... maar van de mac heb ik wat schrik, schrik om er mijn weg niet in te vinden, bij Windows vind ik het nog wel ça va...
  #12  
Oud 19-12-12, 14:38
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
ik ben een serieuze Applefan wat betreft iPhone, iPad, iPod,... maar van de mac heb ik wat schrik, schrik om er mijn weg niet in te vinden, bij Windows vind ik het nog wel ça va...
blijkbaar is het evenzeer zoeken
  #13  
Oud 19-12-12, 14:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
....maar van de mac heb ik wat schrik, schrik om er mijn weg niet in te vinden, bij Windows vind ik het nog wel ça va...
Maar de genoemde instelling wist je dan toch niet te vinden

/offtopic/

Met een Mac is het zoals met auto's. Als je heel je leven met een bv. een Volkswagen bent rondgereden en je koopt een Mercedes E Klasse ga je de handrem niet vinden. Die is er namelijk niet, bij Mercedes is dat een pedaal maar de functie is hetzelfde.

"Think different" is het credo

/ontopic/
  #14  
Oud 19-12-12, 14:42
stino90 stino90 is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: België
Berichten: 319
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
blijkbaar is het evenzeer zoeken
ik heb het nog nooit moeten doen dus ik heb er nog niet naar gezocht, in dit topic was ik er mij ook niet van bewust dat de "fout" daar kon liggen.

probleem is dat ik redelijk gewend ben aan de structuur van Windows, weet niet goed wat te verwachten van een mac

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 december 2012 om 14:46 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Maar de genoemde instelling wist je dan toch niet te vinden
ja, zo hard ben ik er dan ook niet mee bezig dat ik er alles van weet... en zoals ik al zei nooit naar gezocht, maar goed....

ik denk nu als iPod/Pad/Phone dan zo handig zijn, dan waarschijnlijk ook wel de Mac... achja voorlopig is het niet aan de orde...

in alle geval merci, ik leer elke dag bij, daarom zijn we hier zeker...
  #15  
Oud 19-12-12, 14:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stino90 Bekijk bericht
probleem is dat ik redelijk gewend ben aan de structuur van Windows, weet niet goed wat te verwachten van een mac
Een logische UNIX structuur zonder diepe en donkere Registry-krochten waar in die duisternis van alles en nog wat mis kan lopen

Succes verder
  #16  
Oud 19-12-12, 15:54
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Op een Mac kun je dat al dan niet 'actie ondernemen bij aansluiten' net zo makkelijk aan en uitzetten.

En op een echt logische plek vind je die instelling niet bepaald.

(Programma's > Fotolader > #jemoethetevenwetenja)
  #17  
Oud 30-05-14, 10:21
bertje45 bertje45 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 20
Standaard

heb sinds kort een nieuwe laptop van toshiba, weer hetzelfde probleem, icloud vind geen fotoos, en ook via usb komen er geen fotoos...balen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: Foto van 4s naar laptop zijn niet te draaien aniela1977 Muziek, foto & video 1 12-10-12 16:41
Kan niet meer mails laden peetstev00 iPhone algemeen 2 21-04-12 23:37
kan itunes niet downloaden op mijn laptop. realist iTunes 20 26-07-11 22:18
iphone kan niet laden icm remotekit becker 911richard iPhone accessoires en onderdelen 3 21-04-10 16:37
foto's niet meer in kunnen laden bessie Desktop-applicaties 4 22-10-09 21:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:42.