iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Dode pixel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1317-dode-pixel.html)

RamonPouw 23-10-07 21:15

Dode pixel
 
Hallo,


Ik heb me Iphone helemaal geunlocked. Maar nu zag ik een paar weken terug.. Dat ik een dode pixel heb.. Hij blijft gewoon wit. Hij valt niet heel erg op maar toch..

Ik heb hem via Evolution It.. Wat zou je eraan kunnen doen?

Thanks..

crunch81 23-10-07 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RamonPouw (Bericht 9113)
Hallo,


Ik heb me Iphone helemaal geunlocked. Maar nu zag ik een paar weken terug.. Dat ik een dode pixel heb.. Hij blijft gewoon wit. Hij valt niet heel erg op maar toch..

Ik heb hem via Evolution It.. Wat zou je eraan kunnen doen?

Thanks..

Mijn mening is......weinig, het is hetzelfde als je dode pixel in je flat screen van je computer. Misschien is als garantie aanbieden nog een optie, althans, als men een onderscheid maakt bij de garantie tussen hardware en software, het kan dus ook zijn dat ze zeggen iphone is unlockt, dus geen garantie meer.....maar het is te proberen denk ik

david007 23-10-07 23:11

je kan ook zo een filmpje draaien die van kleuren verandert maar denk niet dat dat gaat werken

shorty 24-10-07 14:14

Ik ga er vanuit dat je bij 1 dode pixel nog geen garantie kan claimen. Niet bij Apple en niet bij EvolutionIT. Er is waarschijnlijk net zo'n regel als bij TFT schermen, bijvoorbeeld bij 3 dode pixels in het midden van het scherm kan je garantie claimen.

Is trouwens de eerste keer dat ik dit hoor over een iPhone!

wouter_touw 12-06-08 12:51

beetje oud forum maar voor een oplossing is het denk ik nooit te laat :)
ik had er net dus ook een
op apple en andere iphone forums stond dat je er een beetje op moet drukken.
ik heb dat iets van 3 keer gedaan en toen was hij weg :D
langleve de neanderthaler oplossingen:P

denni 03-09-08 17:25

@Wouter
wooow bedankt, nooit gedacht dat ik die dode pixel zo makkelijk kwijt zou worden:P(zat al te sparen voor nieuw scherm =))

wouter_touw 03-09-08 17:33

haha no problem man :)

Junior 04-09-08 00:58

Dode pixels op je iphone 3g
 
ik heb laast een iphone genomen met abo... heb hem niet eens een maand.. heb nu al me eerst dode pixel... wie heeft dit meer.??? heb trouwens gelijk me iphone terug gestuurd naar de tmobile shop heb er een verzekering op.......:mad:

//post naar dit topic verplaatst.

deswert 04-09-08 18:04

De bouwkwaliteit van de Iphone 3G valt mij wel wat tegen ten opzichte van de eerste generatie. :mad:

Ik heb nog geen één Iphone gezien die 100% perfect is: (heb er een stuk of 10 vastgehad)

Of er zijn dode pixels
Of er is beschadiging aan het chrome randje
Of er zit stof achter het scherm

Ik heb de indruk dat er te veel iphones geproduceerd moeten worden om de kwaliteit nog te garanderen.

Merkie 04-09-08 18:15

Bijna alle telefoons hebben te kampen met dode pixels.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Junior (Bericht 183654)
ik heb laast een iphone genomen met abo... heb hem niet eens een maand.. heb nu al me eerst dode pixel... wie heeft dit meer.??? heb trouwens gelijk me iphone terug gestuurd naar de tmobile shop heb er een verzekering op.......:mad:

//post naar dit topic verplaatst.

Dode pixels komen niet uit zichzelf, die zijn er al sinds de productie.

deswert 04-09-08 18:25

Mmmm, ik heb nog nooit een dode pixel gezien bij een "gewone" GSM. Ik heb al wel 3 keer een Iphone 3G moeten opsturen omdat hij dode pixels had.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtig toestel... maar Apple mag wel eens wat aan de kwaliteit doen vind ik.

Merkie 05-09-08 01:07

"Gewone" GSM's hebben doorgaans een schermpje van 220x176 (1/3 van iPhone schermoppervlakte) of 128x160 (17,8% van iPhone schermoppervlakte). Tegenwoordig ook nog wel eens 320x240. Maar ook dat is nog maar de helft van de iPhone schermoppervlakte. Minder pixels, dus ook veel minder kans op dode pixels. Daarnaast is de DPI (pixels per oppervlak) van de iPhone hoger dan gemiddeld, wat erin resulteert dat dode pixels sneller ontstaan. Hoe meer pixels een apparaat heeft, hoe meer je te maken krijgt met dode pixels. Het valt niet te vermijden.

isomis 09-12-08 22:17

die van mij heeft ook 3 dode pixels en idd heb nog nooit een iphone 3g gezien zonder dode pixels. Die van mij zijn blauw en wit. Gelukkig achter icoontjes enzo

InternetRebel 10-12-08 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door isomis (Bericht 229130)
...heb nog nooit een iphone 3g gezien zonder dode pixels.

Nou zeg, dat klinkt nou wel weer ERG negatief. Ik heb nog nooit een iPhone gezien MET dode pixels... maar aan de andere kant... ik heb nog nooit een andere iPhone gezien dan die van mezelf. :p Als we nou eens een keer afspreken om naar elkaars iPhones te gaan staren hebben we allebei een keer iets gezien wat we nog nooit gezien hebben. :D

isomis 10-12-08 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InternetRebel (Bericht 229292)
Nou zeg, dat klinkt nou wel weer ERG negatief. Ik heb nog nooit een iPhone gezien MET dode pixels... maar aan de andere kant... ik heb nog nooit een andere iPhone gezien dan die van mezelf. :p Als we nou eens een keer afspreken om naar elkaars iPhones te gaan staren hebben we allebei een keer iets gezien wat we nog nooit gezien hebben. :D

meen het, heb er nu al 5 in mijn handen gehad. Het is vreemd maar het is voornamelijk steeds links boven in onder het eerste icoontje.

saver1982 29-04-09 00:00

Hi,

Ik had mijn telefoon opgestuurd omdat ik een wit beeldscherm had. Na 5 weken eindelijk teruggekregen, bleek dat de lcd.... kapot was. 2 dagen later zag ik dat er 1 pixel rood werd en ging op een gegeven moment knipperen. Daarna is het weer goed gekomen.

Dit even ter info voor jullie. Misschien gaat wel weer vanzelf weg.

zillionz 10-07-09 02:01

Betrekking tot de dode pixels:

Ik kwam net tot de ontdekking dat mijn toestel een dode pixel had. Ik heb de genoemde "neanderthaler" techniek toegepast en naar mijn verbazing werkte het ook nog!

Was ik wel erg blij mee...Voor de rest moet ik zeggen dat ik weinig problemen met mijn iPhone heb.

Groet, Z

nynkee__ 25-07-09 00:54

Ook dode pixels
 
Hee,

Ik heb sinds vandaag twee dode pixels, een witte en een blauwe. Heb m'n iPhone 3G sinds maart 2009 (nu juli 2009). Niks gejailbreaked of wat dan ook. abonnement bij T mobile. Kan ik via T Mobile bij Apple volgens garantie reparatie/vervanging opeisen..?

Groetjees,

Nynke

Phoef 25-07-09 02:05

Altijd proberen, en je niet zomaar met iets laten afschepen. basic rules:

Jij koopt wat en dit moet 100% goed werken, kunnen hun leuke regeltjes maken met 3 pixels, of 10. Het werkt niet naar behoren dus heb jij gewoon recht op een nieuwe.

Daar aanvast blijven houden, wel netjes blijven, helpt ook :). Succes!

sjowol 25-07-09 02:58

wow ik had dat net ook (ok ze zijn natuurlijk niet dood want dood = zwart) nou is de mijne een ahwe 2g dus ik heb het op de ouwerwetse manier gefixt, gewoon ff een flinke tik (met de vingers ff tikken) op de pixels en voila alles ziet er weer tip-top uit... ik noem het zinvol geweld! :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:45.