//

Iphone 5: sinds kort horen bellers mij nauwelijks

Iphone 5: sinds kort horen bellers mij nauwelijks discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie dit leest: dank voor je aandacht alvast! Heb zojuist vijf discussies doorgekeken, maar het probleem dat ik heb met mijn nieuwe Iphone 5 is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-12-12, 23:11
Zoef123 Zoef123 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Question Iphone 5: sinds kort horen bellers mij nauwelijks

Wie dit leest: dank voor je aandacht alvast!

Heb zojuist vijf discussies doorgekeken, maar het probleem dat ik heb met mijn nieuwe Iphone 5 is nét iets anders... en ook Engelstalige blogs maakten me niet veel wijzer...

Mensen die met mij bellen, horen mijn stem zwakjes. Ik heb de telefoon nu twee weken, had er in het begin geen last van. Hoesje eraf maakt geen verschil. Ik heb de dictafoon getest, die doet het prima. Op de speaker doet hij het ook prima. En met de video doet-ie het ook goed. Alledrie de microfoons getest en toch, als mensen mij bellen moet ik echt brullen om verstaanbaar te zijn. Ik heb 'm niet laten vallen of zo. Er is bij mijn weten niets veranderd. En zoals ik al zei, in het begin deed-ie het prima. Ik hoop echt dat het te verhelpen is zonder dat ik 'm moet opsturen naar de provider, want pas op 1 januari stap ik over van de een naar de andere provider (Van Ben naar Hi, dus van T-mobile netwerk naar KPN netwerk.) en ik voel 't kastje-muur alweer aankomen.

Wat zou 't kunnen zijn?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-12, 11:20
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Microfoon is stuk. Had het bij mijn iPhone 4s ook hetzelfde probleem zoals U het omschrijft.
Ben je van Nl dan kan je het best ff inbellen bij Apple zelf en anders als je van B bent, vrees ik dat je naar de winkel van aankoop dient te gaan.
  #3  
Oud 21-12-12, 11:39
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Dat de microfoon stuk is, is wel een hele snelle conclusie. Zoef geeft gaan dat alleen bellen een probleem oplevert. Hang hem aan iTunes en herstel hem eens naar fabrieksinstellingen zonder je reservekopie terug te zetten. Als je Apple belt, zeggen ze ook altijd dat je dit eerst moet proberen.
  #4  
Oud 21-12-12, 11:40
jooskieffer jooskieffer is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 167
Standaard

Ik had ook het probleem dat ze mij aan de andere kant slecht konden verstaan. Ben even naar de apple store in Amsterdam gegaan en daar kreeg ik een vervangend toestel!

Als Amsterdam niet te ver voor je is zou ik dat ook doen! En anders Apple Care ff opbellen!
  #5  
Oud 21-12-12, 12:03
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

De 3de micro is enkel om achtergrond geluid te elimineren dacht ik?
Ik vermoed dat je voor een normaal telefoongesprek te onderste micro gebruikt
(Links naast de connector)

Probeer eens eerst met een hard reset
  #6  
Oud 21-12-12, 13:04
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Dat de microfoon stuk is, is wel een hele snelle conclusie. Zoef geeft gaan dat alleen bellen een probleem oplevert. Hang hem aan iTunes en herstel hem eens naar fabrieksinstellingen zonder je reservekopie terug te zetten. Als je Apple belt, zeggen ze ook altijd dat je dit eerst moet proberen.
Hebben ze mij ook toen verteld om hem in itunes te herstellen, maar ze zeide er ineens bij dat het toch niks zou helpen!

Voor ze de iphone zijn komen halen, heb ik wel een herstel gedaan in itunes zonder succes dat de bellers mij hoorde!
  #7  
Oud 22-12-12, 16:50
Zoef123 Zoef123 is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 2
Standaard

Dank voor 't meedenken!
Amsterdam is helaas 2,5 uur rijden voor mij.
Ben ik bij zo'n reset of het inwisselen van 't hele toestel ook al m'n apps kwijt, of kan ik die in de Cloud stallen zolang, of zoiets? Sommige apps waren best duur, namelijk.
Soms doet-ie het, soms niet. Heel merkwaardig, voor zo'n nieuw toestel dat ik niet heb laten vallen of zo.
Waarom zou een reset helpen? Wat is de logica daarachter?

Heb ik weer... volgens mij hangt er een weird magnetisch veld om me heen de laatste tijd, m'n gloednieuwe huistelefoon werkt ook al nauwelijks.
  #8  
Oud 22-12-12, 17:54
Urbanfoto Urbanfoto is offline
Banned
• iOS 7.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 282
Standaard

Nee je bent die niet kwijt!
Je moet wel een reservekopie maken itunes of via icloud. Mij hebben ze bij Apple aangeraden dat via itunes.
  #9  
Oud 23-12-12, 18:36
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Bij een hard reset (aan/uit knop en home knop tegelijk ongeveer 10 seconden inhouden) ben je niets kwijt. Bij een herstel naar fabrieksinstellingen herstel je de telefoon weer zoals die uit de doos kwam. Dan ben je alles wat op je telefoon staat, kwijt. Alle apps die je ooit gekocht had, kun je opnieuw gratis downloaden. Dus je hoeft niet nog een keer te betalen oid.

Een reservekopie maken is wel verstandig.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
beller kan mij niet horen blingbling iPhone algemeen 14 10-05-13 11:48
Iphone 4 kan sinds kort geen Wi-Fi meer ontvangen xl3igplayer Wi-Fi 8 25-06-12 22:18
Iphone 4, mensen kunnen mij niet horen als ik bel! stevenvdmeer iPhone algemeen 1 06-09-11 15:41
Bellers horen een echo van hun eigen stem GUStamante iPhone algemeen 29 07-02-11 14:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:08.