//

Beltegoed verdwijnt steeds

Beltegoed verdwijnt steeds discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik had €15 beltegoed op mijn telefoon gezet maar dat was binnen een halfuur verdwenen, ik had niet gesms't of gebeld en ik had mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-12-12, 20:08
daavidof daavidof is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard Beltegoed verdwijnt steeds

Ik had €15 beltegoed op mijn telefoon gezet maar dat was binnen een halfuur verdwenen, ik had niet gesms't of gebeld en ik had mijn data uitstaan.ik heb dit eerder ook al gehad en ik had een abonnement en die rekeningen waren ook heel hoog zonder dat ik teveel bel/sms en data verbruikte. Dat was allemaal bij verschillenden providers dus het moet aan mijn iphone liggen maar wat is het?

Alvast Bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-12-12, 20:14
bjotje bjotje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Standaard

Welke apps heb je draaien op de achtergrond? want na een tijdje vergrendeld te zijn schakelt mijn iphone automatisch naar 3G dus dan kan hij nog wel eens je data gaan gebruiken (niet tijdens streamen van muziek ed.) ook even kijken naar dataroaming!!!
  #3  
Oud 27-12-12, 20:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als je bij instellingen mobiele data uit hebt staan, kan het daar niet aan liggen (dat je beltegoed op gaat aan internet/data)

Als er geen rondje of het 3G icoontje links bovenin het scherm van je iPhone (naast de naam van je provider, waar het Wi-Fi icoontje te zien is) te zien is, is data verkeer via het mobiele netwerk afgesloten, ondanks eventuele Apps op de achtergrond.

Als je het probleem al langere tijd hebt moet je je iPhone eens herstellen in iTunes, misschien helpt dat.
  #4  
Oud 27-12-12, 20:26
daavidof daavidof is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

de eerste maand had ik gewoon mijn data aanstaan maar ik verbruikte niet zoveel en toch was de rekening hoog, dus de 2e maand had ik een mb meter gedownload en altijd mijn data uitstaan behalve als het echt nodig was, en toen was de rekening nog steeds hoog maar ik had maar 50 mb verbruikt die maand en ik had een abonnement van 1gb
  #5  
Oud 27-12-12, 20:27
bjotje bjotje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daavidof Bekijk bericht
de eerste maand had ik gewoon mijn data aanstaan maar ik verbruikte niet zoveel en toch was de rekening hoog, dus de 2e maand had ik een mb meter gedownload en altijd mijn data uitstaan behalve als het echt nodig was, en toen was de rekening nog steeds hoog maar ik had maar 50 mb verbruikt die maand en ik had een abonnement van 1gb
heb je je iPhone al hersteld in tussentijd??
  #6  
Oud 27-12-12, 20:29
daavidof daavidof is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjotje Bekijk bericht
heb je je iPhone al hersteld in tussentijd??

ja al een paar keer
  #7  
Oud 27-12-12, 20:32
bjotje bjotje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Standaard

je Mobiele Data staat uit dus?? dan kan het daar in elk geval al niet aan liggen!
heb je prepaid of net zoals ik beltegoed met een abbonement want mobiele data en prepaid zijn niet elkaars beste vrienden
  #8  
Oud 27-12-12, 20:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ok tussentijds heb je wel al eens hersteld. Prima!

Vraagje. Hoe hoog was die rekening dan toen je maar 50MB van je 1GB had gebruikt? En waar lag dat dan aan (bekijk je gespecificeerde factuur even) Want zo is het wel erg tasten in het duister voor ons....

Kijk, als je geen data bundel hebt, dan is zelfs een paar MB aardig aan de prijs. Of je woont bv bij de grens en je iPhone pikt af en toe een buitenlands netwerk op, dat zie je dan op je factuur wel bij internet en/of bel/sms verkeer vanuit het buitenland.
Ik noem maar wat.

Kortom, ik vermoed dat die kosten te wijten zijn aan kosten buiten je eventuele bundels (088 nummers vallen bv buiten de belbundel, ik noem maar wat) maar dat moet ALTIJD terug te zien zijn op je factuur. Destijds dan, want je hebt nu beltegoed. Dan weet je helemaal niets...
  #9  
Oud 27-12-12, 20:37
daavidof daavidof is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjotje Bekijk bericht
je Mobiele Data staat uit dus?? dan kan het daar in elk geval al niet aan liggen!
heb je prepaid of net zoals ik beltegoed met een abbonement want mobiele data en prepaid zijn niet elkaars beste vrienden
eerst prepaid,daar stond s'avonds €20, s'nachts stond hij uit en s'morgens stond er niks meer op

daarna abonnement, verbruikte ik ook niet zoveel, rekening steeds rond de €100

en nu weer prepaid
  #10  
Oud 27-12-12, 20:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

En je vraagt je niet af waar je dat allemaal voor moest betalen?
  #11  
Oud 27-12-12, 20:39
bjotje bjotje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Standaard

het is geen data dus dan zou het sms/bellen moeten zijn, zover ik weet is en niet zoals op android malware wat uit zichzelf sms'jes gaat verzenden
  #12  
Oud 27-12-12, 20:42
daavidof daavidof is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjotje Bekijk bericht
het is geen data dus dan zou het sms/bellen moeten zijn
ik gebruik vooral whatsapp, bellen doe ik bijna niet en af en toe sms ik dus het moet een fout in me iphone zijn want het gebeurd bij meerdere providers
  #13  
Oud 27-12-12, 20:44
bjotje bjotje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 22
Standaard

heb je dit ook in eerdere firmware versies gehad?? bijvoorbeel ios 5.1.1 want anders zou ik gewoon een downgrade proberen , als het een fout is in je iphone moet het een fout in de software zijn wat itunes dus ook weer installeert na een herstel heb je de .ipsw bestanden los op je pc staan of druk je gewoon herstellen aan en that's it?
  #14  
Oud 27-12-12, 21:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Aha.

Als je veel WhatsApp gebruikt, ben ik geneigd te geloven dat je toch vaker of meer mobiele data aan hebt staan, dan je zelf denkt.

En op die momenten gaat natuurlijk de rest van je iPhone ook even nieuwe gegevens ophalen (mail, agenda, app store updates, diverse notificaties voor diverse Apps zoals Facebook, WhatsApp, etc etc)
  #15  
Oud 27-12-12, 22:59
daavidof daavidof is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bjotje Bekijk bericht
heb je dit ook in eerdere firmware versies gehad?? bijvoorbeel ios 5.1.1 want anders zou ik gewoon een downgrade proberen , als het een fout is in je iphone moet het een fout in de software zijn wat itunes dus ook weer installeert na een herstel heb je de .ipsw bestanden los op je pc staan of druk je gewoon herstellen aan en that's it?
Nee bij ios 5 had ik het ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Aha.

Als je veel WhatsApp gebruikt, ben ik geneigd te geloven dat je toch vaker of meer mobiele data aan hebt staan, dan je zelf denkt.

En op die momenten gaat natuurlijk de rest van je iPhone ook even nieuwe gegevens ophalen (mail, agenda, app store updates, diverse notificaties voor diverse Apps zoals Facebook, WhatsApp, etc etc)
mobiele data had ik niet zoveel aanstaan, bijna overal heb ik Wi-Fi en met een mb meter had ik ook maar 50 mb verbruikt
  #16  
Oud 28-12-12, 09:35
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

5MB of 50MB verstoken met beltegoed is anders een heel duur grapje. Zoals je hebt gemerkt.
  #17  
Oud 28-12-12, 13:15
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Het lijkt me best dat je toch een abo. of een prepaid kaart neemt met voldoende internet toegang via het mobiel netwerk. Al is het maar aldi In België 400mb voor 4 EUR

Laatst gewijzigd door Werner1963; 28-12-12 om 21:40.
  #18  
Oud 28-12-12, 17:07
Veyron Veyron is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 25
Standaard

Vergeet Wi-Fi niet uiteschakelen al je je op een andere locatie begeeft
  #19  
Oud 28-12-12, 17:09
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veyron Bekijk bericht
Vergeet Wi-Fi niet uiteschakelen al je je op een andere locatie begeeft
Waarom Wi-Fi uitschakelen. ?
Het gaat over mobiel data netwerk of beltegoed wat nog niet helemaal duidelijk is

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 december 2012 om 16:18 ----------

Ik weet niet welke provider je gebruikt of het nu een abo of prepaid is. Bij de meeste kan je toch je verbruik controleren met een verkorte code of app uit de AppStore

Laatst gewijzigd door Werner1963; 28-12-12 om 21:39.
  #20  
Oud 28-12-12, 21:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

*101# intoetsen en dan op 'bel' tikken. Dat is die code.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
T-Mobile Prepaid Beltegoed Verdwijnt!!! cas-barlag Odido (T-Mobile) 15 30-05-10 20:47
Beltegoed verdwijnt binnen Wi-Fi-netwerk superman Wi-Fi 18 16-02-10 20:58
Beltegoed van Benji Vos Crashed steeds bij firmware 3.0 Bikkel91 iPhone Apps 4 13-07-09 22:17
Probleem: Beltegoed verdwijnt op pre-paid Iphone..:S naabstraal iPhone algemeen 3 30-03-09 20:03
Muziek: Coverart verdwijnt steeds Thingie Muziek, foto & video 0 16-05-08 20:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.