//

iPhone 4 mist schroef busje op moederbord

iPhone 4 mist schroef busje op moederbord discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn iPhone 4 heeft een slecht Wi-Fi ontvangst. Nu viel het mij op dat het busje waar de Wi-Fi antenne mee vastgeschroefd zit ter hoogte ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-12-12, 16:34
Marienus Marienus is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard iPhone 4 mist schroef busje op moederbord

Mijn iPhone 4 heeft een slecht Wi-Fi ontvangst. Nu viel het mij op dat het busje waar de Wi-Fi antenne mee vastgeschroefd zit ter hoogte van de Wi-Fi chip mist. Ik kan de antenne dus maar met 4 schroeven vast zetten. De schroef die door de antenne en het emi shield gaat wat aan de achterzijde van de Wi-Fi chip zit, kan ik dus niet plaatsen.

Zou dit de reden kunnen zijn dat de Wi-Fi ontvangst nu zo slecht is?

Hoe kan ik een nieuw busje plaatsen, is dit te solderen? en zijn deze lost te koop?

Op bijgevoegd plaatje gaat het om het linker busje (die met de pijl)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg iphone 4 mobo.jpg‎ (52,1 KB, 48x gelezen)

Laatst gewijzigd door Marienus; 29-12-12 om 17:10.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-12-12, 18:23
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Dat gedeelte heeft niks te maken met je Wi-Fi?????

Dus het zal een ander probleem zijn?


Denk jij dat dat het probleem wel is heb ik nog zo,n busje liggen ergens
  #3  
Oud 29-12-12, 19:14
Marienus Marienus is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Ik heb nog wat verder gezocht en het blijkt dat dit busje er vrij snel afbreekt. De meningen zijn er bij verdeelt of het wel of niet met de Wi-Fi ontvangst te maken heeft. De andere 4 schroeven zitten goed vast, ook die 4.8mm schroef voor de aarding van de antenne plaat. Wat zou het dan nog kunnen zijn dat de ontvangst zo slecht is.

Sommige sites geven aan dat dit antenne aan de onderzijde (op de speaker behuizing) ook een Wi-Fi antenne is. Klopt dat?
  #4  
Oud 30-12-12, 13:33
Marienus Marienus is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Op de Beijing iPhone repair site Fast and Easy Fix Weak Wi-Fi Signal Solution for iPhone 4 | Beijing iPhone Repair vond ik een oplossing om een jumper te solderen. Ik probeer echter te begrijpen wat het nut van de jumper is. Daarbij begrijp ik dat klipje op de Wi-Fi antenne niet helemaal. Het zou voor aarding zijn maar zit geklemt op een deel plastic en deel gelakt staal terwijl de andere schroefverbindingen op ongelakt staal worden gemaakt. Wie kan me dit uitleggen?
  #5  
Oud 30-12-12, 13:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Kijk eens in onderstaande draad van iFixit met links over de werking van de 2.4 GHz antenne.

De deskundologen zijn er blijkbaar nog niet uit of het IFA, BL (Base Loading), CL (Center Loading) of TL (Top Loading) antennes zijn

Where are the iPhone 4 antennas' feeding and grounding points? - iPhone 4 - iFixit
  #6  
Oud 30-12-12, 14:32
Marienus Marienus is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 5
Standaard

Dank voor je terugkopppeling. Mij iets te technisch en het gaat meer over de gsm antenne. Hoe zit dat toch met de Wi-Fi?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Moederbord iPhone 4 adleenheer iPhone algemeen 16 22-09-12 20:54
Wéér een nieuwe schroef? GforceNL iPhone accessoires en onderdelen 1 28-10-11 21:53
Iphone 3G Schroef Isay iPhone algemeen 2 01-12-10 19:33
iphone moederbord mathiasv iPhone algemeen 1 12-11-10 09:13
Scheur bij de schroef sur7b0y iPhone algemeen 0 03-10-10 12:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:59.