//

iPhone 5 gevonden...

iPhone 5 gevonden... discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste apple gebruikers, 3 dagen geleden had ik een iphone 5 GEVONDEN en daar begon de pret... Ik wist eerst niet wat ik er mee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-12-12, 11:03
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard iPhone 5 gevonden...

Beste apple gebruikers,

3 dagen geleden had ik een iphone 5 GEVONDEN en daar begon de pret...

Ik wist eerst niet wat ik er mee zou doen afgeven aan de bali waar ik hem gevonden had? Of de eigenaar zelf opbellen... Ik had besloten om de eigenaar zelf op te bellen en afgesproken dat hij zijn telefoon de dag erna om 14 uur kon komen ophalen bij mijn thuis (dus mijn naam adres opgegeven). De dag erna smorgens rond 10 krijg ik telefoon van de politie in valkenburg dat ik een gestolen gsm in mijn bezit had. Ik tegen die politieagent uitgelegd dat die persoon hem komt halen bij mijn thuis. Zegt die agent zo nee dat klopt niet die jongen staat bij me en heeft een klacht ingediend u moet zo snel mogelijk naar valkenburg komen. Ben de auto ingestapt en naar valkenburg dan maar zo een 40 min rijden en daar een gesprek met die agent dat hij me normaal kan arresteren omdat ik een gestoten toestel in mijn bezit had maar omdat ik hem zelf kwam binnen brengen had ik alleen een klacht voor heling...

Ik zal dus nooit meer een gsm terug geven aan de eigenaar maar hem zelf houden... Ik heb nog niet eens een "merci" gekregen dat ik dat toestel kwam binnenbrengen...

Wou dit even kwijt op jullie forum
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-12-12, 11:06
divanci divanci is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: België
Berichten: 80
Standaard

Er is toch "bewijs" dat je telefonisch contact gehad hebt met de eigenaar ????
  #3  
Oud 30-12-12, 11:07
senna22 senna22 is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 864
Standaard

Stank voor dank dus.
Gelukkig zijn er nog wel eerlijke mensen die telefoons teruggeven.
  #4  
Oud 30-12-12, 11:36
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Wat wil je bereiken met dit topic?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #5  
Oud 30-12-12, 12:08
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Wat wil je bereiken met dit topic?
Helemaal niks... Maar als ik lees hier dat iemand een iphone gevonden heeft zegt iedereen altijd terug brengen!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 december 2012 om 12:10 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door divanci Bekijk bericht
Er is toch "bewijs" dat je telefonisch contact gehad hebt met de eigenaar ????
Had ik ook gezegd... Had er nog nooit van gehoord dat als iemand iets steelt achteraf de eigenaar opbelt maar ze hadden er geen oren naar... Het zal een les voor mij zijn...
  #6  
Oud 30-12-12, 12:15
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Leuke topic, interessant,maar je vergeet iets: als iemand zoekt mijn iPhone of andere app opstaan heeft, je vind de iPhone maar je wist die apps niet dan vinden ze u als ze snel zijn.
Zelfs dan kunnen ze nog steeds een iPhone doen blokkeren zodat niemand deze nog kan gebruiken.

Soit: als jij contact hebt gehad via telefoon met diene kerel dan moet ge dat aantonen he als dat zo is, de datum en het uur onthouden en ze moeten dan maar dat gesprek vrijgeven, dan klaag je die ezel aan voor opzettelijke liegen en beschuldigingen, laster en eerroof, als iemand dat bij mij doet zal deze wel weten waar de lamp brand en ik zal ook een schade vergoeding vragen vanwege ze je ten onrechte hebben aangevallen, je al die km laten rijden hebben enz...
  #7  
Oud 30-12-12, 12:20
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Leuke topic, interessant,maar je vergeet iets: als iemand zoekt mijn iPhone of andere app opstaan heeft, je vind de iPhone maar je wist die apps niet dan vinden ze u als ze snel zijn.
Zelfs dan kunnen ze nog steeds een iPhone doen blokkeren zodat niemand deze nog kan gebruiken.

Soit: als jij contact hebt gehad via telefoon met diene kerel dan moet ge dat aantonen he als dat zo is, de datum en het uur onthouden en ze moeten dan maar dat gesprek vrijgeven, dan klaag je die ezel aan voor opzettelijke liegen en beschuldigingen, laster en eerroof, als iemand dat bij mij doet zal deze wel weten waar de lamp brand en ik zal ook een schade vergoeding vragen vanwege ze je ten onrechte hebben aangevallen, je al die km laten rijden hebben enz...
Hij had deze apps ik had ze kunnen wissen ik had find my phone kunnen uitschakelen... Majah...

Ik wil zoveel zever niet omdat ik een telefoon heb gevonden... Ma moest me hetzelfde nog eens overkomen dan is het van de eerlijke vinder... Jammer voor die persoon...
  #8  
Oud 30-12-12, 12:29
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Ik lees hier dat de politie duidelijk in de fout is gegaan.
Ze hebben terug een opleiding nodig

De agent had liever gehad dat je het toestel direct naar het politie bureau had gebracht zoals het normaal hoort

Er zitten overal criminelen, ook bij de politie
  #9  
Oud 30-12-12, 12:46
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Wat wil je bereiken met dit topic?
Tsja dat heb ik wel met meer topics hier op dit forum
  #10  
Oud 30-12-12, 12:48
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Ik denk dat jij hiermee een aanklacht kunt indienen, als je kunt bewijzen dat je, met de eigenaar van de telefoon, contact hebt gehad. In het ergste geval kun je wellicht nog de kosten, die je hebt moeten maken om naar Valkenburg te reizen, terugkrijgen. Ik had het hier niet bij gelaten in ieder geval.
  #11  
Oud 30-12-12, 12:52
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Ik denk dat jij hiermee een aanklacht kunt indienen, als je kunt bewijzen dat je, met de eigenaar van de telefoon, contact hebt gehad. In het ergste geval kun je wellicht nog de kosten, die je hebt moeten maken om naar Valkenburg te reizen, terugkrijgen. Ik had het hier niet bij gelaten in ieder geval.
Zover wil ik het niet laten gaan allemaal... Ik heb aan die agent ons contact laten zien duur van gesprek en alles majah... Hoe die agent tegen mij deed was gewoon arrogant ik was de crimineel...
  #12  
Oud 30-12-12, 14:01
userone userone is offline
• iOS 8.0
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 23
Standaard

Ik zou het voor laten komen bij de rechtbank. Dan sla je twee vliegen in een klap: agent realiseert zich iets (die is verbalisant en wordt op de hoogte gesteld van de uitspraak) en de eigenaar ook. Mits je keihard kunt bewijzen dat je gebeld hebt met de eigenaar natuurlijk.

Enne, heling is een misdrijf: je kijkt tegen een strafblad aan... Je bent dus zeer gebaat bij vrijspraak of seponeren.
  #13  
Oud 30-12-12, 16:03
tekstarzz tekstarzz is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Brecht
Berichten: 64
Stuur een bericht via MSN naar tekstarzz
Standaard

Maat van mij heeft juist een iPhone 5 gekocht, was nog niet gekoppeld aan een account, stond geen zoek mijn iphone op, deze werd gestolen.
Hij gaat het aangeven bij de politie en die zeggen sorry wij kunnen hier niets aan doen?
Bij mijn weten kunnen zij mits het voorleggen van Serienummer het toestel toch opsporen via elke provider ten koste van de dief?

Iemand die hier meer van weet?

Thnx!
  #14  
Oud 30-12-12, 16:27
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tekstarzz Bekijk bericht
Maat van mij heeft juist een iPhone 5 gekocht, was nog niet gekoppeld aan een account, stond geen zoek mijn iphone op, deze werd gestolen.
Hij gaat het aangeven bij de politie en die zeggen sorry wij kunnen hier niets aan doen?
Bij mijn weten kunnen zij mits het voorleggen van Serienummer het toestel toch opsporen via elke provider ten koste van de dief?

Iemand die hier meer van weet?

Thnx!
Van het psporen heb je helemaal gelijk serienummer is het imei nummer... Maar zelf dat kun je veranderen volgens google...
  #15  
Oud 30-12-12, 16:30
tekstarzz tekstarzz is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Brecht
Berichten: 64
Stuur een bericht via MSN naar tekstarzz
Standaard

Je zou je Imei-nummer kunnen veranderen? Dan wordt het natuurlijk lastiger.. Maar het opsporen kan normaal geen probleem geven?
  #16  
Oud 30-12-12, 16:37
Msk1987 Msk1987 is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tekstarzz Bekijk bericht
Je zou je Imei-nummer kunnen veranderen? Dan wordt het natuurlijk lastiger.. Maar het opsporen kan normaal geen probleem geven?
Normaal spoort de politie het toestel op via imei... Maar als dit nummer aangepast word kunnen ze niks meer... Zo ver ik begrepen heb....
  #17  
Oud 30-12-12, 20:08
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Weet je hoeveel telefoons er op een dag gestolen worden? Ik kan jullie verklappen, dat de politie die echt niet allemaal gaat opsporen!
En ja verhaal is *****....een telefoontje is ook geen bewijs voor de rechter.... Want wie verteld er nu wat er verteld is in dat gesprek? Een gesprek op zich zegt dus niks, ja je weet de datum en de duur van het gesprek maar meer ook niet.
Het is zeer spijtig, beter gewoon naar de politie gaan en in het bijzijn van hun bellen....als je hem in levert en er komt ineen jaar tijd niemand voor die telefoon dat word je als het goed is automatisch de rechtmatige eigenaar....
Zelf houden is een optie maar als ze je dan pakken ben je pas echt de pineut. En waarom zou je dat doen voor een telefoon??
  #18  
Oud 30-12-12, 20:15
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ho, ho, 'zelf houden' is nog wat anders dan (zelf) proberen de eigenaar te bereiken en ervoor te zorgen dat de eigenaar zijn eigen telefoon terug krijgt (evt telefonisch melden bij de politie dat je hem thuis hebt en dat je hem komt brengen als je tijd hebt komende week)

Laatst gewijzigd door ballegooier; 30-12-12 om 21:02.
  #19  
Oud 30-12-12, 20:52
xbored xbored is offline
• iOS 8.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 228
Standaard

Dat klopt ik zou hem ook niet zelf houden! Lijkt me chat niet verstandig. Jij hebt de bestebbedoeling gehad door de eigenaar te lokaliseren, waarschijnlijk is de eigenaar bang geworden dat hij afgelegd zou worden, wat ik me ook enigszins kan begrijpen....hoe dan ook het is anders gelopen dan je had gewild en had verwacht.
  #20  
Oud 30-12-12, 21:27
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Wat wil je bereiken met dit topic?

Tonen wat er kan gebeuren als je een iphone wilt terug geven...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 4s gevonden dhrlok iPhone algemeen 9 20-09-12 05:14
iPhone 4 gevonden Minne12 iPhone algemeen 3 18-02-12 14:40
iPhone 4 gevonden xKocer Koopinformatie en ervaringen 10 22-09-10 19:07
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) Simple Archief 24 29-06-10 09:02
Gevonden Iphone bob01 Chat en geruchten 22 07-04-10 15:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:58.