iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Is mijn iPhone simlock vrij ? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132386-mijn-iphone-simlock-vrij.html)

Stinus91 31-12-12 14:07

Is mijn iPhone simlock vrij ?
 
Hallo,

Ik heb een occasi iPhone gekocht. volgens de verkoper is deze simlock vrij. De iPhone draait op 4.3.3 wat me oud lijkt (jailbr.) nu zou ik graag de nieuwe iOS 6 installeren maar heb schrik dat het toestel mogelijk toch een simlock heeft als Ik de huidige software verwijder.

Hoe gaat dit verser in zijn werk om de gekraakte software eraf te gooien ? En hoe kom ik te weten of het toestel na update nog effectief simlock vrij zal zijn ?

Groeten



Het is een iPhone 4 16 gb.

bryan30 02-01-13 09:52

Als je telefoon al eens gejailbreaked is, bestaat er een mogelijkheid dat deze gegevens zijn op geslagen. Als je wilt weten of je telefoon daadwerkelijk simlockvrij is, doe er eens een andere simcard in. Je kunt opdaten naar 6.0 maar download eerst Tinyumbrella en sla je SHSH blogs op. Dan kun je altijd nog terug naar 4.3.3
Als je meer wilt weten ga dan naar: Dev-Team Blog
Hier kun je alles vinden over je Iphone en hoe en wat je moet doen.
Succes

Stinus91 02-01-13 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bryan30 (Bericht 864932)
Als je telefoon al eens gejailbreaked is, bestaat er een mogelijkheid dat deze gegevens zijn op geslagen. Als je wilt weten of je telefoon daadwerkelijk simlockvrij is, doe er eens een andere simcard in. Je kunt opdaten naar 6.0 maar download eerst Tinyumbrella en sla je SHSH blogs op. Dan kun je altijd nog terug naar 4.3.3
Als je meer wilt weten ga dan naar: Dev-Team Blog
Hier kun je alles vinden over je Iphone en hoe en wat je moet doen.
Succes


Bedankt.
Via iemand van het forum ben ik te weten gekomen dat hij effectief simlock vrij is.

Nu een ander probleempje,
Ik hem via itunes proberen te updaten naar de nieuwe ios 6, tijdens de update kreeg ik Error 21.
Via redsnow heb ik hem weer opgestart gekregen maar hij draait nog steeds op de 4.3.3

Dennnis 02-01-13 18:26

Als het goed is, moet hiermee je probleem opgelost zijn.


iTunes Error 21 tijdens herstellen van iPhone en iPod Touch | iPhonemania

Stinus91 02-01-13 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennnis (Bericht 865103)
Als het goed is, moet hiermee je probleem opgelost zijn.


iTunes Error 21 tijdens herstellen van iPhone en iPod Touch | iPhonemania

Helaas, dan krijg ik error 1602 ?
Help ? heb mijn toestel nodig voor mijn werk .. :eek:

Alvast vriendelijk bedankt !

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 januari 2013 om 18:36 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stinus91 (Bericht 865106)
Helaas, dan krijg ik error 1602 ?
Help ? heb mijn toestel nodig voor mijn werk .. :eek:

Alvast vriendelijk bedankt !


Oké, zojuist met Redsnow even op 'recovery fix ' gelikt en nu doet mijn toestel het gelukkig weer !
Maar nog steeds op de 4.3.3 helaas :(

Dennnis 02-01-13 18:37

Probeer google ook eens :)

How To Fix iTunes Error 1601 or 1602 When Restoring An iPhone / iPod « Information & Resources To Fix Common Computer Problems

Stinus91 02-01-13 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennnis (Bericht 865108)

Heb ik zojuist geprobeert, nog steeds foutmelding 1602, denk dat ik ergens iets mis gedaan heb, probleem is dat ik er zeer weinig van ken.
Zou het helpen als ik op een andere pc de iphone probeer te updaten ?

groeten

Dennnis 02-01-13 19:32

Een andere usb poort proberen of idd even op een andere pc proberen

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 januari 2013 om 19:37 ----------

iTunes: Specific update-and-restore error messages and advanced troubleshooting

Jamalietjuh 03-01-13 00:25

Had ik ook een keer. Op een ander pc doen gaat helpen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:34.