iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vraag of fotobeheer op Iphone 4S (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132521-vraag-fotobeheer-op-iphone-4s.html)

Dennisvrens 02-01-13 17:33

Vraag of fotobeheer op Iphone 4S
 
Beste forumbezoekers,

Al geruime tijd heb ik een Iphone 4S, en loop al erg lang met een vraag die niemand nog heeft kunnen beantwoorden.

Als ik een foto maak, plaatst mijn Iphone deze in de map ''Filmrol'' Vervolgens na een lange periode raakt deze map erg vol en onoverzichtelijk. Dus ik dacht laat ik eens wat Sub-mappen aanmaken, en mijn fotos eens uitsorteren. Echter is het zo dat als ik foto's in submappen zet, deze nog steeds op de filmrol te vinden zijn, en als ik de foto die ik in een submap gezet heb van de filmrol verwijder, dan verwijdert mijn Iphone ze ook weer uit de submap.

Ik hoop dat jullie een oplossing hiervoor hebben.

Met vriendelijke groet,

Dennis

Guest-20180925190238 02-01-13 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennisvrens (Bericht 865082)
Dus ik dacht laat ik eens wat Sub-mappen aanmaken, en mijn fotos eens uitsorteren. Echter is het zo dat als ik foto's in submappen zet, deze nog steeds op de filmrol te vinden zijn, en als ik de foto die ik in een submap gezet heb van de filmrol verwijder, dan verwijdert mijn Iphone ze ook weer uit de submap.

Dat komt omdat die submappen geen submappen zijn maar een index (of album) met verwijzingen naar de foto's in de filmrol.

XIII 02-01-13 17:38

Wat jij beschrijft werkt precies zoals het volgens Apple hoort...

Dennisvrens 02-01-13 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 865083)
Dat komt omdat die submappen geen submappen zijn maar een index (of album) met verwijzingen naar de foto's in de filmrol.

Is er dan een andere oplossing om ervoor te zorgen dat me filmrol leeg is en mijn foto's netjes per map gesorteerd worden?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 januari 2013 om 17:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 865084)
Wat jij beschrijft werkt precies zoals het volgens Apple hoort...

Oftewel, ik zal het ermee moeten doen op deze manier :confused:

Guest-20180925190238 02-01-13 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dennisvrens (Bericht 865087)
Is er dan een andere oplossing om ervoor te zorgen dat me filmrol leeg is en mijn foto's netjes per map gesorteerd worden?

Nee, een andere manier is er niet. In iOS kan je niet zomaar mappen aanmaken. De albums die je op de iPhone aanmaakt zijn écht niet meer dan albums (indices) met verwijzingen naar de filmrol. In die albums staan dan thumbnails. Als je op een thumbnail klikt wordt de foto opgehaald uit de filmrol.

Wat je wel kan doen is is de filmrol syncen met iTunes. Dan de foto's van de filmrol in mappen zetten op de PC en dan deze mappen terug syncen met de iPhone. Dat kan ook met Fotostream.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.