iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Reparatiebedrijf Dynafix probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132605-reparatiebedrijf-dynafix-probleem.html)

Vsteegman 03-01-13 17:26

Reparatiebedrijf Dynafix probleem
 
5 Bijlage(n)
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik ben ten einde raad.

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn telefoon besteld bij Typhone, helaas is het reparatiebedrijf van typhone Dynafix. Iets waar ik later achter kwam dat het een heel erg slecht bedrijf is en ik nooit meer iets mee te maken wil hebben.

Ik heb namelijk voordat ik mijn iPhone opstuurde een mail naar hun gestuurd met hoelang de garantietermijn was, en of mijn home knop defect van mijn iPhone 4 hieronder viel. Ik had toen ook als bijlage het leveringsbewijs meegestuurd waarvan ik toen niet hoorde dat ze dit niet accepteerden als garantiebewijs. Ik kreeg een mail terug dat alles in orde was, de garantietermijn 2 jaar was en dat ik het op kon sturen naar hun bedrijf.

Ik heb hem meteen de volgende dag opgestuurd naar hun zonder dat ik zou verwachten dat er iets fout zou gaan. Toen kreeg ik in een keer na 2 weken een prijsopgave van 170euro voor een kapotte home knop. Of ik kon het toestel als ik voor 02-01-2013 niet reageerde ongerepareerd terugkrijgen tegen onderzoekskosten.

Ik begreep hier natuurlijk niks van aangezien er duidelijk op de site stond dat mijn iPhone garantie had tot maart 2013. Ook staat er bij garantiebewijs meegeleverd: ja.

Ik heb toen een mail gestuurd naar dynafix wat het probleem was. Toen kwamen ze met het verhaal dat op een iPhone maar 1 jaar garantie zat. Ik heb toen het mailcontact wat ik met hun had gehad voordat ik de iPhone opstuurde naar hun doorgestuurd, dat een medewerker duidelijk had vermeld dat de iPhone 2 jaar garantie had.

Toen kwamen ze met het verhaal dat een iPhone van KPN 1 jaar garantie had. Terwijl op de site van Typhone duidelijk staat dat de garantie van een KPN iPhone 2 jaar is.

Hierna kwamen ze met het verhaal dat de leveringsbon van Typhone niet voldoende was om de garantie te kunnen bepalen. Terwijl op de site duidelijk staat dat mijn iPhone garantie heeft. Ik moest van hun een bon regelen bij Typhone waar mijn IMEI nummer opstaat en datum van aankoop.

Na veel over en weer gemail is er niks van terecht gekomen. En nu willen ze het toestel ongerepareerd terugsturen tegen onderzoekskosten. Terwijl ik meerdere keren heb gevraagd of ze het kunnen uitstellen om de iPhone terug te sturen aangezien ik bezig ben via TyPhone de bon die ze willen op te vragen.

Nu zeggen ze dat ze dit niet kunnen doen aangezien de iPhone is verstuurd naar een extern reparatiebedrijf. En ze niet kunnen regelen dat de iPhone later teruggestuurd kan worden. Ik begrijp hier eerlijk gezegd helemaal niks meer van en ik ben ten einde raad. Ik denk namelijk dat mijn iPhone over een dag weer bij mij op de stoep ligt en ik de 50euro onderzoekskosten moet betalen. Terwijl ik de iPhone nooit naar hun had verstuurd als ze vanaf dag 1 hadden gezegd dat er een jaar garantie op zat, of als ze meteen hadden gezegd dat de leveringsbon niet voldoende zou zijn voor het claimen van de garantie. Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen.

Groet Victor

mail.eve 03-01-13 17:35

Ik zie dat Typhone jouw leverancier is, deze is jouw verplicht tot het 2e jaar garantie, dus daar moet je aankloppen, verder nergens!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:23.