iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 kan niet bellen / gebeld worden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132853-iphone-4-niet-bellen-gebeld-worden.html)

Steel Dogg 07-01-13 17:09

iPhone 4 kan niet bellen / gebeld worden
 
Hoi,


Ik zit met een probleem sinds ik mijn iPhone 4 heb laten vallen. Bij bellen werkt de microfoon niet, maar met de dictafoon of Skype wel.


Ik krijg dan ook een hard krakend geluid bij bellen door speaker en microfoon

Zoals dit hier dus:

https://www.youtube.com/watch?v=5QzrwZ_SCRs

Ik heb inmiddels vernomen dat dit aan de audio chip ligt, maar hoe en waar kan ik dit laten repareren? Zo ja, waar kan ik dit goedkoop laten repareren? Iemand enige ervaringen?

Bij voorbaat dank,

Steel Dogg

Steel Dogg 20-04-13 22:58

Iemand enig idee?

suzuki2002 20-04-13 23:07

Welke regio zit jij?

Steel Dogg 20-04-13 23:08

Utrecht, hoezo?

suzuki2002 21-04-13 11:44

Helaas te ver weg . Er is een simpele oplossing voor 9 van de 10 keer werkt dit .

Maar vereist enige sleutelervaring

Steel Dogg 21-04-13 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 891794)
Helaas te ver weg . Er is een simpele oplossing voor 9 van de 10 keer werkt dit .

Maar vereist enige sleutelervaring

Vertel. Ik heb al geen garantie meer, dus het risico neem ik voor lief. En het is zeker zo'n oplossing?

Fixing the audio IC problem in iPhone 4 - The Computer Room Nottingham - YouTube

suzuki2002 21-04-13 15:46

Je hebt je antwoord zelf al gevonden

nance30 21-04-13 15:51

even laten nakijken door iemand die er ervaring mee heeft
In Maarssen zit een goede

Steel Dogg 22-04-13 09:40

Inmiddels al opgelost met behulp van dat filmpje! Kostte me 2,5 uur maar het is nu ook gerepareerd :)

letty 26-06-13 22:12

Niet kunnen bellen of gebeld worden
 
Ik heb sinds kort een probleem met mijn iPhone 4 gs als ik bel of gebeld word hoor ik niks maar horen ze mij wel, heb hem al een paar x helemaal afgesloten en opnieuw opgestart, dan doet hij het 1 x weer en daarna weer niks, heeft iemand dit zelfde probleem en op kunnen lossen... Heb hem niet laten vallen.
En verder doet hij alles sms'en whattsappen internetten, alleen niet bellen!!

Gilles111 29-06-13 21:51

Staat het volume van je luidspreker wel aan?

suzuki2002 30-06-13 11:55

Eeuuhhh. Heb je dit topic wel doorgelezen?

Gilles111 30-06-13 15:11

Ik wel. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand alles uit elkaar trekt om er achter te komen dat iets als volume uit stond. Of om met een hele oude reclame te spreken "Of je steekt de stekker er in..." ;)

Deze IBM reclame dus ;)

suzuki2002 30-06-13 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gilles111 (Bericht 901776)
Ik wel. Maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand alles uit elkaar trekt om er achter te komen dat iets als volume uit stond. Of om met een hele oude reclame te spreken "Of je steekt de stekker er in..." ;)

Deze IBM reclame dus ;)



Ik doelde niet op jou maar op letty:)

letty 30-06-13 21:32

Ik ben wel blond heren maar niet.... En ja hoor het volume staat wel aan!!
Heb een nieuwe software update gedaan,en zo nu en dan lukt het (soms) weer! Vaak horen ze mij wel maar ik degene wie ik bel niet!! En even later lukt het me dan wel weer .. Raar!!

suzuki2002 30-06-13 22:41

Helemaal niet raar.....

Je audio ic is defect ,,of eigenlijk is deze niet defect maar zit los.
Als je dit topic even doorleest is er een oplossing voor die 90 procent kans van slagen heeft.

letty 01-07-13 13:40

Oké Suzuki 2002
Ga ik proberen dankjewel ... Alhoewel ik moet zeggen dat het vandaag weer lukt!! ������

suzuki2002 01-07-13 22:57

Koude en warmte. Krimpen en uitzetten. Wel contact. Geen contact

Shir 02-07-13 00:12

Wellicht wel een "blonde" vraag, maar ik waag het erop.

Als ik bel of gebeld word, dan hoor ik niks. Krijg een dode lijn.
Ik hoor, als ik bel de telefoon ook niet overgaan.
Speakers zijn al vernieuwd maar dat werkte 1 a 2 x en daarna deed hij niets meer.

Heb al een paar keer hersteld, helaas werkte dit niet (hooguit 1 x)
Als het de audio is die los zit, zoals geopperd wordt hiervoor, dan had de reparateur dit moeten zien neem ik aan. Hij heeft hem lang genoeg bij zich gehad om dat te kunnen vinden.
Is er nog een andere optie wat het zou kunnen zijn??
Vind het een beetje zonde om een telefoon van net 2 jaar oud weg te doen

Steel Dogg 02-07-13 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 901825)
Helemaal niet raar.....

Je audio ic is defect ,,of eigenlijk is deze niet defect maar zit los.
Als je dit topic even doorleest is er een oplossing voor die 90 procent kans van slagen heeft.

Ik moet hier wel bij zeggen dat ondanks dat de kans 90% is dat je het probleem fixt, er een hele grote kans is dat je iets anders kapotmaakt binnen de iPhone zelf waardoor je met nog meer problemen zit.

Ik heb dit zelf meegemaakt. Ik heb de iPhone opengemaakt, precies gedaan zoals er in de filmpjes werd uitgelegd, en uiteindelijk kon de telefoon weer bellen maar het bereik is totaal weggevallen.

Ik had op 9 van de 10 plekken totaal geen bereik (Geen service) en op de plekken waar ik wel bereik had, was het 1 tot max 2 strepen bereik wat ook regelmatig wegviel.

Dus let goed op met wat je doet! Een schroefje of kabeltje kan het verschil maken tussen een werkende en kapotte iPhone. ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:37.