iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi problemen iDevices bij wisselen van netwerk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/132870-wi-fi-problemen-idevices-wisselen-netwerk.html)

abceetje 07-01-13 19:14

Wi-Fi problemen iDevices bij wisselen van netwerk
 
Hallo allemaal,

Sinds IOS6 heb ik problemen met Wi-Fi bij het wisselen tussen draadloze netwerken op zowel mijn iPhone 4 als iPad 4. Dit gaat als volgt en het is elke keer hetzelfde:

1) Op locatie A (zeg thuis) doet mijn Wi-Fi het prima op beide devices
2) Ga ik naar locatie B (huis vriendin) dan heb ik regelmatig last van een instabiele Wi-Fi verbinding en dit uit zich in het volgende:
  • De Wi-Fi verbinding is nog wel aanwezig, maar doet het sporadisch. Speel ik bijvoorbeeld een online game dan verlies ik om de halve minuut de verbinding. Ook het laden van websites lukt in deze situatie meer niet dan wel.
  • Als ik het device via de normale manier uitzet en weer aanzet werkt het allemaal weer prima.
  • Wi-Fi aan- en uitzetten verhelpt het probleem niet.
Dit probleem komt dus elke keer voor als ik wissel van een Wi-Fi netwerk. Dit is erg irritant en ik kan er niks over vinden. Stiekem hoop ik dat het gewoon met een volgende update van IOS opgelost wordt, maar tot op heden kan ik er nog niks over vinden en ik ben benieuwd of dit probleem al eerder is opgedoken en of hoe dit eventueel verholpen kan worden.


Dank!

Werner1963 07-01-13 19:31

Heb je het probleem opnieuw als je terug van B naar À gaat ? Je kan eens proberen met een harde reset . Ook ken je het netwerk van B verwijderen en opnieuw instellen

abceetje 07-01-13 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 866829)
Heb je het probleem opnieuw als je terug van B naar À gaat ? Je kan eens proberen met een harde reset . Ook ken je het netwerk van B verwijderen en opnieuw instellen

Ja, van B naar A doet het probleem zich ook voor. Netwerk 'vergeten' en opnieuw aanmelden zal ik proberen zodra ik het probleem weer heb. Harde reset probeer ik niet omdat het uit- en aanzetten ook werkt. Zou het nog uit maken als het met een harde reset ook werkt (of niet)?

Werner1963 07-01-13 19:57

Een harde reset gaat iets sneller omdat je de sim code niet opnieuw moet ingeven. Je bent zeker ook niks kwijt

Guest-20180925190238 07-01-13 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abceetje (Bericht 866830)
. Harde reset probeer ik niet omdat het uit- en aanzetten ook werkt.

Een hard reset is ongeveer hetzelfde als uit- en aanzetten. Maar een harde reset leegt ook nog alle caches.

abceetje 07-01-13 20:06

Ik zal het ook proberen met een harde reset, eens zien wat daarna gebeurt.

Guest-20180925190238 07-01-13 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abceetje (Bericht 866848)
Ik zal het ook proberen met een harde reset, eens zien wat daarna gebeurt.

Doe dat :-) Vraagje? Heb je iOS 6.0.1 met een OTA update geïnstalleerd of via iTunes?

abceetje 07-01-13 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 866849)
Doe dat :-) Vraagje? Heb je iOS 6.0.1 met een OTA update geïnstalleerd of via iTunes?

Beide devices zijn OTA geupdate.

Guest-20180925190238 07-01-13 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abceetje (Bericht 866850)
Beide devices zijn OTA geupdate.

Tja, ik heb ondertussen al heel wat problemen gezien met OTA updates naar iOS 6.0.1 op zowel verschillende iPhone 5 als iPhone 4S.

De enige oplossing voor die onverklaarbare problemen was:
1) Een volledige backup maken met iTunes;
2) Een herstel naar iOS 6.0.1 uitvoeren met iTunes;
3) De backup terugzetten;

Succes gewenst :)

abceetje 07-01-13 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 866851)
Tja, ik heb ondertussen al heel wat problemen gezien met OTA updates naar iOS 6.0.1 op zowel verschillende iPhone 5 als iPhone 4S.

De enige oplossing voor die onverklaarbare problemen was:
1) Een volledige backup maken met iTunes;
2) Een herstel naar iOS 6.0.1 uitvoeren met iTunes;
3) De backup terugzetten;

Succes gewenst :)

Dank je voor je hulp, dit ga ik als eerste proberen met mijn iPhone, die wisselt het vaakst van netwerk en derhalve de beste kandidaat om te testen. Zal wel even duren eer ik mijn bevindingen hier weer zal posten :)

Stefenjolanda 07-01-13 22:43

Als je bij je vriendin bent ga je toch ook niet zitten gamen.:confused:

bravefencer 08-01-13 23:17

iemand een concrete oplossing hiervoor? ik heb er ook last van. kenmerkend bij mij is dat ik het enkel op een locatie last van heb namelijk thuis, op werk heb nergens last van.

Werner1963 08-01-13 23:29

Reset je router of verander het kanaal eens in je router

tomswebpages 09-01-13 21:51

Na de update na 6.01 ondervind ik ook problemen met het Wi-Fi signaal. Oa de hotspot is niet zichtbaar.

marcossos 10-01-13 14:49

Heb hetzelfde probleem sinds enkele dagen met mijn iPhone 5. Switchen tussen netwerken lukt wel, maar de snelheid is medieval! Oftewel hetgeen boven zal ik ook eens gaan proberen.

Gr. Marcossos


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.